مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

مداخله در مراحل رشد كودكان مبتلا به سندروم داون

مراحل رشدي جسمي و ذهني مبتلايان به سندروم داون نسبت به كودكان سالم، كندتر پيش مي رود. روند رشد اين كودكان براي دستيابي به برخي توانايي هايي كه ديگر كودكان حداكثر تا 5 سالگي به آن مي رسند، به شرح زير مي باشد:

_نشستن به تنهايي (6 تا 30 ماهگي)

_چهار دوست و پا رفتن (8 تا 22 ماهگي)

_ايستادن به تنهايي (1 تا 3 سالگي)

_راه رفتن به تنهايي (1 تا 4 سالگي)

_كلمه گفتن (1 تا 4 سالگي)

_عبارت گفتن (2 تا 7 سالگي)

_غذا خوردن و نوشيدن (7 تا 32 ماهگي)

_كنترل ادرار (2 تا 7 سالگي)

امروزه با پيشرفت علم و استفاده از روش هاي مثل گفتار درمانيو كار درماني، مي توان سرعت رشد كودكان مبتلا به سندروم داون را بالاتر برد. هرچه درمان سندروم داون از سنين پايين تر اعمال شوند، مبتلايان به سندروم داون نتيجه بهتري كسب خواهند كرد.

اين مراقبت ها و آموزش ها كمك مي كنند تا فرد مبتلا از حداكثر توانايي اش استفاده كرده و مستقل باشد. هدف نهايي درمان اين است كه بيمار مبتلا به داون احتياجي به مراقبت ديگران نداشته باشد.

 

رفع اساسي ترين مشكلات مبتلايان به سندروم داون

از مهم ترين مشكلات پزشكي افراد مبتلا به سندروم داون مي توان به مشكلات شنوايي و گفتاري اشاره كرد. به دليل عفونت هاي گوش و حلق شنوايي آن ها افت مي كند. انسان صداهايي را مي تواند توليد كند كه شنيده باشد، بنابراين وقتي شنوايي كودك به خوبي كار نكند؛ نمي تواند صداها را  به صورت مناسب توليد كند. با استفاده از روش هاي درماني مخصوص مثل صوت درماني مي توان محوده شنوايي اين بيماران را حفظ كرد تا بتوانند آن ها را توليد كنند.

 

درمان مشكلات پزشكي در افراد مبتلا به سندروم داون

نوزادان مبتلا به سندروم داون ممكن است با مشكلات خاصي مثل ناراحتي هاي قلبي مادرزادي، ابتلاي سريع به بيماريهاي عفونتي، مشكلات تنفسي و ناراحتي هاي گوارشي به دنيا بيايند. 

مشكلات ذكر شده ممكن است تنها در بعضي از بيماران داون بروز پيدا كند. با اين وجود با پيشرفت علم پزشكي اين مشكلات نيز تا حد زيادي بهبود پيدا مي كنند و افراد مبتلا به سندروم داون مي توانند تا 50 الي 60 سال عمر كنند.

 

مشكلات ظاهري افراد مبتلا به سندروم داون

امروزه با استفاده از عمل جراحي زبان و صورت مي توان شكل ظاهري افراد مبتلا به سندروم داون را تا حدي بهبود بخشيد. استفاده از ويتامين ها و قرص ها نيز در حل اين مشكل تا حدي تاثير دارد. تغيير ظاهر زبان به تكلم بهتر آن ها نيز كمك مي كند.

 

كاردرماني افراد مبتلا به سندروم داون

كم تواني ذهني مهم ترين مشكل افراد مبتلا به سندروم داون مي باشد. ولي اين مشكل با اقدامات درماني تا حدي قابل بهبود است. با به كارگيري روش كار درماني مهارت هاي اساسي كودك تا حد زيادي افزايش پيدا مي كند. مهارت هايي مثل:

_مهارت‌هاي حسي

_مهارت‌هاي اجتماعي

_مهارت‌هاي خودياري

_مهارت‌هاي حركتي

_توانايي‌هاي زباني و شناختي

_مهارت هاي بازي كردن

_مهارت هاي مربوط به مدرسه

 

مدرسه راهي براي درمان كودكان سندروم داون

مدرسه نقش بسيار مهمي در افزايش كيفيت زندگي كودكان داون دارد. كودكان در مدرسه مهارت هاي زندگي و نحوه تعاملات اجتماعي را ياد مي گيرند. تحصيل در مدرسه باعث همزيستي فعال تر، دوستي و درك متقابل در آن ها مي شود. از آن جا كه سندروم داون با عقب ماندگي ذهني تفاوت دارد، شايسته است كه به اين كودكان شانس تحصيل در مدارس عادي داده شود. چرا كه اين كودكان بسيار تقليد پذير بوده و با قرار گرفتن در ميان ديگر كودكان پيشرفت بيشتري خواهند داشت.

 

زندگي با مبتلايان به سندروم داون

مبتلايان به سندروم داون به دليل مشكلات و ضعف جسمي شان نيازمند مراقبت و حمايت زيادي هستند. در صورتي كه يكي از اعضاي خانواده تان مبتلا به اين بيماري است، بهتر است برايزندگي با مبتلايان به سندروم داون، درباره اين بيماري و راه هاي مقابله با آن اطلاعات كسب كرده و با مشاوران متخصص در زمينه خانواده و كودك در ارتباط باشيد.

امروزه اميد به زندگي در افراد سندروم داون بسيار بالا رفته است تا جاي كه مي توانند نزديك به 50 تا 60 سال عمر كنند. با حمايت خانوادگي و اجتماعي مي توان كيفيت زندگي آن ها را به حد زيادي افزايش داد و بهبود بخشيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه درمان سندروم داون مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : درمان سندروم داون

امتیاز:
بازدید:
برچسب: درمان سندروم داون،
موضوع:
[ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ] [ ۰۷:۳۲:۱۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی