مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

چرا افسردگي بعد از تعطيلات ايجاد مي‌شود؟

تعطيلات، زماني براي استراحت، دور شدن از استرس‌هاي شغلي و درسي، ديدن دوستان است. بسيار طبيعي است كه پس از پايان تعطيلات، احساس افسردگي پس از تعطيلات، اما اين احساس غم نبايد كارايي شما را كم كند. هركس به تعطيلات، استراحت و تفريح نياز دارد اما بايد بدانيد كه وظيفه اصلي شما كاركردن، درس خواندن و تلاشگري است و تعطيلات فقط زماني براي استراحت است. مشكل در تفكر است كه باعث شده اكثر مردم، نسبت به زندگي خود احساس نارضايتي داشته و از تعطيلات نه براي استراحت، بلكه براي فرار از وظايف بهره ببرد. به جاي فرار به دنبال راهي براي كاهش استرس‌هاي شغلي خود باشيد.

 

چگونه از افسردگي پس از تعطيلات پيشگيري كنيم؟

در ابتدا بايد سعي كنيد كه چيزهايي در زندگي به دنبال چيزهايي باشيد كه باعث پيشرفت شما شود. اينكه اكثر مردم بعد از تعطيلات غمگين مي‌شوند، به اين دليل است كه آنها فقط براي تعطيلات زندگي مي‌كنند. براي آن از مدت‌ها قبل برنامه مي‌ريزند و آن را دوست دارند، اما نسبت به برنامه زندگي عادي خود اين شوق را ندارند. به طور ايده آل، هر بار كه يك تعطيلات تمام مي‌شود، بايد براي تخريب يك عادت قديمي و ساخت يك تفكر جديد، مهارت جديد و پيشرفت تلاش كنيد.

1- ليستي از لذت‌هاي خود تهيه كنيد

بسياري از تفريحات در تعطيلات يا در دسترس نيستند و يا انجامش شان آن شور و هيجان مورد انتظار را ندارد. پس آن‌ها را در طول دوره‌هاي كاري انجام داده و براي آنها برنامه ريزي كنيد. حتي اگر يك آخر هفته و يا چند ساعت براي آن تفريحات وقت بگذاريد، به شما انرژي براي كار كردن مي‌دهد.

2- ته ديگ تعطيلات را بيخيال شويد

مهم است كه قبل از پايان تعطيلات، زماني براي برگشتن به زندگي عادي خود بگذاريد. مي‌توانيد روز بعد از تعطيلات سبك‌تر كار كنيد و يا يك روز قبل از پايان تعطيلات، كمي از كارهاي عقب افتاده خود را انجام دهيد و به مرور زمان به زندگي كاري يا تحصيلي بازگرديد. نداشتن وقت كافي براي بازگشتن به زندگي كاري شما را دچار نوعي رخوت مي‌كند.

3- در تعطيلات، همه چيز را رها نكنيد

مهم است كه تعطيلات، زندگي شما را تعطيل نكند. هرچند بسيار كم، اما سعي كنيد كمي از كارهاي خود را انجام دهيد تا بدانيد كه شما از دنيا و ادامه زندگي مرخص نشده ايد.

4- تا چند روز با دوستانتان درباره تعطيلات صحبت كنيد

اين كار به شما كمك مي‌كند كه بخنديد. به همين سادگي مي‌توانيد روحيه خود را تقويت كرده و بتوانيد افسردگي پس از تعطيلات را مديريت كنيد. براي دانش آموزان سنين پايين‌تر، اين حركت با موضوع انشاي تعطيلات خود را چگونه گذرانده ايد انجام مي‌شود و اشتراك تجربه‌ها باعث كم شدن بار رواني موضوع مي‌شود.

5- حداقل تا 5 روز، براي خودتان كاري انجام دهيد

براي خود هديه بخريد، 5 دقيقه اضافه در حمام گرم بمانيد، موها و لباسهايتان را مرتب كنيد و براي آن وقت بگذاريد. خانه خود را نظم داده و بيشتر به نظافت بپردازيد.

6- چه مي‌خواستيد؟ آنها را پيگيري كنيد

بدانيد پايان تعطيلات، پايان زندگي نيست و بعد از آن بايد كارهاي خود را انجام دهيد. براي خود هدف مشخص كنيد و يك استارت دوباره اي براي رسيدن به آنها بزنيد. استراحت كرده ايد و انرژي كافي براي دويدن را داريد. برنامه ريزي براي سال جديد به شما انرژي لازم را بر مي‌گرداند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه افسردگي پس از تعطيلات مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : افسردگي پس از تعطيلات

امتیاز:
بازدید:
برچسب: افسردگي پس از تعطيلات،
موضوع:
[ ۳ فروردين ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۲۴:۴۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی