مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

چرا زنان بعد از ازدواج ميلي به رابطه جنسي ندارند؟

بر طرف كردن نياز جنسي مردان بعد از ازدواج به نوعي وظيفه زنان است؛ چنين ديدگاهي باعث بي ميلي و بي رغبتي بسياري از زنان به انجام رابطه مي‌شود. وقتي به آنها به چشم يك ابزار نگاه شود و عشق نقش كمرنگي پيدا كند، به مرور زمان، زن ميل خود را از دست مي‌دهد. اما برخي از دلايلي كه زنان به رابطه جنسي پس از ازدواج علاقه ندارند و يا از آن زده مي‌شوند، عبارتند از:

خاطرات تلخ:

داشتن تجربه‌هاي ناراحت كننده از آزار و تجاوز جنسي باعث عدم اعتماد به مردان، حتي تا مدت زيادي بعد از ازدواج مي‌شود. در چنين شرايطي حتي اگر زن به رابطه جنسي تن دهد نمي‌تواند آن طور كه بايد لذت ببرد. براي حل موضوع رواندرماني لازم و ضروري مي‌باشد.

اختلالات جنسي:

برخي از اختلالات جنسي مثل آلت هراسي يا واژينيسم، ممكن است رابطه را براي زنان وحشتناك و دردآور كند. 

دوست نداشتن همسر:

بسياري از موارد، زنان به اجبار يا به اقتضاي شرايط، راضي به ازدواج با مردي مي‌شوند كه به آن علاقه چنداني ندارند. اين مسئله باعث مي‌شود زن نتواند با لذت و به ميل خود به سمت همسرش برود. رابطه جنسي صرفا نوعي وظيفه براي او تلقي شده و درد آور مي‌شود.

ناتواني در گفتن تمايلات خود در رابطه:

بسياري از زنان، يا به دليل واكنش نامناسب شوهرشان و يا به دليل حجب و حيايي كه دارند، تمايلات و علايق خود در رابطه جنسي را بيان نمي‌كنند و از مردشان توقعي ندارند. به مرور زمان اين مسئله مي‌تواند رابطه جنسي را كمرنگ و حذف كند.

توقع بالاي همسر از زن:

برخي مردان، از همسرشان توقع دارند كه مانند ستارگان فيلم‌هاي مستهجن باشد. اين مسئله باعث ابراز رفتار پرخاشگرانه و نامحترمانه شوهر با همسر مي‌شود كه در نهايت به بي ميلي زن نسبت به رابطه مي‌انجامد.

 

دلايل اختصاصي مردان براي نداشتن رابطه جنسي با همسر

مردان نيز، اغلب به دليل بالا رفتن درگيري‌هاي رواني، در انجام رابطه جنسي ناتوان مي‌شوند و نمي‌توانند از پس آن به خوبي بر بيايند. عدم تمايل مردان به رابطه جنسي بعد از ازدواج مي‌تواند دلايل ديگري از جمله موارد زير نيز داشته باشد:

زود انزالي:

يكي از عمده‌ترين دلايل نداشتن رابطه جنسي بعد از ازدواج، زود انزالي است. متاسفانه در بسياري از موارد علت زودانزالي اعتياد به مواد مخدر مختلف است. عمدتا مردان براي بالا بردن توانايي جنسي خود از مواد مخدر استفاده مي‌كند، اما بعد از مدتي مواد تاثير عكس داشته و منجر به زود انزالي مي‌شود. پيش از استفاده از هر ماده بهتر است براي درمان زودانزالي از روش‌هاي مطمئن استفاده بكنيد.

خستگي جسمي و رواني:

خستگي ناشي از كار زياد و شديد و عدم رضايت از خود و زندگي، عملا باعث از كار افتادن ميل جنسي در مرد مي‌شود. زنان با بالا بردن اعتماد به نفس همسر خود و ايجاد محيطي آرام در خانه مي‌توانند از خستگي همسر خود بكاهند.

فشارهاي مالي و اقتصادي:

استرس، مشكلات اقتصادي، فشارهاي جامعه و اطرافيان نيز يكي از اصلي‌ترين دلايل نداشتن رابطه جنسي در مردان پس از ازدواج است. استفاده از روش‌هاي موثر براي كاهش و درمان استرس به فرد كمك مي‌كند تا بتواند علاوه بر روابط زناشويي ديگر جنبه‌هاي زندگي خود را نيز بهبود بدهد.

 

ديگر دلايل نداشتن رابطه جنسي بعد از ازدواج:

1- دور شدن زن و مرد از هم و عدم صميميت لازم در زندگي زناشويي

2- تولد فرزند يا فرزندان جديد كه باعث دور شدن زن و مرد از هم مي‌شود.

3- عادي شدن رابطه زناشويي و نداشتن خلاقيت و تغيير در زندگي.

4- سرد مزاجي يكي از زوجين.

5- عدم رضايت از همسر و ناتواني او در برطرف كردن نيازها.

6- نداشتن تفاهم در رابطه جنسي و توقعات متقابل.

7- وجود استرس‌هاي رواني.

8- نبود جذابيت‌هاي كافي در همسر.

 

پيامد هاي نداشتن رابطه بعد از ازدواج

نداشتن رابطه، لزوما به معناي از هم پاشيدن زندگي نيست. برخي از زوجين توافق كرده‌اند كه ماهي يك يا حتي چندماهي يك بار با هم رابطه داشته باشند و هر دو نيز راضي هستند. اما در شرايط طبيعي، نداشتن رابطه جنسي بعد از ازدواج براي مدت طولاني، باعث افزايش حساسيت و زودرنجي زوجين شده و به دنبال آن پرخاش و درگيري ايجاد مي‌شود. رابطه جنسي يكي از راه‌هاي ابراز عشق و علاقه به همسر است و عدم وجود آن، باعث مي‌شود كه برخي از نيازهاي رواني زن و مرد كه دوست داشته شدن است ارضا نشود.

علت بسياري از مشكلات زناشويي و حتي طلاق‌ها، نداشتن رابطه جنسي سالم بين زوجين است. بنابراين اهميت آن به طور آشكار مشخص است و اگر حتي جدايي فيزيكي اتفاق نيفتد، مي‌تواند منجر به طلاق عاطفي شده و همسرتان از يك شريك زندگي، به هم خانه اي تبديل شود.

 

راه حل چيست؟

ريشه اغلب مشكلات جنسي، نداشتن مهارت‌هاي زندگي است. زوجين به دليل اينكه همه چيز را از دريچه نگاه خود مي‌بينند و فكر مي‌كنند هميشه بهترين تصميم را مي‌گيرند، در برهه‌هاي حساس با واكنش‌ها و تصميم‌هاي اشتباه، تيشه به ريشه زندگي خود مي‌زنند.

نداشتن رابطه جنسي بعد از ازدواج مشكلي بسيار حاد است كه حتي ممكن است كسي در آن مقصر نباشد، اما تشخيص علل و درمان بر مبناي علت‌ها، كار يك روانشناس متخصص مسائل جنسي و زناشويي است. بدون مشخص شدن علت و ريشه‌هاي يك مشكل، هيچ راهكاري نمي‌تواند به طور مستمر مفيد باشد و حتي شايد اثرات سوء نيز از خود به جاي بگذارد. بنابراين، برطرف كردن هر علت، خود اولين راه درمان است و به مرور زمان با يادگيري تكنيك‌هاي درست رابطه اي با كمك متخصص، كيفيت زندگي شما به طور چشمگيري بهبود پيدا مي‌كند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه بررسي علل و عوارض نداشتن رابطه جنسي بعد از ازدواج مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : دلايل و پيامدهاي نداشتن رابطه جنسي بعد از ازدواج

امتیاز:
بازدید:
[ ۶ اسفند ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۳۵:۵۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی