مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

خوش هيكل شدن و دستيابي به تناسب اندام

كم كردن وزن، بيشتر ورزش كردن، متناسب بودن و سالم ماندن يكي از هدف هاي بسيار مهم خيلي از افراد است. شروع وروزش و رژيم غذايي به هيچ وجه آسان نيست. اما اگر برنامه غذايي مناسبي داشته باشيم كه اجراي آن به صورت بلند مدت براي ما آسان باشد به راحتي مي توانيم به هدف خود براي كاهش وزن و دستيابي به تناسب اندام برسيم.

 

خوردن غذاي سالم و در كل كمتر

اين هدف جزيي از هدف قبلي مي باشد. امروزه اطراف ما احاطه شده با غذاهاي ناسالم، پرچرب، پرنمك و مضر كه بسيار خوشمزه و جذاب هستند. به همين دليل تغيير رژيم غذايي به سمت غذاهاي سالم بسيار دشوار است. با اين حال شما مي توانيد با گرفتن يك تصميم جدي و با رعايت چند نكته مانند كنترل كردن خوردن هاي هيجاني و آگاهي پيدا كردن از دلايل شكست رژيم و تغذيه بر اساس برنامه غذايي سالم هميشگي تان، برنامه غذايي خود را تغيير دهيد.

 

اتمام عقب انداختن كارها

يكي از بزرگ ترين عواملي كه سبب مي شود كه اكثر آدم ها به اهدافي كه دارند نرسند، پيروي آنان از تمايل دروني شان به استراحت و پرداختن به تفريح به جاي كوشش است. زماني كه به تعويق و عقب انداختن كارهايتان عادت كنيد، ديگر تلاش براي رسيدن به اهداف سخت و دشوار مي شود. توصيه ها و راهكارهاي زيادي براي عقب نينداختن كارها وجود دارد كه مي توانيد از اين توصيه ها بهرمند شويد.

 

تقويت تمركز و مهارت هاي ذهني

بيش از هزاران سال است كه آدم ها به دنبال راه هايي براي تقويت تمركز و مهارت هاي ذهني خود هستند. در تمدن هاي باستاني هم تركيبي از تمرين هاي ذهني و دارو هاي گياهي را براي تقويت تمركز و مهارت هاي ذهني به كار گرفته شده است. امروزه ما مي توانيم از خيلي چيزها از اپ هاي تقويت حافظه موبايل گرفته تا روش هاي سنتي مديتيشن استفاده كنيم. اگر در اين مسير حركت كنيد، قادر خواهيد بود حس و حال خود را كنترل كنيد، سريعتر ياد بگيريد و مسائل را راحت تر حل كنيد.

 

ملاقات با ادم هاي جديد

اكثر ما به روزمرگي زندگي دچار شده ايم و معمولا بيشتر وقت خود را در خانه مي گذرانيم. خيلي از فرصت هاي جذاب براي خوش گذروني و با هم بودن را از دست مي دهيم.  ملاقات با آدم هاي جديد مي تواند فرصت مناسبي  براي سلامت ذهني و موفقيت در مسير شغلي شما باشد. از حضور در جمع ها و پيدا كردن دوستان جديد نترسيد. بر حس خجالت خود غلبه كنيد. به دنبال افزايش مهارت هاي ارتباطي و سخنوري خود باشيد.

 

فعال تر شدن

بعضي ها مشكل اضافه وزن بزرگي ندارند و حتي زمان كمي را در هفته به تمرين كردن اختصاص مي دهند. اما اكثر وقتشان را در خانه يا محل كار نشسته اند كه تاثير منفي بر روي بدن و سلامتي شان دارد. در چنين مواقعي، تمامي چيزي كه نياز داريم يافتن راهي براي تحرك بيشتر در روز به جاي چنبره زدن پشت كامپيوتر است. گذراندن وقت كنار دوستان و خانواده جذابيت بيشتري دارد.

 

به دست آوردن اعتماد به نفس و خلق كردن فرصت هاي بيشتر

اگر اعتماد به نفس داشته باشيد، بيشتر توجه ديگران را جلب مي كنيد. راحتر مي توانيد نظرها و ديدگاه هاي شما شنيده مي شود. با بقيه قرار ملاقات و شام بگذاريد و در مسير كاريتان پيش روي كنيد. در كل داشتن اعتماد به نفس به شما كمك مي كند كه زندگي شاد تري داشته باشيد. حتما به دنبال تقويت اعتياد به نفس خود باشيد.

 

پول بيشتري در آوريد

حتي پولدار ها و ميلياردر ها هم به دنبال راه هايي هستند كه بتوانند بيشتر پول در بياورند. مايي كه از طبقه ي متوسط جامعه هستيم مي توانيم از درآمد بيشترمان براي راحت تر زندگي كردن استفاده نماييم. خوشبختانه امروز فرصت هاي زيادي براي بيشتر پول درآوردن مانند فرينلسر، استفاده از اينترنت، كار هاي جانبي و ... وجود دارد. با آشنا شدن با حوز هاي مختلف مي توانيد حتي با گذاشتن وقت كم درآمد كسب كنيد.

 

مودب تر باشيد

داشتن رفتار خوب هميشه يك جز مهم از يك جامعه متمدن بوده است، كه سبب مي شود راحتر با ديگران ارتباط برقرار كنيم، از ناراحت كردن و رنجاندن ديگران جلوگيري كنيم و مطمعن شويم ديگران شما را به عنوان يك فرد مودب مي شناسند. آداب و معاشرت و رفتار صحيح در كشور هاي ديگر را بياموزيم. با افراد گستاخ در خيابان رفتاري صحيحي داشته باشيم و نه گفتن را ياد بگيريم.

 

استرس را كاهش دهيم

گفته مي شود كه استرس يكي از بزرگترين عومل مرگ و مير مي باشد و مي تواند تاثير بسيار مخربي بر روي روابط شما و حتي سلامتي شما داشته باشد. ممكن است استرس يك جز حذف ناپذير از زندگي مدرن باشد. اما مي توان آن را مديريت و كنترل كرد. به دنبال يادگيري ترفند و تكنيك هاي كنترل ودرمان استرس باشيد.

 

ياد بگيريد شادتر زندگي كنيد

حتي افرادي كه ظاهر مناسب و زندگي خوبي دارند و حتي مي توانند استرس خود را نيز كنترل كنند ممكن است از زندگيشان ناراضي باشند.  ياد گرفتن اينكه چطور بتوانيم از اتفاقات كوچك خوشحال شويم و مشكلات نتوانند روحيه ما را خراب كند نياز به زمان دارد.

 

خواب با كيفيتر داشته باشيم

با وجود كامپيوتر، گوشي هاي هوشمند، تبلت، گجت هاي با نور هاي درخشان و هشدار دهنده هاي صوتي، خوابيدن به ميزان كافي در شب سخت مي شود و گاها تا وسط هاي شب بيدار هستيم. هر شب بايد حداقل 8 ساعت بخوابيم و اگر اهل علم و دانش و ترفند هاي روز هستيد، راه هاي ساده اي براي رسيدن به اين ميزان خواب با كيفيت وجود دارد. مقالات تاثير بي خوابي بر افسردگي و درمان بي خوابي را مطالعه نماييد. 

 

سيگار را ترك كنيد

سيگار كشيدن يك عادت بد است كه تعداد زيادي از مردم نمي دانند چگونه از شرش خلاص شوند. سيگار نه تنها براي سلامتي مضر است، بلكه به همان نسبت چاله آتش در كيف شما نيز مي باشد. تنها چيزي كه ترك سيگار نياز دارد يك عزم راسخ است كه سيگار كشيدن را تا آخر عمر كنار بگذاريد

 

كمتر به تلويزيون نگاه كردن

به صورت ميانگين مقداري زيادي از زمان خود را به تماشا كردن تلويزيون مي گذارنيم. زماني كه مي توانيم صرف تقويت مهارت ها، يادگيري يا ورزش كنيم. با مديريت و كم كردن زمان تماشاي تلويزيون متوجه خواهيد شد كه جقدر روزتان طولاني تر و مفيد تر خواهد گذشت.

 

بيشتر بخوانيد

كتاب هايي وجود دارند كه اطلاعات فوقالعاده اي در زمينه ها مختلف مي توانيد از آنها كسب كنيد و همچنين مطالعه كردن تمريني عالي براي مغزتان هم محسوب مي شود. خواندن حداقل 20 كتاب در طول يك سال چندان دشوار نيست. فقط بايد خواندن را به يك عادت تبديل كنيد. موضوعات و ژانر مورد علاقه خود را پيدا كنيد و شروع به خواندن كنيد.

 

يافتن همسر روياهايتان 

همه ما به كسي نياز داريم كه دستش را بگيريم، او را در آغوش بكشيم، به عمق چشم هايش خيره شويم و راز هاي ناگفته ي خود را با او در ميان بگذاريم، يافتن آن شخص درست مسئله اي است كه با آزمون و خطا حل مي شود. بايد بيرون برويم و در جمع ها شركت كنيم و كلي همسر بالقوه را مجك بزنيم تا بتوان آن شخص مناسب را پيدا كنيم.

 

برقراري رابطه زناشويي بهتر

هر رابطه ي سالمي بين زوج ها نياز به صميميت فراوان دارد، داشتن رابطه جنسي صحيح واقعا مي تواند در سالمت روحي و جسمي تاثير گذار باشد. ايده اين است كه رابطه زناشويي را جذاب و گرم نگه داريم كه اين نياز به تمرين و ممارست دارد. دريافت مشاوره جنسي مي تواند بسيار به شما كند.

 

تميز و منظم شويم

آدم هاي شلخته ي زيادي هستند كه نمي توانند وسايل شان را مرتب و منظم كنند. يك ميز كثيف يا خانه نامرط تاثير منفي بر روي عملكرد، بازدهي و حتي حالت روحي ما دارد. بنابراين بهتر است به هم ريختگي ها را مرتب، خانه را تميز كنيم و زندگي منظم تر و با سازماندهي شده تري داشته باشيم. بي نظمي تاثير مستقمي بر بي انگيزگي افراد دارد.

 

ياد بگيريم كه چگونه خوش پوش باشيم

نحوه لباس پوشيدن، حرف هاي زيادي درباره شخصيت تان مي زند. پوشيدن لباس هاي مناسب سبب قوي تر و مورد اعتماد تر به نظر شما مي شود. كه به نوبه ي خود مي تواند در ارتقاي شغلي، پيشرفت و در به دست آوردن همسر دوست داشتنيتان به شما كمك كند. به هر حال شيوه درست لباس پوشيدن را ياد بگيريد.

 

وقت بيشتري با آدم هاي مهم زندگيتان بگذرانيد

اين زندگي خيلي كوتاه تر از آن است كه بتوانيم زمان را براي آدم هاي فريبكار و سمي تلف كنيم. بهتر است روي افراد كه به ما عميقا اهميت مي هند و ما به آنها واقعا اهميت مي دهيم تمركز كنيم و وقتمان را بيشتر با اين افراد بگذرانيم. اين راه يكي از بهترين راه هاي شاد زندگي كردن مي باشد. حضور در جمع هاي خانوادگي و برطرف كردن مشكلاتي كه در خانواده داريد به سلامت خانواده و شادي زندگي شما بسيار كمك مي كند. شما مي توانيد براي برطرف كردن مشكلات خانواده از جلسات مشاوره خانواده استفاده نماييد.

 

رها شدن از قيد بدهي و وام ها

تا زماني كه نتوانيد از قيد بدهي و وام هاي خود رها شويد مسلما بدهي و وام ها شما را در زندگي عقب نگه مي دارد.  راه رسيدن به استقلال مالي سخت است ولي مطمعنا با كمي برنامه ريزي و محدود كردن مخارج خود به راحتي مي توانيد به استقلال مالي برسيد. براي مديريت هزينه هاي خود استراتژي داشته باشيد. سعي كنيد بدهي ها و وام هاي خود را بازپرداخت كنيد. باورتان نمي شود چه حسه قشنگي دارد.

 

شروع پس انداز كنيد

بعد از اين كه بدهي ها خود را پرداخت كرديد، موقع آن مي رسد كه كمي پول پس انداز كنيد. پس اندازي كه بتوانيد در روز مبادا از آن استفاده كنيد يا با آن خرج سفر، تعمير خانه يا خريد ماشين را برنامه ريزي كرد. براي پس انداز پول راه هاي زيادي وجود دارد. حتي برخي اپليكشن هاي مديريت پول و هزينه نيز هم وجود دارند كه مي توانيد از آنها بهرمند شويد.

 

يادگيري يك زبان جديد

يادگيري يك زبان جديد نه تنها به بهبود مهارت شما در برقراري ارتباط به شما كمك مي كند بلكه رزومه تان را هم پربارتر كرده و درهاي جديدي را به روي شما باز مي كند. امروزه روش ها و منابع زيادي براي ياد گرفتن زبان وجود دارد؛ كه در زمان هاي فراغتتان مي توانيد از آنها استفاده كنيد.

 

رهايي از كينه ها و دوري از افسردگي

گاهي وقت ها زندگي چهره بد خود را نشان مي دهد و غلبه بر مصيبت ها بسيار سخت و دشوار مي شود. اما نشستن و زانوي غم بغل كردن هيچ فايده اي ندارد. اگر با كسي مشكل پيدا كنيد و بعد هم به خاطر يك مسئله كوچك رابطه ي خود را با يكي از دوستان، اعضاي خانواده و ... قطع كنيد؛ در نهايت تنها چيزي كه باقي  مي ماند تنهايي و دوري مي باشد و همچنان ناراحت و رنجيده خاطر هستيد. بخشش روش بسيار بهتري است كه در برخورد با مسائل است كه بايد در همان گذشته بمانند. توصيه مي كنيم مقالات علائم افسردگي و درمان افسردگي را مطالعه نماييد.

 

زمان خود را هوشمندانه مديريت كنيد

مهم نيست كه چقدر مشغله داريد اگر وقت را به درستي مديريت كنيد. اگر به جاي اينكه اكثر زمان خود را بي هدف به اين ور و آن ور بچرخيد. اگر مرتب باشيد زمان بيشتري خواهيد داشت. همه چيز را در جاي خود قرار دهيد. از اپ ها و ابزاريك ه براي مديريت زمان وجود دارد مي توانيد استفاده كنيد و زمان اضافي به دست آوريد. لذت ببريد. يادگيري تكنيك هاي مديريت زمانبسيار به شما كمك مي كند.

 

سفر كردن و ديدن عجايب دنيا

قبل از اينكه تصميم به سفر به دور دنيا بگيريد، بايد وضعيت مالي خود را سر و سامان دهيد. تجهيزات و شرايط لازم را تهيه كنيد. از لحاظ بدني خود را براي سفر آماده كنيد. راه هايي نيز براي تجربه فرهنگ كشور هاي مختلف و بازديد از دندني ها كشور هاي مختلف نيز وجود دارد.

 

مستقل تر بودن

غذاهاي آماده، تكنولوژي، امكانات، رفاه اجتماعي و همه چيزي هايي كه به نوعي ما را به سمت تنبلي سوق مي دهد سبب مي شوند كه توانا هايي لازم براي براي استفلال و يادگيري مهارت ها لازم براي اتكا به خود را پيدا نكنيم. يادگيري مهارت هاي مستقل بودن بسيار مهم است.

 

تبديل سرگرمي به شغل

با آنچه كه عاشقش هستيم پول دربياوريم و به اين صورت سرگرم هم مي شويم. اگر تمام آدم ها به دنبال علايق خود بروند و كار خود را با علايقشان يكي كنند؛ جامعه بسيار شادتري خواهيم داشت. شايد اين امر هميشه امكان پذير نباشد، اما توجه داشته باشيد كه با كمي هوش و ذكاوت سرگرمي هم مي تواند به يك شغل پرمنفعت تبديل شود.

 

فراموش كردن روابط گذشته

عاشق و فارغ شدن از آن مي تواند بهتر از هرگز عاشق نشدن باشد، اماشكست عشقي درد فراواني هم دارد. التيمان يك قلب شكسته فرآيندي دارد كه زمان مي برد. اما بايد زندگي عادي برگرديد و اين دوره دشوار را پشت سر بگذاريد. مقاله نحوه پشت سر گذاشتن شكست عشقي را مطالعه نماييد.

 

حفظ به عادت هاي خوبي كه در خود پرورش داده ايد

يكي از مهم ترين اهداف اين است كه تمام تغييرات و عادات مثبت كه ايجاد كرده ايد، را بايد هميشگي شوند. بايد روي تغييرات و عادات خوبي كه داريد كار كنيد تا به جزئي طبيعي از شما تبديل گردد. اين گونه است كه به خودبهبودي حقيقي دست پيدا خواهيد كرد.

 

ليست توصيه ها، نكات و ترفند هايي كه به شما كمك خواهد كرد كه در سال جديد بتوانيد هدف هاي بهتري را در نظر بگيريد و تغييرات بلند مدتي را زندگي خود ايجاد كنيد را دربالا آورديم. مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي سالي پر از شادي و سرشار از سلامتي و موفقيت ها بزرگ و كوچك را براي شما است. شما مي توانيد هدف هايي كه از نظر شما مهم است ولي ما در اين مقاله با اين اهداف اشاره اي نكرده ايم را در پايين همين مقاله در قسمت نظرات بنويسيد تا ساير دوستان از آن استفاده كنند و همچنين در هر جايي كه هستيد از خدمات مشاوره تلفني و مشاوره حضوري اين مركز بهرمند گرديد.


براي دريافت مشاوره روانشناسي مي توانيد با مشاورن مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : برنامه ريزي و هدف گذاري براي سال جديد و چگونه مي توانيم به اين اهداف برسيم

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۲۰:۵۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی