مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

خيانت در مردان

خيانت در مردان در روابط زناشويي پديده اي ست كه در تمام جوامع مورد نكوهش قرار مي گيرد، اگرچه هيچ توجيهي براي خيانت وجود ندارد با اين حال كم نيستند تعداد مرداني كه به همسر خود خيانت مي كنند. در ادامه به بررسي علت و راه هاي مقابله با خيانت مردان مي پردازيم:

تبعيض جنسيتي و احساس محق بودن در مردان

زماني كه با مردي ازدواج مي كنيد، ممكن است انتظاراتي از شما خود داشته باشد، دريغ از اينكه خودش آن ها را برآورده كند و يا به قواعد خود پايبند باشد. حال آن كه براي داشتن يك رابطه صميمي و ماندگار دو طرف بايد براي رابطه تلاش كنند.

پس بهتر است از همان اول ازدواج رابطه تان را به نحوي شكل دهيد كه انتظارات و نيازها متعادل بوده و هر دو براي برطرف كردن درخواست ها يكديگر تلاش كنند. قوانين و تبعيض جنسيتي در برخي جوامع گاه حقوقي را به زن يا مرد مي دهد كه تعادل ميان زن و شوهر را بر هم مي زند. معمولا روابطي كه براي ازدواج مناسب نيستند، با چنين مشكلاتي رو به رو مي شوند.

توجه به ماديات و ظواهر زندگي

بسياري از مردان گمان مي كنند كه ارزش وجودي آن ها بر اساس موفقيت شغلي و ميزان درآمد آن ها تعيين مي شود؛ پس گمان مي كنند همين كه بتوانند زندگي مرفهي براي همسر خود فراهم كنند كافيست. اين گونه تصورات باعث مي شود مردان گمان كنند كه همسرشان او را فقط به خاطر پول و زندگي كه براي او مهيا كرده مي خواهد.

پس به نوعي بذر خشم در وجود مرد رشد مي كند و متقابلا احساس مستحق بودن براي داشتن روابط فرازناشويي در او شكل مي گيرد. شما نيز اگر احساس مي كنيد همسرتان چنين افكاري دارد، بهتر است كاري كنيد كه او احساس ارزشمندي را نه به خاطر ماديات بلكه به خاطر خود وجودي اش احساس نمايد. با دادن اعتماد به نفس به همسر تان مي توانيد به اين مقصود برسيد.

قضاوت يك طرفه همسر براي توجيه كردن نااميدي و شاد نبودن

برخي مردان با ايفاي نقش قرباني اين اجازه را به خود مي دهند كه مسئوليت تمام اتفاقات ناخوشايند زندگي شان را همسرشان بدانند. پس زماني كه در تعقيب موفقيت ناكام مي شوند، به جاي اينكه خودشان را مسئول بدانند، به دنبال متهم ساختن همسرشان هستند. پيش از هر چيز از اين مردان بايد پرسيد كه آيا تمام سخت كوشي او به خاطر همسرتان است يا تمايلي ارضا نشدني در دستيابي به اهداف بزرگ مي باشد؟

اگر شوهرتان تمام وقت و انرژي خود را صرف موفقيت و درآمد بيشتر مي كند، بايد به نوعي او را متوجه كنيد كه زندگي جوانب ديگري براي لذت بردن نيز دارد. به او كمك كنيد پيش از آن كه قدمي بردارد، اهداف و انگيزه خود را به طور واضح مشخص كند. هم مرد و هم زن هر دو به يك اندازه در ميزان رضايت زناشويي نقش دارند، او نيز بايد با سهم خود در خوشبختي آشنا بشود.

گم شدن در فانتزي هاي جنسي و غافل بودن از معناي واقعي عشق

برخي از مردان براي فرار از واقعيت زندگي و سختي هاي آن، از روابط جنسي به عنوان مرهم استفاده مي كنند، دريغ از اينكه اين نوع روش هاي اجتنابي، شرايط را آشفته تر خواهد كرد. در واقع به جاي پيدا كردن راه حل براي مشكلات خود، صورت مسئله را حذف مي كنند.
برخي مردان نيز براي اينكه ضعف خود در ترس از دست دادن همسرشان را پنهان كنند غرق در فانتزي هاي جنسي مي شوند و زندگي خود را بر پايه برقراري روابط با ديگر زنان قرار مي دهند، تا به خود اطمينان دهند به كسي نياز ندارند.

در واقع تفكر ناديده گرفته شدن توسط همسر در اين مردان باعث مي شود كه احساس آسيب و ناامني كنند. صميميت بين زوجين مي تواند منجر به كاهش اين افكار شود.

پر كردن سياه چاله هاي وجودي با انتخاب هاي اشتباه

پيش نياز عشق و دوست داشتن واقعي، رشد شخصيت و بلوغ هيجاني فرد است. متاسفانه بسياري از افراد قبل از آنكه زخم ها و جراحت هاي روحي بر جاي مانده از گذشته خود را التيام دهند و براي درمان اقدام كنند، با خيال اينكه ازدواج مرهم دردهايشان است زندگي مشترك خود را آغاز مي كنند.

در اين صورت از همسرشان براي پر كردن قسمت گمشده وجودشان استفاده مي كنند. اما زماني كه انتظاراتشان برآورده نشود، علاوه بر تجربه ناكامي با هجومي از مشكلات رو برو مي شوند. اما نگران نباشيد هنوز دير نشده است، بهتر است قبل از هر كاري، براي مشاوره خانواده از روانشناسان متخصص بهره بگيريد. در اين صورت به جاي هدر دادن وقت و انرژي، آن را صرف رشد خود و همسرتان مي كنيد.

 

سخن آخر

سفري به اعماق وجودتان را آغاز كنيد و در مسير خودآگاهي بيشتر قدم برداريد تا بتوانيد به ارزش و پتانسيل واقعي خودتان واقف شويد. پاداش آن زماني كه شما را به سمت تجربه عشق واقعي هدايت مي كند، ارزشمند مي شود. با تغيير نگرش به زندگي، با واقعيت عشق و رابطه پايدار آشنا مي شويد. البته دست يافتن به عشقي ماندگار در گرو تلاش دو طرف است. پس اگر در رابطه تان با مشكلي مواجه شديد به جاي استفاده از راهكارهاي ناسالم و تاييد نشده، با مشورت و كسب آگهي در جهت رفع مشكل قدم برداريد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه خيانت مردان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : خيانت در مردان

امتیاز:
بازدید:
برچسب: خيانت در مردان،
موضوع:
[ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۰۴:۱۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی