مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

چرا يك رابطه سرد مي‌شود؟
هر شعله اي خاموشي دارد، اما اگر از آن مراقبت كنيد، مي‌تواند هزاران سال روشن بماند. در ادامه برخي از دلايل سرد شدن رابطه را بيان كرده ايم، كه به احتمال زياد خيلي از آن‌ها را قبلا ديده يا شنيده ايد:

نداشتن جذابيت‌هاي جنسي:

نداشتن جذابيت‌هاي جنسي
سرد مزاجي و يا نداشتن جذابيت‌هاي جنسي يكي از زوجين، مي‌تواند به مرور زمان به سردي احساسي نيز منجر شود. رابطه جنسي سالم يكي از مهمترين ملاك‌هاي پايداري عشق و احساس بين زن و مرد است. يك مشاور جنسي مي‌تواند به شما در اين مورد كمك شاياني بكند تا قبل از اينكه دير شود، بتوانيد به زندگي خود رنگ تازه اي بدهيد.

نابلدي در رابطه جنسي:

ممكن است يكي از زوجين، نتواند شيوه تحريك شدن و تحريك كردن، خود و همسرش را پيدا كند. اين مسئله به مرور زمان باعث دلزدگي از رابطه جنسي و به تبع آن سرد شدن احساس شود.

مشكلات زندگي:

مشكلات زندگي
مشكلات اقتصادي، دخالت خانواده‌ها، عدم سازگاري زن و شوهر، شرايط زندگي و... همه و همه مي‌تواند باعث سردي رابطه شود. با اين حال بسيارند زوجيني كه با وجود چنين مشكلاتي باز هم رابطه زناشويي با كيفيتي دارند.

عدم شناخت كافي:
ممكن است مدتي پس از ازدواج، بفهميد همسرتان آن كسي نيست كه مي‌خواستيد و زندگي زناشويي نيز چيزي نيست كه روياي آن را در سر داشتيد. در اين شراط شوكه مي‌شويد و احتمالا به پايان رابطه فكر خواهيد كرد. حتما در صورت بروز اين اتفاق پيش از تصميم گيري به مشاوره خانواده مراجعه كنيد. 

توقعات نا به جا:

توقعات بيش از حد و يا حتي كمتر از حد زن و شوهر از هم، مي‌تواند باعث تخريب روحيه و بروز اختلاف بين آنها شود. اين توقعات از كوچكترين مسائل مثل نحوه لباس پوشيدن و اندام همسر تا باورهاي و ارزش‌هاي همسر متغير است.

مشكلات روحي و رواني:

افسردگي، اضطراب و ديگر اختلالات مشابه از شايع‌ترين مشكلاتي است كه باعث مي‌شود شما نتوانيد بهترين عملكرد خودتان را داشته باشيد. طبيعتا اين مشكلات تاثير بسيار مخربي بر روابط جنسي زن و مرد مي‌گذارد.

دور بودن از هم:

دور بودن بيش از حد زن و شوهر از هم به دليل ساعات كاري زياد يا بعد مسافت يا هر دليلي، بسيار مخرب است. بودن در كنار هم يكي از اصول حفظ علاقه و دلبستگي است.

رفتارهاي اشتباه:


ناتواني در معذرت خواهي، عدم پذيرش اشتباهات، عدم ابراز علاقه، غرور و لجبازي، نگاه از بالا به پايين به همسر، خشونت خانگي، انتقاد دائمي، حسادت، قضاوت، بي احترامي به همسر، بد دهني و... همه و همه زهر در جام زندگي خود ريختن است. اگر لحظه اي فكر كرديد كه ابراز عشق و محبت به همسرتان، باعث كسر شأن شما مي‌شود و يا اصطلاحا به همسرتان بيش از حد رو داده ايد، بهتر است درباره اصولارتباط صحيح با همسر بيشتر آگاهي كسب كنيد.

 

چطور از سرد شدن رابطه جلوگيري كنيم؟

چطور از سرد شدن رابطه جلوگيري كنيم؟
ازدواج و يا هر رابطه اي، حتي اگر با يك عشق و شور شديد هم شروع شده باشد، آن علاقه اوليه به مرور زمان كمرنگ شده و منطق جاي عشق را مي‌گيرد. اما نبايد اجازه دهيد منطق از احساسات پيشي بگيرد. در بهترين حالت يك تعادل بين عقل و احساس در رابطه زناشويي ايجاد مي‌شود.

براي رسيدن به اين تعادل مي‌توانيد از كساني كه در اطرافتان زندگي مشترك موفقي دارند، الگوبرداري كنيد، اما به ياد داشته باشيد هر زوجي يك رابطه منحصر به فرد دارد. بنابراين تنها مي‌توانيد برخي مسائل را با ديگران در ميان گذاشته و از راهنمايي‌هاي آن‌ها استفاده نماييد. براي آن كه بتوانيد از رابطه زناشويي خود محافظت كنيد، از يك مشاور در زمينه مسائل خانوادگي راهنمايي بگيريد. مشاور روانشناسي با تجزيه و تحليل مشكلات پيچيده زندگي شما، به برگرداندن گرمي رابطه تان كمك خواهد كرد.

 

سخن آخر

براي ايجاد يك ارتباط موثر لازم است به يك خودشناسي و خود باوري برسيد. متاسفانه ريشه بسياري از مشكلات جامعه، عدم رعايت اين دو اصل است. شما بايد از عشق خود مثل فرزندتان مراقبت كنيد، اما اين مراقبت نبايد با سختگيري، كنترل، حضور دائمي در كنار همسر و از اين دست مسائل باشد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه يافتن دلايل سرد شدن رابطه مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : علت سرد شدن رابطه زناشويي

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۵۱:۳۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی