مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

دلايل آرايش بيش از حد در زنان چيست ؟

هر كسي در زندگي خود نياز به توجه دارد، آرايش كردن و زيبايي يكي از راه‌هاي جلب توجه براي يك زن است. اما برخي زنان با ايجاد يك ماسك ضخيم و آرايش زياد، با خود واقعي شان فاصله عميقي ايجاد مي‌كنند كه مي‌تواند نشانۀ مشكلات عميق در هويت و شناخت آن‌ها باشد. اين افراد در بيشتر موارد حتي خودشان تصوير مناسبي از خودشان ندارند. در ادامه به برخي از علل ناخودآگاه و خودآگاه از نظر روانشناسان مي پردازيم:

پر كردن خلاءهاي عاطفي:

يكي از دلايل آرايش زياد زنان نوعي نياز افراطي آن‌ها به جلب توجه مي‌باشد. اين نياز بيش از حد به توجه را مي‌توان به صورت جاي خالي توجه در خانواده و همسر، يا كمبود محبت در خانواده يافت. به صورتي كه فرد براي اثبات وجود خود و تلاش براي ابراز وجود نياز دارد تا دست به چنين كاري بزند و به اصطلاح خود را پر رنگ‌تر نشان بدهد.

با وجود قضاوت‌هاي نادرست از سوي جامعه باز هم ترجيح مي‌دهد به هر شكلي مورد توجه باشد. اين زنان مي‌خواهند خود را به مردم نشان بدهند تا به آنها بگويند كه چقدر زيبا و قشنگ شده‌اند.

در ديدگاه تخصصي اين زنان با استفاده از يك مكانيسم دفاعي جبران؛ كمبودهاي عاطفي خود را برطرف مي‌كنند. اين افراد در تصور خود به بُعد منفي و حتي در بيشتر موارد به ديدگاه منفي ديگران توجهي نمي‌كنند.

حس نامناسب نسبت به خود:

ممكن است هر كسي به صورت معمولا بعضي روزها حس نامناسبي نسبت به خود داشته باشد و در بعضي روزها از اعتماد به نفس بالاتري بهره ببرد. اما به صورت كلي وقتي يك نفر نتيجه مي‌گيرد كه فرد زيبا و دوست داشتني نيست، براي جبران دست به اقداماتي مي‌زند. آرايش زياد در برخي زنان نشان دهنده قبول زيبا نبودن و زشت بودن شان است. در چنين مواردي افكار منفي نسبت به خود بيشتر شده و فرد براي رهايي از اين افكار به آرايش زياد يا حتي عمل زيبايي رو مي‌آورد.

اعتماد به نفس پائين:

آرايش زياد زنان آن‌ها را به صورت متفاوتي نشان مي‌دهد؛ پس به راحتي هدف افراد سودچو و فرصت طلب قرار مي‌گيرند. توجه سودجويان، زنان را به اين باور مي‌رساند كه واقعا مورد پسند آن‌ها واقع شده‌اند، اما زماني كه متوجه اهداف آن‌ها مي‌شوند، اعتماد به نفسشان بيشتر تحريب مي‌شود.

متاسفانه تا رسيدن اين افراد به حقيقت امر زمان و فرصت‌هاي زيادي صرف خواهد شد و هزينه‌هاي متفاوتي پرداخت خواهند كرد. زناني كه اعتماد به نفس پاييني دارند با آرايش زياد براي خود يك هويت جعلي مي‌سازند؛ پس به صورت كوتاه مدت از اين روش به يك رضايتمندي دست مي‌يابد؛ حال آنكه به يك عروسك خيمه شب بازي تبديل شده است.

آرايش به قصد رقابت:

در بعضي از خانواده و دوستان به صورت عجيبي در هر چيزي، چشم و هم چشمي زيادي وجود دارد. اين چشم و هم چشمي گاها تا جايي پيش مي‌رود كه زندگي آن‌ها را براي شوهر يا فرزندان خانواده به يك عذاب تبديل مي‌كند. اين وضعيت تا جايي پيش مي‌رود كه اين افراد حتي براي آرايش كردن هم به چشم و هم چشمي مي‌پردازند.

آرايش به قصد بالا بردن سن:

بعضي از دختران براي بزرگ‌تر جلوه دادن سن خود آرايش‌هاي غليظ مي‌كنند كه در بيشتر موارد نشانه نوعي ازخود كم بيني در فرد است. تلاش براي بزرگ شدن زودتر از موعد و فرار از زمان حال حاضر، نشان از تعارضات دروني در حال و گذشته مي‌باشد و به خانواده‌ها مشكل بحران هويت فرزندشان را هشدار مي‌دهد.

 

نگاه مردان به آرايش زنان چگونه است ؟

از ديدگاه عموم آرايش زياد زنان دلايل متفاوتي دارد. در نگاه مردان و افرادي كه به صورت رهگذر به اين افراد نگاه مي‌كنند برداشت‌هاي كاملا متفاوت و دلايل گاه ضد و نقيضي بيان مي‌شود. توجه داشته باشيد كه يكي از مهم‌ترين ملاك‌هاي مردان براي انتخاب همسر مناسب خود، نحوۀ قضاوت و ديدگاه ديگر مردان و جايگاه اجتماعي فرد مقابل است. عموما در نظر بيشتر مردان زناني كه بيش از حد آرايش مي‌كنند يا از لباس‌هاي نامناسب استفاده مي‌كنند؛ مورد قضاوت‌هاي نامعقول و غير اخلاقي شديد قرار مي‌گيرند. هرچند كه خيلي از زنان قصد جلب توجه نداشته باشند و اين كار را براي دل خودشان آن كار را انجام داده باشند.

 

براي مشاوره تلفني و آنلاين جهت شناخت علل آرايش زياد زنان و تاثير آن بر ازدواج مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

 منبع: پيامد ها و دلايل آرايش زياد زنان

امتیاز:
بازدید:
برچسب: دلايل آرايش زياد زنان،
موضوع:
[ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۰۴:۵۵:۲۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی