مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

انگيزه هاي زنان براي ازدواج

براي تشكيل زندگي ايده آل، انتخاب همسر گام مهمي در زندگي است كه بايد آگاهانه و عاقلانه باشد. بسياري از انگيزه هاي ازدواج مردان و انگيزه زنان براي ازدواج يكسان مي باشد. اما برخي انگيزه هاي زنان براي ازدواج بيشتر اهميت داشته و بايد در مشاوره پيش از ازدواج در مورد آن ها صحبت شود. شروع زندگي با انگيزه هاي نامناسب احتمال شكست آن ازدواج را بيشتر مي كند. در ادامه به چند نمونه از انگيزه خانم ها براي ازدواج اشاره مي كنيم.

1. تكامل و رشد يكديگر

افراد با ازدواج مي توانند ابعاد شخصيت خود را رشد دهند. ازدواج محيطي امن، گرم و صميمي براي تبادل انديشه ها، رشد اجتماعي و فرهنگي فراهم مي كند. در چنين شرايطي فرصت رشد و تكامل بيشتر شده و زوجين سريع تر به اهداف شان مي رسند.

2. رسيدن به تعادل و سلامت روان

زن و مرد با ازدواج سلامت جسم و روان خود را به وسيله ارضاي نيازهاي جسماني و رواني تامين مي كنند. نياز به آرامش، تعامل، همدردي و... احتياجاتي است كه اگر ارضا نشود، نابساماني ها و مشكلات زيادي در زندگي اجتماعي و فردي به وجود مي‌آورد.
ازدواج به زندگي زن و مرد جهت مي دهد. دوري از ازدواج ممكن است زمينه اختلالات عاطفي و بيماري هاي جسماني و رواني را ايجاد كند و باعث خروج فرد از اعتدال شود.

3. دوستي،عشق و محبت

محبت يكي از نيازهاي مهم و اساسي آدمي است. تمام آدم ها در هر سن و مرحله‌اي از زندگي نياز به محبت دارند كه اين نياز در خانواده به بهترين نحو تامين مي شود. محبت باعث تحكيم پيوند زن و مرد شده و فضاي خانواده را گرم و شاداب مي كند.ابراز عشق در خانواده يكي از روش هاي ارضاي اين نياز است.

4. به دنبال كانون آسايش و آرامش

رسيدن به احساس آرامش يكي از اصلي ترين و مهم ترين انگيزه هاي ازدواج در زنان مي باشد. يكي از نقش هايي كه اغلب زنان به عهده مي گيرند، آرامش دادن به همسرشان است. اما آن ها زماني مي توانند اين آرامش را دهند كه احساس كنند، همسرشان در كنار آن هاست. در واقع هر دو به بودن در كنار هم براي رسيدن به آرامش نياز دارند.

6.ارضاي نيازهاي جنسي

شايد از ديد برخي افراد ارضاي نياز جنسي انگيزه مناسبي براي ازدواج نباشد، اما بايد گفت فقط زماني كه ارضاي نياز جنسي تنها دليل ازدواج است، نمي توان آن را تاييد كرد. نياز جنسي يكي از عواملي است كه باعث پايداري و بقاي خانواده مي شود. بنابراين ازدواج به منظور ارضاي نياز جنسي نيز مي تواند يكي از انگيزه هاي سالم ازدواج زنان نيز باشد.

7. تربيت فرزنداني صالح

يكي از انگيزه ها و اهداف مهم در ازدواج داشتن فرزند مي باشد. ازدواج يكي از راه هاي مناسب براي تشكيل خانواده و فرزندآوري است. شايد طبق برخي ديدگاه هاي غربي ديگر براي بچه دار شدن نياز به ازدواج نباشد، اما نمي توان نقش خانواده را در تربيت و پرورش فرزنداني سالم انكار كرد.

 

انگيزه هاي غلط زنان براي ازدواج

هر كسي ممكن است در شرايطي تصميماتي از روي هيجان و احساسات بگيرد. اما از آن جا كه ازدواج نامناسب پيامدهاي زياد و گاه جبران ناپذيري به دنبال دارد، بايد توجه ويژه به اين تصميم خود داشته باشيد. گاه انگيزه هايي كه حتي با واقعيت انطباق ندارند، منجر به يك ازدواج فاجعه بار مي شوند. در ادامه برخي انگيزه هاي نامناسب زنان براي ازدواج را مطرح كرده ايم.

1. ازدواج براساس سنتهاي خانواده

در بعضي خانواده ها ازدواج در سن پايين از سنت هاي خانوادگي است و فرزندان به ناچار تن به ازدواج هاي اجباري مي دهند. با توجه به مشكلات متعددي كه در مسير يك زندگي مشترك وجود دارد تبعيت از اين باورها مخاطراتي را براي فرزندان امروزي به دنبال خواهد داشت.

2. ازدواج براي جبران كمبود هاي شخصي

در بعضي اوقات افرادي كه به دليل مشكلات زندگي در شرايط سختي قرار مي گيرند و در زندگي خلاء هايي دارند، براي جبران اين خلاءها اقدام به ازدواج مي كنند. مثلا براي جبران فقر مالي پيشنهاد ازدواج يك فرد ثروتمند را به راحتي قبول مي كنند.

3.ازدواج به دليل بالا رفتن سن

امروزه، سن ازدواج در بين جوانان بالا رفته و دختران در فرهنگي كه ازدواج ضروري و لازم تلقي مي شود، استرس هاي زيادي را تحمل مي كنند. لذا گاهي ازدواج به خاطر ترس از تنهايي، از دست دادن زيبايي، از دست دادن والدين، كاهش شور زندگي و… صورت مي گيرد. در چنين فضايي امكان سازگاري با مشكلات زندگي، ضعيف بوده و در نهايت احتمال شكست در اين ازدواج ها بالا مي رود.

 

براي ازدواج موفق چه كارهايي انجام دهيم؟

براي يك ازدواج موفق به جنبه هاي مختلفي بايد توجه كرد. به طور مثال زمان آشنايي قبل از ازدواج نبايد كوتاه و سريع باشد؛ زيرا در چند هفته اول افراد در روياها و خيال پردازي ها به سر مي برند و واقعيت هاي زندگي برايشان ملموس نيست. زماني كه فرصت بيشتري براي آشنايي داشته باشند مي توانند يكديگر را بهتر بشناسند و زندگي بادوام تري داشته باشند. حتي افرادي كه قبلا با شكست مواجه شدند و براي ازدواج مجدد وارد ارتباط مي شوند، بايد براي اين تصميم تامل كرده و از تجربيات گذشته خود استفاده نمايند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه انگيزه هاي زنان براي ازدواج مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : انگيزه زنان براي ازدواج

امتیاز:
بازدید:
[ ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۰۲:۳۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی