مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

ديدگاه و نگرش افراد موفق نسبت به شكست

افراد موفق به شكست هايي كه در مسير رسيدن به موفقيت متحمل مي شوند به چشم يك تجربه ارزنده مي نگرند و آن را همانند مرحله اي از زندگي مي دانند كه براي رسيدن به هدف مورد نظر بايد گذرانده شود. پس براي رسيدن به قله موفقيت ممكن است سقوط هايي را تجربه كنيد، به جاي تمركز بر شكست هايتان، كه باعث بي انگيزه شدن مي شود از آن ها درس بگيريد و به عنوان پلي براي رسيدن به آرزوهايتان استفاده كنيد.

 

شكست بزرگترين معلم زندگي است

شكست يكي از ابزارهاي مهم براي رسيدن به موفقيت است. اشتباه كردن و شكست خوردن بهترين معلمان در مسير زندگي براي انجام كارها و رسيدن به هدف هايتان هستند. اما پذيريش شكست، ريسك كردن، اشتباه كردن براي بسياري از مردم سخت است و به جاي تلاش كردن براي رسيدن به موفقيت، تصميم مي گيرند در حاشيه امن زندگي خود بمانند و ريسك نكنند. توجه داشته باشيد كه بزرگترين موفقيت ها حاصل بزرگترين ريسك هاست و احتمال شكست در مسير رسيدن به موفقيت وجود دارد. البته نبايد كوركورانه در شب پرواز كنيد و به رسيدن به موفقيت اميدوار باشيد. دستيابي به هدف نيازمند تعيين هدف، شناخت استعداد ها، تقويت مهارت هاي خود، برنامه ريزي، تلاش، مقابله با ترس از شكست است.

 

ترس از شكست مانعي در رسيدن به روياها

نگرش افراد به زندگي و اتفاقات آن، بزرگترين ابزاري است كه مي توان از آن براي رسيدن به موفقيت بهرمند شد. ترس از شكست شما را از دنبال كردن بلند پروازي هايتان منصرف مي كند. تاثير بلند مدت ترس از شكست وقتي مشخص مي شود كه به گذشته زندگي خود مي نگريد و افسوسي هميشگي به متوسط ها و عدم خودشكوفايي واقعي همراه شما خواهد بود.

 

منطقه قدرت يا منقطه امن؟

قدم برداشتن در مسير اهداف، همان اندازه كه احتمال دارد با شكست همراه باشد، ممكن است با موفقيت هاي كوچك نيز همراه گردد. به همين دليل بايد به تك تك اتفاقاتي كه در مسير رسيدن به هدف پيش مي آيد نگاهي تحليلي داشته باشيد تا به بهترين نحو ممكن از آن ها بهره مند شويد. براي رسيدن به منطقه قدرت خود يعني موفقيت، لازم است كه از منقطه امن و راحت خود خارج شويد و با پشتكار لازم براي رسيدن به اهداف تلاش كنيد.

 

رمز موفقيت، حفظ نگرش مثبت و انگيزه يادگيري مطالب جديد

داشتن نگرش مثبت در مسير رسيدن به موفقيت كمك مي كند تا از اتفاقات و شكست ها نهراسيد و از تمام توان خود براي رسيدن به اهداف خود استفاده كنيد. در واقع انگيزه براي ادامه مسير با وجود تمام ناملايمتي ها زاده نگرش مثبت است. پارامتر ديگري كه عامل تعيين كننده در موفقيت است، تمايل و انگيزه براي يادگيري مطالب جديد است كه منجر به بهبود مستمر مهارت هاي شما مي شود و شما را در مسير نزديك شدن به اهداف قرار مي دهد. براي اطلاع از 7 راز موفقيت در زندگي كليك كنيد.

 

ترس از شكست و شيوه هاي درماني

روان درماني براي افرادي كه ترس از شكست دارند موثر واقع مي شود، درمان شناختي _ رفتاري معمولا مورد استفاده قرار مي گيرد تا به شما كمك كند تا انتخاب هاي پيش روي خود را بررسي كنيد و با جهان بيني و نگرش ديگري به موقعيت ها بنگريد. در درمان روان پويشي به بررسي تعارض هايي كه عامل زير بنايي ترس هايتان است پرداخته مي شود. اگر ترس از شكست به دليل عدم مسئوليت پذيري باشد و به وسيله احساس عدم كنترل بر زندگي برانگيخته شود، درمانگر تكاليفي به شما واگذار مي كند تا تصميم گيري مستقل را در شما تقويت كند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه  ترس از شكست مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : ترس از شكست | نقش شكست در زندگي و رسيدن به موفقيت

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ترس از شكست،
موضوع:
[ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ ] [ ۰۸:۲۷:۳۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی