مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

تغيير در سطح روابط زوجين همزمان با تحولات اجتماعي

تغييرات اجتماعي كه هم اكنون در سطح جامعه شاهد آن هستيم، سير روابط امروزي را دستخوش تحولاتي  كرده است. به طوري كه هم جوانان و هم خانواده‌ها دوستي‌هاي قبل از ازدواج را راحت‌تر مي‌پذيرند و جوانان زمان‌هاي بيشتري را مي‌توانند به تنهايي در كنار يكديگر بگذارند.

 

رابطه پيش از ازدواج مفيد است يا مضر؟

تصميم گيري براي داشتن رابطه قبل از ازدواج به كيفيت آشنايي، سنت‌هاي فرهنگي، باورهاي مذهبي، تربيت خانوادگي، ساختار جنسيتي خانواده و ميزان تحصيلات وابسته است. در ادامه به بررسي جوانب مختلف رابطه جنسي مي‌پردازيم.

تجربه جنسي بيشتر، موفقيت در زندگي زناشويي!

به گمان برخي افراد داشتن روابط جنسي متعدد پيش از ازدواج، باعث با تجربه شدن و بالا رفتن كيفيت رابطه جنسي مي‌شود. اما در واقعيت تعداد روابط زياد لزوما به معناي كيفيت بهتر زندگي زناشويي نيست. تحقيقات نشان داده است كه بسياري از افرادي كه پيش از ازدواج روابط جنسي متعدد داشتند؛ رضايت كمتري نسبت به ازدواج و رابطه جنسي با همسرشان نشان مي‌دهند.

همچنين زماني كه تجارب روابط جنسي زياد باشد؛ مقايسه بيشتر مي‌شود. ويژگي‌هاي همسر مانند زيبايي ظاهري، جذابيت فيزيكي، نحوه ارتباط و مهارت‌هاي جنسي با شريكان جنسي پيشين مقايسه مي‌شود.

اگرچه در كشورهاي غربي با وجود روابط متعدد قبل از ازدواج، ازدواج‌هاي موفقي دارند، با اين حال نقش عوامل فرهنگي در اين زمينه را نمي‌توان ناديده گرفت. برقراي رابطه جنسي در ايران به خصوص براي دختران به راحتي مورد پذيرش نمي‌باشد.

رابطه جنسي، جرقه عشق در زنان و قاتل عشق در مردان

با برقراي رابطه جنسي، هورموني به نام اكسي توسين در بدنتان ترشح مي‌شود. به واسطه اين هورمون ممكن است وابستگي شديدي نسبت به مردي كه با او رابطه برقرار كرديد ايجاد شود؛ در نتيجه در كنار او بودن و ازدواج با او هدف زندگي تان مي‌شود. در واقع چشم هايتان بر روي حقايق بسته مي‌شود و تصميم گيري منطقي برايتان دشوار مي‌گردد. در اين شرايط ممكن است عيب‌هاي او را نبينيد. در مقابل برقراري رابطه جنسي براي مردان معمولا نتيجه معكوس به بار مي‌آورد و بعد از رابطه جنسي تمايل كمتري به ازدواج نشان مي‌دهند.

قدم گذاشتن در وادي دو راهي‌ها و بلاتكليفي‌ها

علاوه بر موارد ذكر شده بايد در نظر داشت كه اگر امور مطابق ميل تان پيش نرود و اين رابطه به ازدواج ختم نشود، چه شرايطي را تجربه خواهيد كرد. پس در صورتي كه تمايل به برقراي رابطه جنسي پيش از ازدواج داريد بايد اين ريسك منتفي شدن ازدواج را نيز بپذيريد. در اين شرايط با بلاتكليفي‌هاي زيادي رو به رو مي‌شويد چون در آشنايي با مردي ديگر، چه صحبتي از رابطه جنسي پيشين خود به ميان آوريد يا اين موضوع را پنهان كنيد، در هر صورت مشكلاتي براي تان به وجود خواهد. براي مقال واقعيت را نگوييد و همسرتان بعد از ازدواج متوجه موضوع شود يا واقعيت را بگوييد، اما بعد از مدتي كه از زندگي مشتركتان گذشت بدبيني‌هاي همسرتان شروع شود؛ در هر صورت شرايط چالش برانگيز مي‌شود. براي اطلاع از تاثير گذشته همسر بر ازدواجكليك كنيد.

احتمال حاملگي را ناديده نگيريد

به هرحال در صورت برقراري رابطه جنسي و نزديكي، احتمال حاملگي وجود دارد. عاملي كه باعث هراس هر دو طرف مي‌شود. مسلما هيچ زوجي نمي‌خواهند قبل از ازدواج پدر يا مادر شوند. رابطه جنسي در دوران عقد نيز اين چالش‌ها را به همراه دارد.

كيش و مات شدن دختران در بازي رابطه مردان

زماني كه با مردي آشنا مي‌شويد، برقراي رابطه جنسي در كنترل شماست، بدين معنا كه مرد در ازاي تعهد و حفاظت از زن تقاضاي رابطه جنسي مي‌كند. حال اگر دختري بدون اينكه مردي به او متعهد شده باشد به اين رابطه تن دهد؛ دختر ديگر اعمال قدرت خود را از دست مي‌دهد بدون اينكه تعهدي را رسمي كرده باشد. 

جذابيت فيزيكي به مرور از بين مي‌رود

اگر جذاب‌ترين دختر هم باشيد بعد از مدتي آن جاذبه فيزيكي براي مردي كه با او رابطه جنسي داشتيد از بين مي‌رود. در اين شرايط شخصيت مرد و ميزان تعهد و وفاداري او تعيين كننده ثابت قدمي اوست.

 

سخن آخر

طبق تحقيقات افرادي كه براي به تاخير انداختن نياز جنسي خود توانايي بيشتري دارند ازدواج‌هاي موفق تري خواهند داشت. در واقع بسياري از افراد از نياز جنسي خود به عنوان مرهمي براي زخم‌هاي روحي خود استفاده مي‌كنند. عجولانه عمل كردن در اين مورد مي‌تواند با نداشتن احساس ايمني رواني در ارتباط باشد. البته موقعيت و شرايط افراد بسته به زندگي آن‌ها متفاوت است پس فرمول واحدي براي همه وجود ندارد. بنابراين براي اطمينان بيشتر و رهايي از بلاتكليفي‌ها مي‌توانيد از خدمات مشاوره روانشناسي استفاده كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه رابطه قبل از ازدواج مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : رابطه پيش از ازدواج داشته باشيم يا نداشته باشيم

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۰۹:۴۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی