مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

كتاب هاي ازدواج | معرفي كتاب هاي روانشناسي ازدواج

از جمله كتاب هاي ازدواجو رفع مشكلات زناشويي و زندگي مشترك مي توان به كتاب هاي زير اشاره داشت:

اين نقش ها واقعي است؛ نقش هاي زناشويي| سيد مهدي خطيب| مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره)

اين كتاب با توجه به نقش اعضاي خانواده، نقش هاي والديني، همسري، خواهري و برادري نوشته شده است. نقش ها در نهاد خانواده نشان دهنده وظايف فرد و انتظاراتي ست كه ديگران مي توانند از او داشته باشند. اين كتاب به صورت اختصاصي به نقش همسر در خانواده پرداخته است. نقش هاي زناشويي در صورتي كه هماهنگ رفتار كنند و وظايف و مسئوليت هاي خود را بدرستي شناخته و عمل كنند، از به وجود آمدن بسياري از تعارضات پيشگيري مي كنند.

در بخش ابتدايي اين كتاب به نقش پرداخته شده و كاركردها و ويژگي هاي مردان و زنان را بررسي كرده است. كاركردها و ويژگي هاي زنان عبارتند از: مراقبت كنندگي، عشق ورزي، ارتباط مداري و پرورش دهندگي. كاركردها و ويژگي هاي مردان نيز عبارتند از: اقتدارطلبي، مهياكنندگي، حمايتگري و هدف مداري.

بخش دوم كتاب به نقش هاي زناشوي در خانواده پرداخته شده است، شامل: حمايت عاطفي، كه شامل عشق ورزي و ستايش، آرام بخشي و احترام متقابل. در اين قسمت تسهيل كننده هايي مانند: مديريت خانواده، مديريت خانه، كار و اشتغال، مديريت مالي، پرورش مذهبي، رابطه جنسي و ديگر نقش هاي تسهيل گر نيز معرفي مي گردد. آراستگي از جمله مسئوليت هاي مهم زن و شوهر است كه  توجه  به اين نياز زيبا شناختي يكي از فوت هاي كوزه گري در رابطه است. از ديگر نقش هاي تسهيل كننده مي توان سازگاري و واقع بيني در انتظارات را نام برد.

مهارت هاي زندگي زناشوئي|  متيو مك‌كي٬ پاتريك فانينگ٬ كيم پالگ | نسل نوانديش‏

يكي از بهترين كتاب هايي كه براي كمك به مهارت هاي زناشويي نوشته شده است و راجع به ارتباطات بين فردي است، كتاب مهارت هاي زندگي زناشوئي است. اين كتاب توسط سه نويسنده توانمند در اين حوضه نوشته شده است. اين كتاب مشكلات معمول در زندگي زناشوئي را بيان كرده و راه هاي برخورد با آن ها را به شما مي آموزد.

نكاتي كه مي توانم از اين كتاب بيان كنم:

اين كتاب به نوعي يك كتاب تخصصي و در عين حال كاربردي و قابل فهم براي عموم است.

شما لازم نيست، تمامي مطالب كتاب را مطالعه نمايد بلكه فقط مي توانيد به قسمتي كه مشكلتان در آن وجود دارد، مراجعه نمائيد.

در اين كتاب با يك رويكرد خاص تشخيصي و درماني مواجه نيستيم، بلكه بر اساس نوع مشكل، پاسخ ها و راهكارهاي بهترين رويكرد در آن زمينه بيان شده اند.

چگونه رابطه زناشويي خود را نجات دهيم؟ | فيليپ مك گراو – غلامحسين خانقايي | نسل نوانديش | 423 صفحه

اين كتاب براي افرادي كه هنوز نامزد هستند، بهتر است، هرچند كه عنوان به شكلي است كه انگار براي پس از واقعه نوشته شده است. فراموش نكنيد مشكلات يك شبِ به اين وخامت نمي رسند و در بيشتر موارد گذشت زمان سبب مي شود شكاف ميان زوجين عميق شده و به يك تهديد تبديل گردد. در اين كتاب شما مي آموزيد با توجه به تفاوت هايي كه داريد، بتوانيد روابط خود را مديريت كنيد.

نويسنده اين كتاب –دكتر فيل- از تجربه زيادي برخورد دار است و كتاب خود را با زبان ساده و صميمانه اي نوشته است. مترجم اين كتاب نيز –جناب خانقايي- توانسته است با نثر روان و صميمانه اي، اين كتاب را در اختيار شما قرار دهد.

اگر در زندگي با مشكل سوء تفاوهم روبرو هستيد، بايد بگويم محور اصلي اين كتاب مشكلات و سوء تفاهمات ميان همسران است. نقطه اي كه اين كتاب را از ديگر كتاب هاي در اين زمينه جدا مي كند، شيوه به كار رفته اين كتاب است كه با تمام شيوه هاي مرسوم متفاوت است. نويسنده در اين كتاب هدف خود را مرتبط ساختن خود واقعي و خود آگاهانه فرد اعلام كرده و از نظر منتقدين تا ميزان زيادي توانسته موفق عمل كند. شيوه كتاب به نوعيست كه شما نيازي به دفاع كردن در خود نبينيد، بنابر اين انكار و حاشا وجود نداشته باشد و براحتي با خود صادق و روراست باشيد.

آموزش مهارت هاي ارتباط زناشويي حرف زدن و گوش دادن به همديگر|  شراد ميلر، فيليس ميلر و... | رش‍د‏

از بهترين كتاب هايي كه مي توانيم براي همسران و رفع مشكلاتشان در زندگي زناشوئي توصيه كنيم، كتاب مهارت ارتباط گيري زناشوئي است كه به مهارت حرف زدن و مهارت گوش كردن به همديگر پرداخته است. شما در اين كتاب با يك دسته بندي مناسب از ارتباط ربرو هستيد كه به شما كمك مي كند تا ارتباط را به دو مولفه نگرش و رفتار تقسيم كنيد.

تقسيم بندي ارتباط به صورت ريشه اي بر زيبناي تفكري شما تاثير گذاشته و ارتباط زناشوئي شما را بهبود مي بخشد. اين كتاب در چهار فصل نگاشته شده است. فصل براي توجه كردن و شناخت خودتان. فصل دوم توجه به همسرتان و مهارتهاي توجه. فصل سوم تعارض هاي زناشوئي و روش هاي مقابله اي و برنامه ريزي. در فصل نهايي كتاب نيز انتخاب سبك هاي ارتباط در زمان هاي مناسب را توضيح داده است، زمان هايي كه بايد گوش كنيد و زمان هايي كه بايد حرف بزنيد.

براي دريافت مشاوره در مورد كتاب هاي روانشناسي ازدواج مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : كتاب هاي ازدواج | معرفي كتاب هاي روانشناسي ازدواج

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۱۶:۲۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی