مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

استرس زيادي داريد و به دنبال يك چاره مي‌گرديد؟

خب راحت‌ترين و سريع‌ترين روش كه بتواند در ابتدا اضطراب شما را كاهش بدهد، نوشتن براي كاهش استرس است. يك كاغذ آورده و استرس‌ها و نگراني‌هاي ذهن خود را روي آن بنويسيد. روانشناسان معتقدند زماني كه نگراني‌ها و استرس‌هاي خود را روي كاغذ مي‌نويسيد، بهتر مي‌توانيد بر اضطراب خود غلبه كنيد. براي غلبه بر استرس مي‌توانيد از روش‌هاي ديگري مانند ذهن آگاهي براي كاهش استرس، ورزش، مديتيشن و... استفاده كنيد. در مقايسه با اين روش‌ها مهارت خاصي براي نوشتن احتياج نداريد و در هر زمان مي‌توانيد از آن استفاده كنيد.

 

نوشتن چرا در كاهش استرس تاثير دارد؟

1- شما وقتي يك قلم برداشته و شروع به نوشتن ناراحتي‌ها و نگراني‌هاي اضافۀ ذهنتان مي‌كنيد؛ به گونه اي نوشتن به شما اين امكان را مي‌دهد تا بتوانيد ذهن تان را پاكسازي كنيد و اين پاكسازي در روند كار به تمركز بيشتر مي‌انجامد.

2- نوشتن يكي از بهترين روش‌هايي است كه مي‌توانيد با آم احساسات خود را تخليه كنيد. عميق‌ترين احساساتي كه توضيح دادن آنها براي ديگران غير ممكن است، بدون نگراني از قضاوت به سادگي بر روي كاغذ نوشته مي‌شوند. بدين صورت اجازه مي‌دهيد تا هيجانات پنهان خود را تخليه كنيد.

3- نوشتن به شما كمك مي‌كند تا نسبت به نگراني‌ها و استرس‌هاي خود آگاهي بهتر و دقيق تري پيدا كنيد؛ در نتيجه براي حل آن‌ها از روش مناسب‌تري بهره بجوئيد.

4- پس از مدتي متوجه خواهيد شد كه نوشتن به شما كمك كرده تا نسبت به مشكلات پيرامون و نگراني‌هايتان دسته بندي مشخص تري بدست آورده باشيد. اين دسته بندي مناسب‌تر باعث مي‌شود تا مغز احساس كنترل و اعتماد بيشتري داشته باشد و در نتيجه استرس كمتري حس كنيد.

 

نوشتن در استرس‌هاي واقعي بسيار موثر است!

خيلي وقت‌ها افراد استرس‌هايي دارند كه درست نمي‌دانند چطور بايد با آن‌ها رفتار كنند. گاهي نسبت به يك مقوله كه در گذشته اتفاق افتاده است نگراني‌هايي داريد و يا نمي‌دانيد كه نسبت به آينده چه رفتاري داشته باشيد. در چنين شرايط‌هايي وقتي كه به نوشتن رو مي‌آوريد، به جز ايجاد يك تخليه هيجاني، به شما براي درك مناسب‌تر از وضعيت حال حاضر كمك مي‌كند.

بنابراين نوشتن نه تنها مي‌تواند با ايجاد نوعي پاكسازي به تمركز بيشتر در شما كمك كند؛ بلكه با تخليه هيجاني اجازه نمي‌دهد تا استرس‌ها دوباره جلوي رسيدن به موفقيت را بگيرند. بنابر آنچه كه گفته شد، نوشتن باعث كاهش علائم استرس و اضطراب مي‌شود.

 

نكاتي براي نوشتن

1- در زمان نوشتنِ با ايجاد چارچوب به خودتان استرس وارد نكنيد، آزادانه بنويسيد.

2- براي شروع نوشتن مي‌توانيد به صورت موردي و جمله اي جلو بياييد. حتي ممكن است نگراني‌هايي كه مي‌نويسيد فعل نداشته باشند. مثلا "نگراني راجع به چگونه نوشتن"؛ "نگراني راجع به مدرسه"؛ "نگراني راجع به مامان"

3- از جملات احساسي استفاده كنيد تا بهتر حالت خود را بدانيد. كم‌ترين حاشيه را برويد و راحت بنويسيد "از فلان كار مادرم ناراحت مي‌شوم و بدم مي‌آيد". البته در زمان نوشتن متوجه حس‌هاي متفاوت خود خواهيد شد و پيچيدگي احساس خود را بهتر درك مي‌كنيد و همچنين نسبت به احساسات مادرتان نيز درك بيشتري خواهيد يافت. مي‌توانيد در اين شرايط كه به احساس‌هاي متفاوتي مي‌رسيد آن‌ها را هم بنويسد.

4- نگران لحن بيان تان نباشيد، قرار نيست كسي نوشته‌هاي شما را بخواند. براي اطمينان از اين موضوع نوشته‌ها را در جايي پنهان كرده و يا از بين ببريد.

5- براي شروع مي‌توانيد يك مخاطب فرضي در نظر بگيريد و با او حرف بزنيد. اما اين به شرطي است كه فراموش نكنيد فرد مورد نظر خيالي است و هرگز لازم نيست راجع به قضاوت‌هاي احتمالي او در دنياي واقعي نگران باشيد.

6- زماني كه نگراني‌هاي نوشته شدۀ خود را مي‌خوانيد، فراموش نكنيد كه استرس خود را تخليه مي‌كرده ايد و قرار نيست با يك اثر هنري روبرو بشويد و اصلا نبايد به قضاوت خودتان بپردازيد. هر كسي استرس‌ها و اضطراب‌هاي خودش را دارد و هيچكس كامل نيست.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه كاهش استرس و نوشتن مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: براي كاهش استرس بنويسيد!

امتیاز:
بازدید:
برچسب: نوشتن براي كاهش استرس،
موضوع:
[ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۰۶:۱۵:۴۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی