مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

با امروز افراد ازدواج كنيد نه فرداي آن‌ها

شايد در هنگام آشنايي متوجه مي‌شويد كه نامزدتان نه تنها ترك نكرده بلكه در حال حاضر نيز اعتياد دارد. با اين وجود ممكن است تصور كنيد كه به خاطر عشق و علاقه‌اي كه بين شماست مي‌توانيد در كنار او باشيد و به او كمك كنيد تا ترك كند. او هم قول بدهد كه اين كار را به خاطر شما انجام مي‌دهد. تمايل به كمك به بيمار معتاد و ازدواج با معتاد مي‌تواند از علل مختلفي ناشي شده باشد. ممكن است شما عضوي معتاد در خانواده داشته باشيد و هميشه آرزوي كمك به او را داشتيد. حالا با اين ازدواج مي‌خواهيد اين آرزو را با فرد جديدي تحقق ببخشيد.

اما در نهايت توجه داشته باشيد كه توان شما بسيار كمتر از آن است كه بتوانيد آينده كسي را تغيير دهيد و از اين بابت مطمئن باشيد. اعتياد بيماري پيچيده‌اي است كه سرانجام آن به راحتي قابل پيش‌بيني نيست. پس با امروز نامزدتان ازدواج كنيد، پس اگر متوجه شديد نامزدتان كسي است كه قبلا اعتياد داشته و يا در حال ترك است؛ بايد براي موفقيت در چنين ازدواجي به موارد زير توجه داشته باشيد.

 

پيش از ازدواج با معتاد ترك كرده در نظر بگيريد!

از آن جا كه بيماري اعتياد به طور طبيعي برگشت‌پذير مي‌باشد و هميشه احتمال عود مصرف وجود دارد، بايد پيش از ازدواج حداقل نكات اطمينان را كه احتمال دوام پاكي را افزايش مي‌دهد را در نظر گرفته باشيد. يادآور مي‌شويم عواملي كه در ادامه ذكر شده در مورد هر كس، متفاوت مي‌باشد؛ پس براي اطمينان از ازدواج با معتاد ترك كرده مشاوره پيش از ازدواج ضرورت بيشتري پيدا مي‌كند.

چه موادي و چند وقت:

بايد توجه داشته باشيد كه قبلا دقيقا چه موادي را مصرف مي‌كرده و چه مدت درگير اعتياد بوده است. اعتياد به مواد صنعتي مانند هروئين و شيشه فرايند ترك سخت‌تر با احتمال بازگشت بيشتري دارد. به علاوه فردي كه بيشتر از يك سال درگير مصرف مواد بوده، سبك زندگي اعتيادي و رفتارهاي مربوط به آن را بيشتر ياد گرفته كه پيش‌بيني بهبودي را سخت‌تر مي‌كند.

پاكي كمتر از يك سال مطمئن نيست:

مدت زمان پاكي نامزد شما و دوره اي كه هيچ ماده اي مصرف نمي‌كند در پيش‌بيني تداوم بهبودي او موثر است. معمولا توصيه متخصصان آن است كه سال اول ترك زمان مطمئني براي تداوم پاكي و گرفتن تصميمي مهم درباره ازدواج با بهبودجو نيست. چون در سال اول هنوز تعادل شيميايي مغز به حالت عادي خود باز نگشته و از لحاظ رواني نيز فرد بيشتر دچار وسوسه مصرف مي‌شود. بعد از حدود يك سال مراحل بهبودي پشت سر گذاشته شده‌اند و بهبودجو با سبك زندگي جديد خود بدون مواد سازگار شده است.

روش ترك اهميت دارد:

اين كه با چه روشي ترك كرده نيز در تصميم شما موثر است. چرا كه فرايند بهبودي بايد تا هميشه ادامه داشته باشد و شما هم بعد از ازدواج با روش‌هاي بهودي او همراه مي‌شويد و روي زندگي شما نيز اثر مي‌گذارد. در برخي روش‌هاي درماني مانند رواندرماني اعتياد و يا گروه‌هاي خودياري (انجمن معتادان گمنام) علاوه بر پاكي و ترك به بهبودي رفتار اعتيادي و ويژگي‌هاي شخصيتي نيز توجه مي‌شود و شما هم بعد از ازدواج با ورود به درمان به اين مسائل كمك خواهيد كرد. ورود شما مي‌تواند از راه خانواده‌درماني روانشناس و يا گروه خانواده معتادان (نارانان) باشد. اما معمولا در روش‌هاي ترك مواد به وسيله دارو به تغيير روان‌شناختي فرد كمتر توجه مي‌شود. ورود شما به همسر بهبودجو كمك مي‌كند تا بازگشت به مواد نداشته باشد، نبايد نقش خانواده در ترك اعتياد را ناديده گرفت.

 

در هر صورت احتمال بازگشت اعيتاد را در نظر بگيريد.

اگر همه مسائل ذكر شده را در نظر گرفته‌ايد و عشق و علاقه زيادي هم به نامزد خود داريد و آرزو داريد بتوانيد با او ازدواج كرده و به بهود او كمك كنيد، بايد يك مسئله را به خاطر داشته باشيد. بيماري اعتياد بيماري برگشت‌پذير است و هيچ‌گاه براي هيچ معتادي با هر سابقه طولاني از پاكي احتمال لغزش و عود اعتياد به صفر نمي‌رسد.

فرد بهبوديافته نسبت به فرد عادي حساس‌تر است و خيلي از مسائل بيروني و دروني او، مانند عصبانيت، غم و ناراحتي، شكست مالي و عاطفي، و خاطرات و محيط و افراد زمان مصرف مي‌توانند به عنوان خطر ايجاد لغزش براي او شناخته شوند. پس اگر تصميم داريد با اين فرد ازدواج كنيد شما هم در كنار او بايد آموزش ديده باشيد تا بتوانيد در گذراندن وسوسه‌ها به او كمك كرده تا جلوي لغزش وبازگشت به اعتياد او را بگيريد.

 

رفتارهاي اعتيادي باقي مي‌مانند!

برخي رفتارهاي شخصيتي كه افراد معتاد به آن‌ها عادت كرده‌اند معمولا بعد از پاكي نيز تا مدتي باقي مي‌مانند و به راحتي از بين نمي‌روند. مثلا بهبودجو در زمان مصرف عادت داشته كه مصرف خود را انكار كند، دروغ بگويد، اطرافيان را فريب دهد يا سوءاستفاده كند. پرخاشگري كرده و يا مسئوليت كارهاي خودش را نپذيرد. بعد از ترك كردن مواد اين رفتارها معمولا تا مدت‌ها باقي مي‌ماند و بخش مهم بهبودي به رفع اين ويژگي‌هاي شخصيتي اختصاص مي‌يابد. در طي درمان تلاش مي‌شود بهبودجو رفتارهاي موثر را جايگزين رفتارهاي ناسالم بكند.

 

براي دريافت مشاوره ازدواج با معتاد ترك كرده مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

 منبع: ازدواج با معتادي كه ترك كرده است!

امتیاز:
بازدید:
[ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۱۲:۰۱:۳۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی