مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

آشنايي با تكنيك 4-7-8 براي خواب سريع

در زندگي امروزي با پيشرفت تكنولوژي و افزايش سطح استرس، بي خوابي عصبي و يا بي خوابي يكي از مسائلي است كه گريبان گير بسياري از افراد مي باشد. در واقع  از بين رفتن ساعت بيولوژيكي بدن مانع از به خواب رفتن به موقع و راحت مي شود. اندرو ويل يك محقق غربي در زمينه تغذيه و خواب مطالعاتي را انجام داده، بيشتر روش هايي كه دكتر ويل استفاده مي كند، الهام گرفته از متدهاي شرقي است. دكتر ويل براي درمان بي خوابي و خواب سريع تكنيك 4-7-8 را پيشنهاد مي كند. در اين تكنيك عمل دم و بازدم با روش خاصي انجام مي شود كه در ادامه به آن مي پردازيم.

 

فوايد يادگيري تكنيك تنفس 4-7-8 در بهزيستي تن

تنفس نقش مهمي در سلامت عمومي بدن دارد، بنابراين يادگيري تكنيك هاي تنفس در رفع خستگي، درمان استرس و افسردگي، كاهش درد، تقويت عضلات بدن، تنظيم ساعت زيستي بدن، افزايش سيستم ايمني بدن، بهبود عملكرد سيستم عصبي و افزايش كيفيت خواب موثر است.

 

يوگا الهام بخش تكنيك 4-7-8

تكنيك 4-7-8 الهام گرفته شده از ورزش يوگا است. تنفس صحيح يكي از اصول اساسي يوگا مي باشد. هنگامي كه به طور عميق تنفس مي كنيد سيگنال هايي به مغزتان فرستاده مي شود كه در آرامش تان نقش موثري ايفا مي كند. در واقع به واسطه تغييرات فيزيولوژيك ايجاد شده، ضربان قلب و فشار خون كاهش مي يابد.

 

روش تنفس سه مرحله اي 4-7-8

در اين تكنيك ابتدا يك نفس عميق به مدت چهار ثانيه مي كشيد و بعد از آن، هوا را به مدت 7 ثانيه در سينه نگه مي داريد و سپس آن را به مدت هشت ثانيه به آرامي بيرون مي دهيد، به گونه اي كه با صدايي نرم همراه باشد. اين روند را بايد چهار بار و با تمركز بالا انجام دهيد. توجه داشته باشيد كه در حين انجام اين تكنيك بايد تمام حواستان بر روي تنفس و صداي هوا در عمل دم و بازدم باشد. به گفته مبدع اين تكنيك حداقل بايد اين عمل را دو بار در طول روز انجام دهيد تا شاهد تاثير مثبت آن بر روي خواب و زندگي خود باشيد.

مزيت روش 4-7-8 نسبت به يوگا، مديتيشن و ساير متدهاي آرامش بخش اين است كه نياز به هيچ ابزار و يا مكان خاصي ندارد و شما مي توانيد در محل كار خود، خانه و يا هر زمان ديگري آن را انجام دهيد. با انجام اين تكنيك پس از گذشت يك ماه شاهد تاثيرات مثبت آن بر روي خواب، روح و جسم خود خواهيد بود.

 

تكنيك 4-7-8 در پنج مرحله

حداقل دو مرتبه در روز مراحل زير انجام دهيد تا به تدريج به آرامش روحي و جسمي ايده آلي كه خواهان آن هستيد دست يابيد:

1- تمامي هواي درون شش ها را خارج كنيد.

2- با دهان بسته از طريق بيني به مدت چهار ثانيه عمل دم را انجام دهيد.

3- هواي درون شش ها را هفت ثانيه محبوس كنيد.

4- عمل بازدم را از طريق دهان و طي هشت ثانيه انجام دهيد، بطوري كه صداي بازدم شنيده شود.

5- چهار عمل قبل را حداقل 4 بار تكرار كنيد.

 

سخن آخر

بطور كلي تنفس عميق بر روي سلامت قلب، كارايي مغز و هضم بهتر غذا همچنين تقويت سيستم ايمني تاثير مثبت و قابل توجهي دارد. تنفس عميق حتي بر روي ژن هاي فرد و جلوگيري از سرطان نيز موثر است. توجه داشته باشيد كه تكنيك تنفس 4-7-8 بايد به آرامي و با خونسردي انجام شود؛ چرا كه تنفس عميق اگر سريع انجام شود به مغز فشار مي آورد و بدن را در موقعيت استرس قرار مي دهد. با آرام شدن ذهن و جسم تان دوباره مي توانيد خوابي عميق را تجربه كنيد. روانشناسان با استفاده از تكنيك هاي مشابهي مثل ذهن آگاهي به فرد كمك مي كنند تا ارتباط بهتري با جسم و محيط خود برقرار كنند، در نتيجه فرد را به آرامش نزديك تر مي كنند. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه اختلالات خواب و روش هايي براي خواب سريع مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : خواب سريع | تكنيك هاي براي خواب سريع و راحت

امتیاز:
بازدید:
برچسب: خواب سريع،
موضوع:
[ ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ] [ ۰۷:۰۷:۱۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی