مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

چه عواملي بر وضعيت مردان بعد از جدايي تاثير مي‌گذارد؟

ممكن است عوامل مختلفي واكنش مردان بعد از جدايي را تحت تاثير قرار دهد، مردان با توجه به عواملي كه در ادامه شرح داده ايم واكنش متفاوتي از خود بروز مي‌دهند:

طول و عمق رابطه:

مدت زمان بودن دو نفر كنار هم، وابستگي را زيادتر مي‌كند. البته اين اصل هميشه صدق نمي‌كند و زمان ممكن است ميزان علاقه دو طرف را كم كند. بنابراين طول رابطه و مدت زمان بودن دو نفر كنار هم، به واكنش مردان بعد از جدايي تاثير مي‌گذارد. همچنين ممكن است يك رابطه طول كمي داشته باشد اما عمق زيادي پيدا كند. همين شرايط جدايي را سخت‌تر از شرايط عادي مي‌كند. اين مسئله در طلاق‌هاي زناشويي بسيار شديدتر ديده مي‌شود. آثار طلاق بر مردان را بخوانيد.

هدف مرد از رابطه:

نگاه مردها به رابطه و هدف آنها از بودن كنار يك زن، مي‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، رابطه اي كه در آن، مرد به قصد ازدواج وارد شده يا قصد داشتن رابطه اي طولاني مدت دارد، جدايي را بسيار سخت‌تر و عذاب آور‌تر مي‌كند.

سن و روابط قبلي:

عامل ديگري كه روي واكنش مرد بعد از جدايي تاثير مي‌گذارد، سن و تجربيات او از روابط و جدايي‌هاي قبلي است. جدايي براي اولين بار و در سنين پايين‌تر، سخت‌تر است.

دليل جدايي:

واكنش مردان بعد از جدايي، بسيار تحت تاثير دليل جدايي است. اگر مرد اشتباهي كرده باشد و شريكشان آنها را ترك كرده باشد، سخت‌تر از زماني است كه خود مرد تصميم به جدا شدن به هر دليلي مي‌گيرد.

 

مردان بعد از جدايي چه مي‌كنند؟

واكنش مردان به جدايي، بنابر برخي از ملاك‌هايي كه در بالا ذكر شده متفاوت است. مردان نيز مثل زنان بعد از جدايي غمگين‌اند و ممكن است كارهاي اشتباهي از آنان سر بزند. اما مردان بعد از جداييبيشتر كارهايي كه در ادامه شرح داده ايم را مي‌كنند:

مردان، تنها‌ترند:

گرايش مردان به دوست و رفقاي خود، باعث مي‌شود كه به نظر برسد آنها بعد از جدايي خيلي راحت كنار مي‌آيند و خوشحال‌اند. اما به طور كلي مردان بعد از جدايي تنها‌تر هستند. زيرا مردان معمولا از احساسات دروني خود، حال و روز و افكار و غم‌هاي خود كمتر با ديگران، حتي دوستان صميمي سخن مي‌گويند و اگر هم بگويند، معمولا پذيرش و همدلي اتفاق نمي‌افتد. اما زنان بعد از جدايي حمايت عاطفي بيشتري خواهند داشت. به همين دليل مردان براي ناديده گرفتن تنهايي خود، معمولا به جمع دوستان و شلوغ كاري روي مي‌آورند.

احتمال رفتار پر خطر بيشتر مي‌شود:

به دليل طبيعت و شرايط مردان در جامعه، آنها معمولا تحمل شكست را نداشته و راه سازگاري با اين شرايط را بلد نيستند. بنابراين به رفتار جنسي پرخطر، مصرف دخانيات و مواد مخدر، مشروبات الكلي، رانندگي پرخطر و... روي مي‌آورند.

انگار نه انگار:

يكي از بارزترين واكنش‌هاي مردان به جدايي، بي توجهي و بي محلي كامل به جدايي است. انگار نه انگار كه همين ديروز از يك رابطه عميق بيرون آمده يا طلاق گرفته است. آنها ممكن است شديدا به كارهاي خود برسند، تفريح كنند، ولخرجي كنند و خوش بگذرانند و هر چيزي كه ازدواج يا رابطه آنها را محدود كرده بود انجام مي‌دهند.

بالغ‌تر و پخته‌تر مي‌شوند:

اكثر مردان بعد از جدايي، مخصوصا اگر به دليل ضعف‌ها يا اشتباهات آنها باشد، سعي مي‌كنند ضعف‌ها را اصلاح و از اشتباهات خود درس بگيرند و به طور كلي مردان بهتري از قبل مي‌شوند.

مردان، بعد از جدايي وفادار ترند:

تحقيقات نشان داده كه اكثر مردان، تمام روابط و افرادي كه در زندگيشان بوده را همچنان نگه داشتند و به آنها علاقه دارند. خاطراتشان زنده است و از مرور آنها لذت مي‌برند. بنابراين بعد از رابطه، بسيار بيشتر به خاطره بازي يا نزديك شدن به روابط گذشته مي‌پردازند.

 

زمان براي مردان به مرور سخت مي‌شود!

تفاوت جالب مردان و زنان بعد از جدايي به اين شكل است كه زنان بلافاصله بعد از جدايي و در روزهاي اول، بسيار اذيت مي‌شوند و معمولا واكنش‌هاي شديد نشان مي‌دهند، اما به مرور زمان جدايي براي آنها حل شده و به زندگي سالم خود بر مي‌گردند. اما در مردان اين مسير برعكس است.

مردان بلافاصله بعد از جدايي و در روزهاي اول مجردي مجدد، بسيار سرخوش و مثبت هستند، انگار نه انگار كه چيزي فرق كرده، اما به مرور زمان دلتنگي و غم‌ها بر آنها چيره شده و وضعيتي شبيه زنان در اوايل جدايي پيدا مي‌كنند. بنابراين پشيماني زنان اوايل جدايي و پشيماني مردان از جدايي بعد از مدتي ممكن است اتفاق بيفتد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه جدايي و زندگي پس از آن مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع: واكنش مردان بعد از جدايي

امتیاز:
بازدید:
[ ۱ اسفند ۱۳۹۷ ] [ ۰۷:۰۴:۱۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی