مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

چه عوامل روانشناختي مي‌تواند زمينه‌ساز جراحي زيبايي متعدد شود؟

همان‌طور كه گفته شد عوامل روانشناختي متعددي وجود دارند كه ممكن است زمينه‌ساز اقدام به عمل‌هاي جراحي زيبايي و تكرار آن‌ها به مراتب شوند. صرف اقدام به جراحي زيبايي نشان‌دهنده وجود مشكلات روان‌شناختي نيست و مي‌تواند تحت تاثير عرف اجتماعي يا رفتار اطرافيان صورت بگيرد. اما در شرايطي كه فرد به مراتب به تكرار عمل‌هاي جراحي زيبايي مي‌پردازد امكان وجود مشكلي روانشناختي وجود دارد.

عزت نفس پايين:

اساسي‌ترين دليلي كه باعث مي‌شود فرد دست به تغيير خود بزند، درون مايه افكار و احساساتش درباره دوست داشتن خود است. عزت نفس نشان مي‌دهد شما تا چه اندازه خودتان را دوست داريد و چقدر اين دوست داشتن را به شكل بدن و يا ديگر جنبه‌هاي خود وابسته مي‌دانيد. وقتي شما عزت نفس پاييني داريد خود را دوست نداريد مگر آن كه حتما زيبا، پولدار، موفق و شاد باشيد. هرچه اين بايدها بيشتر باشد عزت نفس شما كاهش پيدا مي‌كند. عزت نفس در زماني بالا و كامل است كه شما بتوانيد خود را در هر شرايطي و با وجود هر نقصي بپذيريد.

خودانگاره نامناسب و سخت:

خودانگاره تصويري ذهني است كه از بدن و رفتار خود در ذهن داريد كه معمولا از كودكي به وسيله بازخوردهاي ديگران شكل مي‌گيرد. بعضي از افراد خودانگاره مخدوش و دور از واقعيتي از خود دارند. مثلا تصور مي‌كنند كه به شدت زشت و بدشكل هستند در حالي كه ديگران اصلا با اين نظر آن‌ها موافق نيستند. خودانگاره‌ها به اين دليل كه قديمي هستند معمولا به راحتي تغيير نمي‌كنند و حتي با وجود جراحي و تغيير در جسم هم چندان عوض نمي‌شوند. در حقيقت تصويري كه فرد از خود در ذهن دارد بدشكل است و نه بدن واقعي او.

اختلال بدشكلي بدن:

اختلال بدشكلي بدن در شرايطي به وجود مي‌آيد كه خودانگاره فرد با شدت خيلي زيادي مخدوش باشد و به نحوي به مهمترين جنبه شخصيت و روان او تبديل شود. افراد مبتلا به اين اختلال رواني مدام خود را در آينه بررسي مي‌كنند و سعي در پوشاندن مشكل فرضي بدن خود دارند. از اطرافيان نزديكشان به مراتب درباره ظاهر خود سوال مي‌پرسند و تاييد مي‌خواهند. در موقعيت‌هاي اجتماعي اضطراب دارند و سعي مي‌كنند زياد ظاهر نشوند و خودشان را مخفي مي‌كنند و به مرور زمان منزوي شده و در معرض ابتلا به ديگر اختلالات رواني قرار مي‌گيرند.

كمال‌گرايي:

كمال‌گرايي خصوصيتي روانشناختي است كه مي‌تواند خود را در زمينه‌هاي مختلف نشان دهد. كمال‌گرايي چند جنبه مثبت و چند جنبه منفي دارد. افراد كمال‌گرا علاقه دارند كار خود را كامل و بدون نقص انجام دهند و يا داراي خصوصيات بدون ايرادي باشند. اين افراد معمولا استانداردهاي غيرقابل دسترسي را انتخاب مي‌كنند كه منجر به اضطراب آن‌ها و كاهش عملكردشان مي‌شود. همين معيارهاي غيرقابل دسترس به جاي آن كه باعث تلاش بيشتر فرد شوند منجر به ركود فعاليت و اهمال‌كاري او مي‌شوند. براي غلبه بر كمال گرايي كليك كنيد.

 

بعد از عمل چه چيز تغيير مي‌كند؟

اگر فرد متقاضي جراحي زيبايي ويژگي‌هاي روانشناختي ذكر شده در بالا را دارا باشد معمولا نمي‌توان انتظار داشت كه عمل جراحي زيبايي به كيفيت زندگي او كمك كند. حتي بعضي از تحقيقات نشان مي‌دهند كه كيفيت زندگي افراد پس از عمل جراحي پلاستيك كاهش پيدا كرده و بدتر مي‌شود. احتمالا به اين دليل كه افراد پس از تحمل جراحي متوجه مي‌شوند كه همچنان از وضعيت ظاهر خود راضي نيستند. در اين شرايط يا نااميد مي‌شوند و به افسردگي مبتلا مي‌شوند و يا به تكرار جراحي‌هاي متعدد زيبايي روي مي‌آورند بدون توجه به آن كه در حقيقت بايد اقدام به تغيير افكار خود نمايند.

 

در چه شرايطي جراحي زيبايي اقدامي مناسب است؟

در شرايطي نيز اقدام به جراحي زيبايي مي‌تواند براي فرد مفيد بوده و منجر به افزايش اعتماد به نفس و خودانگاره او شود.

بدشكلي بدن در اثر آسيب جسمي:

در شرايطي كه بدن فرد به واسطه آسيب جسمي مانند آتش‌سوزي يا تصادف دچار بدشكلي شده و فرد احساس مثبت به خود را از دست داده، اقدام به عمل زيبايي مي‌تواند آثار رواني مثبتي را به همراه داشته باشد. در اين شرايط معمولا خودانگاره منفي از كودكي شكل نگرفته و به راحتي قابل تغيير است.

بدشكلي واقعي بدن و سلامت روان فرد:

در شرايطي كه بدشكلي نسبي يا واضحي وجود دارد و خود فرد و اطرافيان او به راحتي آن را مشاهده مي‌كنند و اين مسئله نه تنها در اعتماد به نفس و خودانگاره فرد اثرگذاشته؛ بلكه محدوديت‌ اجتماعي براي او به وجود آورده، اقدام به جراحي زيبايي مي‌تواند اقدامي مناسب باشد. اما شرط لازم در اين موقعيت آن است كه فرد از سلامت نسبي روان برخوردار بوده و به واسطه كمال‌گرايي يا خودانگاره سخت بعد از عمل جراحي دوباره به مشكلات روانشناختي مانند نااميدي و افسردگي مبتلا نشود.

 

پيش از جراحي فراموش نكنيد.

يكي از موثرترين اقدامات پيش از اقدام به جراحي زيبايي آن است كه به متخصص سلامت روان مانند روانشناس مراجعه كنيد تا اگر عواملي روان‌شناختي باعث شده تا ذهن شما بيش از اندازه با مسائل مرتبط با زيبايي و ظاهر خودتان درگير شود، اين عوامل كشف و مورد درمان قرار بگيرد. به خاطر داشته باشيد كه  معمولا هيچ عمل زيبايي اورژانسي وجود ندارد و با به تعويق انداختن موقت جراحي خود، براي بررسي درست بودن عمل اطمينان حاصل نماييد، چرا كه پس از عمل راه بازگشتي نيست. مشاوران متخصص ما در مركز هنر زندگي براي آن كه بتوانيد بهترين انتخاب را داشته باشيد، خدمات روانشناختي ارائه مي‌دهند.

 

براي دريافت مشاوره عمل زيبايي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: عمل زيبايي | چرا بايد عمل جراحي زيبايي بكنم؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۰۶:۲۱:۲۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی