مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

آيا طلاق قابل پيش بيني است؟

آيا طلاق قابل پيش بيني است؟
طلاق فرايندي است كه معمولا به مرور زمان در ذهن زوجين شكل مي‌گيرد. حتي ممكن است قبل از ازدواج نيز با بررسي پيشينه خانوادگي و خلقيات افراد، ميزان موفقيت ازدواج را پيش بيني كرد. اين وظيفه ايست كه روانشناسان در فرايند مشاوره پيش از ازدواج پي مي‌گيرند. آنها با بررسي تمام عوامل خطر، با مقداري درصد خطا، مي‌توانند پيش بيني كنند كه اين ازدواج احتمالا به طلاق ختم خواهد شد يا خير. اما نشانه‌هايي كه در طول زندگي، مي‌تواند خبر از يك اتفاق تلخ دهد چيست؟

 

نشانه‌هاي پيش بيني كننده طلاق

شايد شما خيلي از نشانه‌هاي طلاق را بدانيد و آن‌ها را در زندگي خود تجربه مي‌كنيد اما جدي نمي‌گيريد. البته قبل از اينكه اين نشانه‌ها را بيان كنيم بايد بگوييم كه ممكن است در برخي موارد يكي از طرفين به معناي واقعي، اصطلاح سوختن و ساختن را براي خود معني كند و زندگي اش را بر اساس همين تفكر پيش ببرد. بنابراين نمي‌توان براي اين افراد پيش بيني درستي كرد كه چه زماني خسته شده و به سمت طلاق پيش مي‌روند.

1 – بد دهني و بي احترامي:

بد دهني و بي احترامي
يكي از پيش بيني كننده‌هاي طلاق، عدم وجود يا ميزان كم صحبت محبت آميز و همراه با آرامش است. مكالمه‌هاي شما هميشه با صداي بلند، با كنايه و طعنه زدن، اتهام و انتقاد شروع مي‌شود و اين مسئله بسيار براي رابطه خطرناك است و قابل تحمل توسط هيچكس نيست. مخصوصا زماني كه يكي از زوجين، عليه ديگري طغيان كرده و با يك رفتار تكانشي شديد، همه چيز را زير سوال مي‌برد.

2 – تجربه‌هاي بد گذشته:

زماني كه شما بعد از هر مشكل يا بگو مگويي، به گذشته و اشتباهات همديگر برمي گرديد و آن‌ها را به روي همسر خود مي‌آوريد، بايد بگوييم رابطه شما قابل ادامه دادن نيست. خاطرات بد با بدبيني همراه است و اعتماد را از بين مي‌برد.

3 – ناتواني در فهميدن حرف هم و حل مشكلات:

ناتواني در فهميدن حرف هم و حل مشكلات
يكي از پيش بين‌هاي طلاق، اين است كه زوجين حرف هم را نمي‌فهمند و نمي‌توانند يكديگر را درك كنند. اين مسئله باعث مي‌شود كه تلاش‌هاي يكي از زوجين يا هر دو براي اصلاح رابطه و بهتر كردن اوضاع شكست بخورد و ازدواج شان به جدايي ختم شود.

4 - چهار موشك براي تخريب خانه آرزو ها:

تحقير و انتقاد مخرب، حالت تدافعي داشتن و ايراد گرفتن از همسر، 4 موشكي است كه مي‌تواند يك زندگي را به طور كامل از هم بپاشد.

_ انتقاد اگر سازنده باشد، مي‌تواند به بهبود رابطه كمك كند اما زماني كه به تحقير شبيه باشد، قابل اصلاح نيست. انتقاد كردن با ايراد گرفتن فرق دارد.

_ حالت تدافعي داشتن يعني نپذيرفتن اشتباهات به خاطر ترس يا غرور. متاسفانه اين مسئله براي فرد مقابل بسيار آزار دهنده است.

_ ايراد گيري مداوم هم، مي‌تواند يك فرد را كاملا نسبت به كاري كه دارد مي‌كند بي انگيزه كرده و اميد و انرژي او را براي اصلاح از بين ببرد.

5 – شكسته شدن حرمت‌ها و خطوط قرمز:

شكسته شدن حرمت‌ها
و در نهايت، تير خلاص يك رابطه، زماني است كه روي خط قرمز‌ها پاگذاشته شود، حرمت‌ها شكسته شود و به قول معروف، روي زن و شوهر توي روي هم باز شود. اينجاست كه مي‌توانيد ثانيه شمار پايان زندگي را كوك كرده و اگر اقدام جدي براي اصلاح و نجات زندگي انجام نشود، زندگي مشترك به خط پايان مي‌رسد.

 

راه حل چيست؟

راه حل
اين 5 مورد، كلي‌ترين نشانه‌هايي است كه مي‌تواند باعث بي انگيزگي زوجين نسبت به يكديگر و مقدمه اي بر جدايي باشد. معمولا زماني كه زوجين مي‌توانستند براي نجات زندگي شان كاري بكنند، دست روي دست گذاشته و اوضاع وخيم‌تر شده است. اقدامات و واكنش‌هاي اشتباه نيز به بدتر شدن اوضاع دامن مي‌زند. بنابراين براي اصلاح رابطه تان، بايد در صورت مشاهده كوچك‌ترين نشانه‌ها، به متخصص زوج درماني مراجعه كرده و براي برطرف كردن مشكلات راه حلي بيابيد. با ناديده گرفتن مشكلات و گوش سپردن به گفته‌هاي بي پايه و اساس اطرافيان، ريسك بسيار بزرگي را به جان پذيرفته ايد و ممكن است كار به جايي برسد كه ديگر اصلاح ممكن نباشد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه نشانه‌هاي پيش بيني كننده طلاق مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : پيش بيني كننده هاي طلاق

امتیاز:
بازدید:
برچسب: پيش بيني كننده هاي طلاق،
موضوع:
[ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۰۳:۴۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی