مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

ارتباط با فرد با شخصيت اختلال شخصيت وابسته

زندگي با شخصيت وابسته از آن جا كه سنگيني بار مسئوليت‌هاي خود را بر دوش شما مي‌اندازند مي‌تواند بسيار دشوار باشد.برخورد با شخصيت وابسته باعث مي‌شود او حتي در كوچكترين مسائل هم راهنمايي، نظر و كمك اطرافيان را بطلبد. هر چه اين كمك‌ها ادامه داشته باشند؛ شخصيت وابسته بيشتر احساس شرم و ناتواني كرده و به مرور مستقل شدن برايش سخت و سخت‌تر مي‌شود. در واقع با كمك به شخصيت وابسته تاييد مي‌كنيد كه تصميماتش غلط بوده و نبايد خودش به تنهايي كاري انجام دهد.

 

كمك به شخصيت وابسته براي تغيير نگرش

شخصيت وابسته خود را فردي بي كفايت مي‌داند كه قادر نيست به تنهايي از پس تكاليف خود بربيايد و در پذيرش مسئوليت‌هاي خود ناتوان است. پس اين فرد از آرزوها و اهداف خود صرف نظر مي‌كند و با سرويس دادن، انتظار دارند كه ديگران از آاو حمايت كنند. پس به شخصيت وابسته كمك كنيد تا اهداف خود را مشخص كند و آن را به گام‌هاي كوچك تقسيم كند. در ابتدا مي‌توانيد شخصيت وابسته را راهنمايي كنيد تا موفق شود، تجربه‌هاي موفقيت آميز هر چند كوچك باعث تقويت اعتماد به نفس او مي‌شود، تا با گذشت زمان خودش بتواند كارهايش را انجام دهد.

 

وارد شدن شخصيت وابسته به دنياي بزرگسالي

شخصيت وابسته ديگران را تواناتر از خود مي‌داند و فكر مي‌كند بقيه بهتر از او هستند. در واقع شخصيت وابسته، قدرت و توانايي طرف مقابل خود را بزرگ نمايي مي‌كند پس به شما تكيه كرده تا از او حمايت كنيد. در واقع افراد مبتلا به اين اختلال هنوز در دنياي كودكانه خود سير مي‌كنند. شما با واگذاري مسئوليت‌هاي كوچك به اين فرد كمك مي‌كنيد تا به تدريج براي ورود به دنياي بزرگسالي آماده شود و بتواند به ظرفيت‌هاي پنهان خود پي ببرد.

 

تشويق شخصيت وابسته براي ابراز قاطعانه احساسات

فردي كه از اختلال شخصيت وابسته رنج مي‌برد قادر نيست احساساتش را در زمان مناسب و به شيوه درست ابراز كند. فرد با اين تيپ شخصيتي چون به ديگران وابسته است، توقعات بالايي دارد و به راحتي رنجيده مي‌شود. از طرفي در ابراز مناسب خشم و ناراحتي خود ناتوان مي‌باشد، چون مي‌ترسد كه حمايت ديگران را از دست بدهد. لازم است كه فرد حالات چهره خود را بشناسد و با هيجانات خود ارتباط برقرار كند تا در نهايت بتواند مهارت نه گفتن و انتقاد كردن را پيدا كند و جسارت بيان خواسته هايش را داشته باشد.

 

تقويت مهارت حل مسئله در شخصيت وابسته

شخصيت وابسته خود را در حل مسائل و تصميم گيري مستقلانه ناتوان مي‌بيند. پس در اين مرحله مي‌توانيد به او كمك كنيد تا در توانايي حل مسئله، مهارت لازم را كسب كند. براي اين منظور از او بخواهيد مشكل خود را مشخص كند، سپس تمامي راه حل‌هاي احتمالي را مشخص و ارزيابي كند و در نهايت بهترين راهكار را اجرا كند. با اين روش به تدريج در تصميم گيري‌ها كمتر به شما وابسته خواهد بود.

 

هدايت شخصيت وابسته در جهت درمان

هنگامي كه رفتارهاي وابستگي را در يكي از نزديكان خود مشاهده كرديد، اولين گام اين است كه به دنبال بهره گيري از خدمات يك متخصص بهداشت روان باشيد. دوره درماني در بهبود علائم اين اختلال اهميت دارد. يادگيري مهارت‌هاي زندگي، تكنيك‌هاي ذهن آگاهي، مديريت استرس در اين افراد مي‌تواند اثر بخش باشد. درمان شخصيت وابستهمانند درمان ديگر اختلالات شخصيت نياز به قرار گرفتن در جريان مشاوره و ارتباط با متخصص روانشناسي را دارد. درمان‌هاي روانشناختي و آموزش مهارت‌هاي ارتباطي براي بهبود اين شخصيت بسيار موثر بوده است.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه برخورد با شخصيت وابسته مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : برخورد با شخصيت وابسته چگونه بايد باشد؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۴ فروردين ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۵۹:۱۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی