مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

قهر كردن و پيامدهاي آن

انتقاد پذير نبودن، زود رنجي و حساسيت‌هاي بيش از حد باعث افزايش تعداد دفعات قهر كردن فرد مي‌شود. قهر كردن در واقع حذف مساله و فرار از مشكلات است، اين موضوع مي‌تواند نشان دهنده ضعف شخصيتي باشد. قهر كردن در دراز مدت، باعث بي انگيزه شدن زوجين نسبت به يكديگر و مي‌شود. قهر دشمن صميمت و دلبستگي است. پس مهارت آشتي بعد از قهر كردن را در خودتان تقويت كنيد.

 

با همسر خود صحبت كنيد!

ممكن است بعد دعوايي كه با همسر خود داشتيد، نياز به زمان داشته باشيد تا بتوانيد دوباره آرامش خودتان را به دست بياوريد، پس اين موضوع را با همسر خود مطرح كنيد و همسرتان را پس نزيند چون به افزايش فاصله دوري بين شما دامن مي‌زند. به او بگوييد به فرصت نياز داريد تا حالتان بهتر شود، با حالت انتقادي و حق به جانب با او صحبت نكنيد. تحريك، تحقير، بي اعتنايي و انتقام جويي از يكديگر شرايط را وخيم‌تر مي‌كند.

 

فضايي دل انگيز در محيط خانه ايجاد كنيد.

محيط پيرامون، رفتار و احساس شما را دستخوش تغييرات مي‌كند. پس با خلاقيت خود، محيط خانه را تزئين و آراسته كنيد. فضايي كه آرامش بخش است، تاثير مثبتي در روح و روان شما خواهد داشت. آمادگي روحي هر دو نفر، پيش نياز آشتي مي‌باشد.

 

توانايي بخشيدن داشته باشيد.

براي اين كه فرآيند آشتي بعد از قهر تسريع شود، لازم است كه اشتباهات طرف مقابل را ببخشيد، مسائل گذشته را زنده نكنيد، مهارت بخشيدن ديگران را فرابگيريد. متعاقبا با فراموش كردن گذشته زودتر به هدف خود يعني آشتي كردن مي‌رسيد.

 

از همسرتان دلجويي كنيد.

در زندگي زناشويي توجه كنيد كه هر قدم مثبتي كه بر مي‌داريد، در جهت مستحكم كردن پايه‌هاي رابطه و افزايش صميميت باشد. فكر نكنيد كه اگر براي دلجويي پيش قدم شويد شما بازنده هستيد؛ بلكه اين حركت نشان دهنده رشد شخصيتي و از خود گذشتگي بالاي شماست و به همسرتان براي جبران نيز انگيزه مي‌دهيد. توجه داشته باشيد كه دلجويي كردن فقط به معناي عذر خواهي نيست بلكه بايد سعي كنيد ديگر اشتباهات قبلي تان را تكرار نكنيد.

 

عشق خود را ابراز كنيد.

در زمان دعوا، احتمالا باعث دلخوري و آزردگي همسرتان شده ايد. براي آشتي كردن به او بگوييد كه هنوز دوستش داريد و در آن لحظه به خاطر عصبانيت كنترل خودتان را از دست داديد. دادن اطمينان به همسرتان كه هنوز دوستش داريد در فرآيند آشتي كردن تاثير به سزايي دارد. اما فراموش نكنيد تكرار توهين پايه‌هاي رابطه شما را ضعيف مي‌كند پسبرخورد صحيح در زمان دعوا با همسر را ياد بگيريد.

 

ريشه يابي مشكلات و پذيرش اشتباهات

احساسات خودتان را ابراز كنيد و در مورد نگراني‌ها و انتظاراتي كه از يكديگر داريد صحبت كنيد. اگر ناراحتي تان را درون خودتان بريزيد، دلخوري هايتان روي هم جمع شده و به مرور بزرگتر مي‌شود و در نهايت با حالتي انفجاري بروز پيدا مي‌كند.

در دعواهاي زن و شوهر، هر يك ديگري را مقصر جلوه مي‌دهد، تا زماني كه به همين روند ادامه دهيد قادر نخواهيد بود به طور ريشه اي دعواها را تمام كنيد. هر يك از زوجين مستقيم يا غير مستقيم در بروز مشكل نقشي دارند، پس با قبول اشتباهات خود، در جهت رفع مشكلات و بهبود رابطه تان حركت كنيد.

 

هنر گوش دادن و ارتباط سازنده

برقراري ارتباط سازنده و تعاملات مثبت در ايجاد آرامش مجدد و آشتي نقش حياتي دارد. زماني كه ناراحت هستيد و طرف مقابل بي اعتنايي مي‌كند يا به حرف هايتان گوش نمي‌دهد عصباني مي‌شويد. زماني كه همسرتان در مورد ناراحتي هايش صحبت مي‌كند به او نگاه كنيد، به دقت به حرف هايش گوش دهيد و سپس با حفظ آرامش پاسخ دهيد. به طور واضح صحبت كنيد و مطمئن شويد كه همسرتان متوجه منظورتان شده است. نوبت حرف زدن را رعايت كنيد به يكديگر كمك كنيد تا بتوانيد بهترين راه حل را پيدا كنيد. اگر نمي‌توانيد اين سير را طي كنيد در خود مهارت گوش دادن را تقويت نماييد.

 

براي همسرتان نامه بنويسد.

ممكن است برايتان دشوار باشد كه احساسات تان را به طور مستقيم به همسر خود ابراز كنيد يا در بيان آن مشكل داشته باشيد. مي‌توانيد نامه اي بنويسيد و  مشكلات و نگراني هايتان را با او مطرح كنيد. زماني كه نامه مي‌نويسيد چند بار آن را ويرايش مي‌كنيد و سعي مي‌كنيد بهترين خودتان را عرضه كنيد، پس با نوشتن تاثير بيشتري روي همسرتان مي‌گذاريد. از طرفي نوشتن، شيوه درماني است كه به تنظيم هيجاني تان نيز كمك مي‌كند. بعدا مي‌توانيد تصميم بگيريد كه نامه را به او بدهيد يا نه ولي كلماتي كه زده مي‌شوند ديگر قابل پس گرفتن نيستند.

 

سخن آخر

هر چه قهر و دعواي شما تداوم پيدا كند، ريشه اختلاف و جدايي قوي‌تر شده و حل كردن آن دشوارتر مي‌شود. قهر طولاني ابعاد مختلف رابطه زناشويي تان را تحت تاثير قرار داده و آن را شكننده مي‌كند. پس اگر تمامي راه حل‌ها را انجام داديد و موفق نشديد بهتر است از خدمات مشاوره و زوج درماني استفاده كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه آشتي بعد از قهر مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : چطور بعد از دعوا و قهر با همسر آشتي كنيم؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ] [ ۰۳:۰۵:۰۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی