مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

چرا بخشيدن خود اهميت دارد؟

دل مشغولي به اشتباهات گذشته و سرزنش كردن مداوم خود، مانعي براي خودشكوفايي و رشد يافتن جنبه هاي ديگر در زندگي مي شود. نبخشيدن خود باعث مي شود كه دچار نشخوار فكري آزار دهنده اي شويد، طوري كه ديگر نمي توانيد بهترين خود را ارائه دهيد. در واقع بخشيدن خود اين امكان را به شما مي دهد كه به سمت جلو حركت كنيد و با تجربه هايي كه به دست آورده ايد به اهداف خود نزديك تر شويد. پس نبخشيدن خود، به جاي فرصت زندگي زيبا و رضايت بخش، عذاب وجدان و احساس گناه را در شما ايجاد مي كند. براي رهايي از عذاب وجدان و احساس گناه كليك كنيد.

 

گام برداشتن به سمت بخشيدن خود

در ادامه تكنيك هايي براي خود مراقبتي ارائه شده است. به ياد داشته باشيد شما به عنوان يك انسان جايز الخطا هستيد پس بايد با خودتان مهربان تر رفتار كنيد. سختگيري بيش از حد حتي در رابطه با خودتان مضر مي باشد.

1- از خودتان انتظار غيرواقعي نداشته باشيد

هر كسي همواره يك سري قوانين و باورهاي انعطاف ناپذير دارد كه در واقع انتظارات آن ها را نسبت به خودشان شكل مي دهند. اكثر اين قوانين در دوران كودكي شكل گرفته اند كه البته هميشه واقع گرايانه نيستند و باعث مي شود توقعاتي بيشتر از توانايي خود داشته باشيد، زماني كه مجموعه اي از قوانين غير واقع بينانه براي خود وضع مي كنيد احتمال شكست و ناكامي افزايش پيدا مي كند. اين شكست ها، افروزاننده احساس گناه هستند و شما را در دور باطل نبخشيدن خود فرو مي برد. پس سعي كنيد نسبت به مسائل ديدي واقع گرايانه داشته باشيد تا بتوانيد زندگي شادتري داشته باشيد و در مسير بخشش خودحركت كنيد.

2- اشتباهات گذشته، متعلق به گذشته است

ابتدا لازم است بپذيريد كه اشتباهاتي كه در گذشته انجام داديد تمام شده و ديگر امكان تغيير آن ها وجود ندارد. تجربه احساس غم و اندوه بابت كاري كه ديگر امكان تصحيح يا تغيير در آن وجود ندارد، تنها به هدر دادن وقت و انرژي تان منجر مي شود. پذيرش اين موضوع كمك مي كند به سير زندگي سابق خود بازگرديد. پس گذشته را رها كنيد و بر زمان حال و آينده خود تمركز كنيد تا بتوانيد به سمت تغيير و تحول مطلوب حركت كنيد.

3- استقبال از تكنيك پذيرش خود

بخش جداي ناپذير بخشش خود، پذيرش خود است. شما بايد اشتباهات خود را به عنوان بخشي از ويژگي هاي انساني بپذيريد تا بتوانيد راحت تر با آن ها كنار بياييد و فراسوي آن حركت كنيد. البته در ابتدا ممكن است كاري بس دشوار باشد ولي به مرور به اين توانايي دست مي يابيد. درك تغيير ناپذيري گذشته و پذيرش خود، چشم اندازي براي حركت در جهت بهبود زندگي است.

4- مرور دستاوردها و نقاط قوت

ليستي از كارهاي مثبتي كه تاكنون انجام داده ايد تهيه كنيد و آن ها را در ذهنتان مرور كنيد، اين كار به شما كمك مي كند به جاي غرق شدن در اشتباهات گذشته چشم اندازي براي بخشيدن خود داشته باشيد. توجه كنيد پس از تهيه ليست و مرور آن چه احساساتي در شما زنده مي شود؟ تمام كارهاي مثبتي كه براي خودتان يا ديگران انجام داده ايد مي توانيد به اين ليست اضافه كنيد. در مقابل با يادآوري اشتباهاتتان، احساسات منفي آزار دهنده به هجوم مي آورند. پس در آينده همين روند را طي كنيد و به جاي سرزنش خود، در جهت شاد كردن خودتان يا ديگران و جبران اشتباهات گذشته حركت كنيد.

5- اشتباهات گذشته پلي براي حركت در جهت آينده

شناسايي آسيب و استرس، به شما كمك مي كند تا راحت تر خود را ببخشيد. حتي زماني كه تصور مي كنيد خودتان را بخشيده ايد، ممكن است دوباره در تله اشتباهات گذشته گير بيافتيد، سعي كنيد از اشتباهات گذشته به عنوان ميانبري براي قدم برداشتن به سمت آينده حركت كنيد. از اشتباهات خود بياموزيد و از آن به عنوان يك راهنما ياد كنيد. با اين نوع نگرش خيلي راحت تر مي توانيد خودتان را ببخشيد.

6- مراقب خودتان باشيد

شما بايد از خودتان مراقبت كنيد درغير اين صورت قادر نخواهيد بود زندگي مثبت و شادي را تجربه كنيد يا در جهت تعالي و پيشرفت شخصي قدم برداريد. هر فردي نسبت به سلامتي رواني خودش مسئول است پس به خودتان سخت نگيريد و همانطور كه اشتباهات ديگران را مي بخشيد لازم است با خودتان هم مهربان باشيد و فرصت جبران و پيشرفت را به خودتان بدهيد. هر زمان كه احساس گناه به سراغتان آمد مي توانيد با تكنيك ذهن آگاهي تمركزتان را از گذشته منحرف كنيد و به راحتي به زمان حال برگرديد و از شدت بهم ريختگي روحي خود بكاهيد. براي بهره گيري از اين روش بايد روزانه مدتي را براي آن صرف كنيد.

7- عذر خواهي كنيد

زماني كه شما نمي توانيد خود را بابت اشتباهاتي كه نسبت به شخص ديگري انجام داده ايد ببخشيد، كافي است با يك عذر خواهي، بار رواني اين مسئله را از ذهن خود برداريد. در صورت امكان مي توانيد خطايي را كه در قبال ديگران انجام داديد جبران كنيد.

8- صحبت كردن در مورد احساسات خود

بيان اشتباهاتي كه مرتكب شده ايد، مي تواند از درد دروني شما بكاهد. مشورت و بيان مشكلات بايد با اشخاصي باشد كه بتوانند كمك كنند و شنونده خوبي باشند براي اين منظور مي توانيد از خدمات مشاوره روانشناسي استفاده كنيد. هر كسي ممكن است اشتباه شما را در شرايطي مشابه انجام دهد، در هر نقطه اي كه هستيد مي توانيد از ادامه اشتباه تان دست برداشته و به فكر جبران باشيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه 8 راهكار براي بخشيدن خود مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : 8 راهكار براي بخشيدن خود

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۵۳:۵۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی