مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

راهكارهايي براي كاهش و كنترل استرس و اضطراب در كودكان

اگر علائم اضطراب و استرس كودك را در فرزند خود مشاهده مي‌كنيد. علاوه بر روش‌هاي درماني استرس و اضطراب در كودكان، راهكارهايي وجود دارد شما مي‌توانيد با استفاده راهكارهايي براي كاهش و كنترل استرس و اضطراب در كودكان به فرزند خود كمك كنيد.

1- فرزند خود را آرام كنيد

كودكي كه همواره عجله دارد، هرگز بچه‌ي آرامي نخواهد بود. صبح‌هاي پرهرج و مرج سبب مي‌شود تا اين آشفتگي در كل روز او تثبيت گردد. پس زمان كافي را به كودك خود اختصاص دهيد تا اطمينان يابد هر آنچه را كه نياز دارد آماده است. آماده نبودن غذا، وسايل مدرسه، لباس‌هاي تميز و مرتب، مرتب نبود وسايل اتاق كودك همه از جلمه عوامل افزايش دهنده استرس و اضطراب در كودكان است. با مرتب و آماه كردن احتياجات كودك مي‌تواند تا حد زيادي به كاهش و كنترل استرس به فرزندتان كمك كنيد.

2- از او بخواهيد بيشتر بخوابد

نداشتن خواب كافي و با كيفيت از جمله عواملي است كه سبب ايجاد استرس و اضطراب در كودكان و همچنين در بزرگسالان مي‌شود. كودكاني كه خواب كافي دارند، خلق بهتري داشته و بهتر از ساير هم سن و سالان خود مي‌توانند هيجانات روزمره خود را كنترل نمايند.

3- با فرزندتان حرف بزنيد

اگر از استرس و اضطراب كودك خود مطمئن نيستيد با در مورد كارها و بازي‌هاي روزمره صحبت كنيد. سر حرف را مي‌توانيد با يك سوال در مورد روزي كه گذرانده و يا اتفاقاتي كه در طول روز براي او افتاده باز كنيد. اين كار به طور غير مستقيم به او كمك مي‌كند تا خودش راه حلي براي مشكلاتش پيدا كند.

4- تميرن آرام سازي كنيد

تنفس عميق و آرام سازي پيشرونده‌ي عضلاني و تفكر مثبت، روش‌هاي اثبات شده براي كاهش استرس و اضطراب هستند. استفاده از اين تكنيك‌ها براي كودكان نيز موثر اس. جملات مثبت روزانه به كودكتان بتواند آن را هر روز از دورن يك كاسه ور بردارد هم تا حد زيادي براي كنترل استرس و اضطراب كودك مفيد است.

5- كارهاي اضافه ا حذف كنيد

(( بسياري از افراد بر اين باورند كه پر مشغله برابر است با خوشحال )) مشغول نگه داشتن روش غير سالمي براي مقابله با چالش‌هاي زندگي است. اين فلسفه به صورت غير ارادي به فرزندان نيز انتقال پيدا مي‌كند. فعاليت‌هاي ( كلاس‌هاي ورزشي، اموزشي و ... ) بيش از حد يعني داشتن زماني كمتر براي حضور در خانه. پس سعي كنيد از فعاليت‌هاي فرزندتان كم كنيد و از زمان شام براي كاهش استرس و ارتباط بيشتر خانوادگي بهره ببريد.

6- ارتباط برقرار كنيد

برقرار كردن ارتباط با معلمان، مسئولين مهدكودك، مدرسه و والدين دوستان فرزندتان به شما كمك مي‌كند تا با صحبت كردن در مورد مشاهدات آنان از فرزندتان متوجه شويد كه مشكلات و چالش‌هاي او در فضاي‌هاي خارج از خانه به صورتي است.

7- سرمشق فرزندتان باشيد

اگر خودتان نتوانيد از پس كنترل استرس و اضطرابتان بر بياييد، فرزندتان هم هرگز موفق به انجام اين كار نخواهد شد. پس دفعه بعدي كه روز كاري سختي داشيتد، خوب است به فرزندتان بگويي كه چرا ناراحت هستيد، اما چيزي بگوييد كه بينش و قدرت مواجهه نسبت به اين وضعيت را به كودكتان منتقل كنيد

8- بدگويي نكنيد

حتي اگر با بسياري از افرادي كه با شما در ارتباط هستند مخالف هستيد، هرگز جلوي فرزندتان درباره آنان بدگويي نكنيد. چرا كه اين كار، در فرزندتان ترس ايجاد مي‌كند. كودك شما همين حالا نيز استرس دارد، پس شما بايد آب روي آتش باشيد نه اينكه در آتش بدميد. هميشه مثبت باشيد به جاي بدگويي، سعي كنيد تا جلسه اي براي ملاقات حضوري با افرادي كه سبب ناراحتي شما مي‌شوند، شكل دهيد.

9- استفاده از فناوري را محدود كنيد

در زندگي‌هاي نوين كودكان بيش از هفت ساعت در طول روز از فناوري استفاده مي‌كنند كه اين امر استرس را در آنان افزايش مي‌دهد. پس زمان استفاده فرزندتان از ابزار‌هاي فناوري را محدود كرده و زمان بيشتري را براي فعاليت‌هاي خانوادگي صرف كنيد.

10- كمك بگيريد

اگر استرس و اضطراب كودكتان بر روي توانايي‌ها و عملكرد فرزندتان تاثير گذاشته است. حتما با از يك فرد متخصص در زمينه مشاوره كودك مشورت بگيريد. مشاور كودك مي‌تواند در درمان استرس و اضطراب كودك تان بسيار به شما كمك كند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه اضطراب در كودكان مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : راهكارهايي براي كاهش و كنترل استرس و اضطراب در كودكان

امتیاز:
بازدید:
[ ۴ اسفند ۱۳۹۷ ] [ ۰۵:۱۱:۲۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی