مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

مشكلات خاص پسران پس از جدايي والدين

طلاق مي‌تواند تغيير قابل توجهي در رشد رواني پسران جوان ايجاد كند. تحقيقات نشان مي‌دهد كه وقتي والدين طلاق مي‌گيرند، سلامت رواني و عزت نفس پسران جوان، كاهش مي‌يابد، به ويژه هنگامي كه جدايي پدر و مادر با درگيري باشد. پسران در سنين قبل از مدرسه، در سال اول پس از طلاق، بيشتر وابسته، مظلوم، پرخاشگر و بدبين مي‌شوند. اما اكثر پسران پيش دبستاني، اين مشكلات را پس از سال اول پشت سر مي‌گذارند. 

پسران بيشتر احتمال دارد كه به طلاق والدين با خشم، مشكلات تحصيلي، فرار كردن و پرخاشگري واكنش نشان دهند، درصورتي كه دختران معمولا با سركوب احساساتشان سعي مي‌كنند به بزرگترها كمك كنند. تاثير طلاق بر فرزندان پسر به شكل ديگري خود را نشان مي‌دهد. اما نمي‌توان آسيب‌هاي طلاق را در دختران يا پسران بيشتر يا كمتر دانست.

 

وابستگي پسر به پدر

پس از طلاق، از دست دادن پدر تاثيرات منفي روي پسران جوان مي‌گذارد. تحقيقات نشان مي‌دهد كه بعد از طلاق بيشتر كودكاني كه با مادر زندگي مي‌كنند پس از چند سال، ارتباط و تماس منظم با پدر را از دست مي‌دهند.

بعضي از محققان دريافته‌اند كه از دست دادن يك پدر ممكن است علاوه بر پيچيده بودن، بر رشد، سازگاري و تعادل كودكان پسر تاثيرات منفي بگذارد. به همين علت، كارشناسان معتقدند كه پسران، به ويژه كساني كه به سن نوجواني نزديك مي‌شوند، نياز به ارتباط مستمر با پدرشان دارند تا بتوانند به آنها در سازگاري و كنار آمدن با جدايي كمك كنند. تربيت فرزندان به طور سنتي وظيفه مادران دانسته مي‌شود، ناديده گرفتن نقش پدر در تربيت فرزندان آسيب‌هاي طلاق را تشديد مي‌كند. 

 

تاثير ازدواج مجدد بر فرزندان پسر

حضور يك نامادري يا ناپدري، آن هم بلافاصله بعد از جدايي، باعث افزايش تنش و استرس به كودكان پسر مي‌شود. با اين حال، پذيرش پسران نسبت به ازدواج مجدد والدين بهتر از دختران خواهد بود. پسران با نامادري و ناپدري سازگاري بيشتري داشته و ارتباط بهتري نسبت به دختران برقرار مي‌كنند.

اما والدين بهتر است پيش از ازدواج مجدد شرايط را به درستي بسنجند و هر آن چه كه براي آرامش فرزندشان لازم است انجام دهند. در اين وضعيت ارتباط نزديك شما با فرزندتان و پاسخ به سوالات او مي‌تواند حل مسائل را آسان‌تر بكند. شما يكبار در زندگي مشترك شكست خورده ايد، پس مي‌دانيد زماني كه شروع يك ازدواج با مسائل حل نشده باشد، مي‌تواند آن زندگي را دچار بحران بكند. بنابراين با دريافت مشاوره خانواده مسائل را پيش از آن كه به گرهي كور تبديل شود، رفع نماييد.

 

تفاوت واكنش پسران و دختران در جدايي والدين

پسران زماني كه يكي از والدين خانه را ترك مي‌كند، بيشتر از دختران از افسردگي رنج مي‌برند. خصوصا پسراني كه ديگر نمي‌توانند با يكي والدينشان وقت بگذرانند.

پسران به احتمال بيشتري خود را بخاطر از هم پاشيدن زندگي و خانواده، سرزنش مي‌كنند.

پسران، به خصوص زماني كه با مادر زندگي مي‌كنند، پس از مدتي، احساسات خود را پنهان مي‌كنند تا وجهه مردانه تري داشته باشند. پسران ممكن است بخواهند از والدين خود مواظبت كنند و يا احساسات خود را با ناسازگاري و پرخاش نشان دهند.

بايد بگوييم كه بسياري از اثرات منفي طلاق به مسائل اقتصادي مربوط مي‌شود. مردان پس از جدايي معمولا در حفظ استانداردهاي زندگي بهتر هستند، اما سطح اقتصادي زنان پس از جدايي به شدت كاهش مي‌يابد. به همين دليل فرزند پسر كه از پدر الگو برداري مي‌كرد، در صورت زندگي با مادر، ممكن است مشكلات بيشتري با خود و مادرش تجربه كند.

 

چگونه پسرم بعد از طلاق مفهوم خانواده را بفهمد؟

خانواده، دايره اي از افراد است كه همديگر را دوست دارند. شما مي‌توانيد فرزند خود را از اينكه همچنان يك خانواده متعهد و دوست داشتني دارد، مطمئن كنيد. مخصوصا براي فرزندان پسر كه در آينده مي‌خواهند خانواده خود را تشكيل دهند، لازم است اين پيوستگي بين اعضاي خانواده را در هر حالتي درك كنند و ياد بگيرند كه خانواده، حتي اگر جدا شوند باز هم خانواده‌ي او مي‌باشد. بسياري از والدين براي كاهش آسيب‌ها به دنبال يك زمان مناسب و بهترين سن طلاق براي كودكان هستند. در هر زندگي ممكن است طلاق اتفاق بيافتد اما نحوه برخورد با فرزندان طلاق مي‌تواند عاملي تعيين كننده در سلامت فرزندان طلاق باشد. با دريافت مشاوره پيش از هر اقدامي قدم‌هايي مطمئن در زندگي برداريد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه كاهش تاثير طلاق بر پسران مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : طلاق چه آثاري بر فرزندان پسر دارد؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۶ اسفند ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۵۰:۰۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی