مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

بارداري در دوران عقد

در برخي خانواده‌ها دوران عقد را تنها دوراني براي آشنايي بيشتر دو طرف مي‌دانند، به همين دليل از فرزندانشان مي‌خواهند هيچ نوع رابطه جنسي با همسرشان پيش از مراسم عروسي نداشته باشند. خانواده دليل اين محدوديت‌ها را احتمال برهم خوردن نامزدي و ازدواج مي‌داند. اما از زوجي كه سال‌ها از دوران بلوغ شان مي‌گذرد و ديگر مانعي قانوني در بين آن‌ها وجود ندارد؛ به سختي مي‌توان انتظار داشت رابطه جنسي نداشته باشند.

معمولا در چنين خانواده‌هايي تازه عروس و داماد به صورت مخفيانه رابطه جنسي برقرار مي‌كنند. اما مشكل زماني بغرنج مي‌شود كه در اين ميان بارداري در دوران عقد ناخواسته رخ دهد. مطرح كردن موضوع رابطه جنسي از يك طرف و مساله بارداري ناخواسته از طرف ديگر زوج جوان را به تنش خواهد انداخت. 

 

جلوگيري از بارداري در دوران عقد

اگر با وجود تمام اين محدوديت‌ها شما همچنان بخواهيد با نامزدتان رابطه جنسي داشته باشيد؛ پس بهتر است كه كمي مواظب باشيد و شرط احتياط را رعايت كنيد تا مشكلاتي مثل بارداري به وجود نيايد.

موقعيت مكاني

براي برقراري اولين رابطه جنسي خود برنامه ريزي كنيد. اولين رابطه جنسي شما ممكن است دردناك بوده و آن طور كه فكر مي‌كرديد لذت بخش نباشد. شما مي‌توانيد با دريافت مشاوره جنسي هم از روش‌هاي پيشگيري اطلاع يابيد و هم آمادگي بهتري براي برقراري اولين رابطه جنسي خود پيدا مي‌كنيد.

استفاده از روش‌هاي پيشگيري

وسايل پيشگيري متنوعي وجود دارد كه رايج‌ترين آن‌ها كاندوم است. با استفاده از وسايل پيشگيري امكان بارداري را پايين بياورد. با اين حال همهروش‌هاي پيشگيري از بارداري كاملا ايمن نيستند و با وجود استفاده از آن‌ها نيز امكان بارداري وجود دارد.

محاسبه روز تخمك گذاري

روز تخمك گذاري خود را با توجه به چرخه قاعدگي تان مشخص كنيد و از برقراري رابطه جنسي در اين دوره پرهيز كنيد. چرا كه در اين دوره امكان بارداري به شدت بالا است.

قرص‌هاي اورژانسي

پس از رابطه جنسي اگر احساس كرديد در شرايطي بوده ايد كه امكان بارداري تان زياد است قرص اورژانسي مصرف كنيد. براي اطلاع از ديگر روش هاي پيشگيري بعد از رابطه كليك كنيد.

 

حل مشكل بارداري در دوران عقد

اگر در دوران عقد باردار شده ايد، سعي كنيد با حفظ آرامش خود اين مشكل را به بهترين صورت مديريت كنيد تا از مشكلات جدي تري كه ممكن است به وجود بيايد پيشگيري كنيد. اگر مشكل را حل نكنيد ممكن است موضوع پيچيده‌تر مي‌شود.

اولين راه سقط كردن

ممكن است اولين كاري كه به ذهنتان بيايد سقط كردن باشد. به هيچ وجه اين تصميم را به تنهايي و اولين راه حل قرار ندهيد. چرا كه سقط جنينمي‌تواند سلامت شما را به خطر انداخته و گاه شانس مادر شدن را از شما بگيرد.

به همسرتان اطلاع دهيد

به هيچ وجه اين موضوع را از همسرتان پنهان نكنيد. اولين كسي كه بايد از بارداري شما اطلاع پيدا كند همسرتان است. بهتر است با هم به دنبال راه حل باشيد.

يكديگر را مقصر ندانيد

بچه شما تكه اي از وجود هر دوي شماست و هر دو با هم تصميم به داشتن رابطه جنسي گرفته ايد. پس يكديگر را مقصر جلوه ندهيد و با همدلي و درك همديگر سعي در حل اين مشكل داشته باشيد.

با خانواده‌ها صحبت كنيد

پنهان كردن بارداري روش درستي براي حل آن نيست. ممكن است از اين بترسيد كه خانواده تان عكس العمل بدي نشان دهند و يا عصباني شوند. بهتر است قبل از صحبت از يك روانشناس مشاوره خانواده بگيريد تا راحت‌تر بتوانيد اين مساله را خانواده مطرح كنيد.

مراسم ازدواج را هرچه زود‌تر بگيريد

اگر مدت زيادي تا مراسم ازدواجتان مانده است بهتر است كمي از تداركات صرف نظر كنيد و به گرفتن مراسمي كوچكتر قانع شويد تا مراسم ازدواجتان هر چه زودتر گرفته شود و با همسرتان به خانه خود برويد.

 

نكته مهم براي رابطه جنسي در دوران عقد

با توجه به تمام نكات فوق و پيامدهايي كه رابطه جنسي در دوران عقد دارد؛ تنها زماني رابطه جنسي كامل با نامزدتان برقرار كنيد كه هر دو آن را مي‌خواهيد. اگر خودتان يا همسرتان ناراضي هستيد و يا به خاطر اينكه ديگران در دوران نامزدي رابطه جنسي داشته است مي‌خواهيد اين كار را بكنيد، بهتر است كمي تامل كرده و براي تصميم گيري درباره اين موضوع به همسر و خودتان فرصت دهيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه يافتن بهتر راهكار در برابر بارداري در دوران عقد مي‌توانيد با مشاوران مركز روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265تماس بگيريد.

 

منبع : بارداري در دوران عقد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: بارداري در دوران عقد،
موضوع:
[ ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۳۶:۲۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی