مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

دلايل تفاوت هاي گفتاري زنان و مردان

از جمله علل و دلايل تفاوت حرف زدن زنان و مردان مي توان به موارد زير اشاره كرد:

تفاوت فيزيولوژيكي

در ماه دوم بارداري اگر جنين پسر باشد هورمون تستسترون وارد مغز مي شود. اين هورمون توانايي برخي از سلول ها را كم مي كند و باعث تقويت برخي ديگر مي شود. سلول هايي كه كه توانايي شان كم مي شود سلول هاي مربوط به تكلم است و سلول هايي كه تقويت مي شوند سلول هاي جنسي و پرخاشگري هستند. اين دليل به خوبي مشخص مي سازد كه چرا آقايون در هنگام دعوا كردن توانايي صحبت كردن شان پايين مي آيد و در عوض متوسل به زور بازو مي شوند.

 

تفاوت در نگرش

مرد ها كل نگر هستند و زن ها جز نگر. همين تفاوت يكي از دلايل مهم حرف زدن بيشتر خانم ها نسبت به آقايان است. زني كه جزييات بيشتري را مي بيند مسلم است حرف بيشتري براي گفتن دارد تا مردي كه كليات مهم را ديده است و چيزي براي صحبت ندارد.

 

تفاوت در شيوه ي ارتباطي

مردها فقط جهت برقراري ارتباط صحبت مي كنند اما زن ها براي تخليه احساسات و هيجانات صحبت مي كنند. اين كه گاهي زنان به رازدار نبودن و مردان به سنگدل بود متهم مي شوند ناشي از همين تفاوت است.

 

تفاوت در فرايند صحبت

مردها نتيجه گرا هستند و زن ها فرايند محور. مردها دوست دارند حرف خود را خلاصه كنند تا فقط نتيجه آخر را بگويند ولي زنان دوست دارند تمام جزيياتي كه اتفاق افتاده است را بيان كنند تا به نتيجه برسند. مثلا ممكن است مرد از همسر خود بپرسد "به مطب دكتر رفتي؟"  و زن در جواب اين سوال تمام جزييات آن روز را بگويد. از بد شناسي در اول صبح بگويد تا ديدن آشنايي در حين رفتن به مطب دكتر. در اين شرايط مسلما مرد كلافه مي شود و حتي ممكن است صحبت همسرش را قطع كند و بگويد بالاخره رفتي يا نه؟! حال اگر زن اين سوال را از همسرش بپرسد جواب كوتاهي مثل "بله رفتم. گفت سرما خورده ام" دريافت مي كند. حتي ممكن است ناراحت شود و فكر كند همسرش حوصله صحبت كردن با او را ندارد.

حال اگر مردان و زنان اين نكات و تفاوت هاي بسيار مهم در يكديگر را ندانند ممكن است در حين صحبت هاي روزمره خود به اشتباه از يكديگر ناراحت و دلگير شوند.

نكته مهم : اين موارد عموميت ندارد و ويژگي هايي مطلق نيستند. اين ها ويژگي هايي هستند كه به طور كلي به دليل ساختارمتفاوت زنان و مردان در آن ها وجود دارد ولي ممكن است اين گونه نباشد و مردي ويژگي هاي زنانه و زني ويژگي هاي مردانه داشته باشد.

 

نكات مهم براي ارتباطي بهتر بين زن و مرد

بهتر است زن و مرد هر دو از اين تفاوت ها آگاه باشند و بدانند كه اين ساختار وجودي زن و مرد است و راه گريزي از آن نيست. فقط با شناخت و احترام به تفاوت ها مي شود از مشكلات و سوتفاهم هاي گفتاري زن و مرد پيشگيري كرد.

 

نكاتي براي خانم ها

به سكوت همسرتان احترام بگذاريد و بدانيد كه اين سكوت به دليل بي علاقگي به شما نيست. مردها در هنگام مشكلات به جاي حرف زدن سكوت را ترجيح مي دهند.

وقتي همسرتان از شما سوالي مي پرسد حرف خود را خلاصه تر كنيد و نتيجه را زودتر بگوييد تا همسرتان كلافه نشود.

 

نكاتي براي آقايان

در شرايطي كه مي توانيد با همسرتان صحبت كنيد. اين را بدانيد كه جزييات گويي همسرتان يك امر كاملا عادي است و با گوش دادن و هم صحبت شدن با همسرتان او را بسيار خوشحال و راضي مي كنيد.

در هنگام صحبت كردن با همسرتان سعي كنيد  بيش تر با او تماس چشمي داشته باشيد و اين گونه نشان دهيد كه به صحبت هايش علاقه مند هستيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه تفاوت حرف زدن زنان و مردان مي‌توانيد با مشاوران مركز روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره9092305265 تماس بگيريد.

 

 

منبع : تفاوت حرف زدن زنان و مردان

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۵۲:۵۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی