مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

نقش خانواده در جامعه چيست؟

وجود يك خانواده سالم هم براي خود اعضا و هم براي جامعه منافع زيادي به همراه دارد. خانواده نخستين محيطي است كه كودك در آن پرورش مي يابد و بر رفتارهاي او در بزرگسالي تاثير مي گذارد. اين تاثير به قدري است كه حتي عده اي از جرم شناسان آن را عامل سلامت يا بيماري فرد مي دانند. نقش خانواده به خصوص در سال هاي اوليه رشد كودك انكارناپذير مي باشد. كودكان براي رشد متعادل رواني و اجتماعي نياز مبرمي به آرامش و امنيت و محبت در خانواده اي سالم دارند. اهميت اين مساله آنجاست كه بقا جامعه در گرو بقاي خانواده و موفقيت و شكست جامعه در سلامت يا گسستگي نهاد خانواده است.

 

ويژگي هاي خانواده سالم

آزادي در خانواده سالم به معناي آزادي در ديدن، شنيدن، انديشيدن، احساس‌كردن، خواستن و انتخاب‌كردن مي باشد.صميميت در خانواده سالم نيز باعث مي شود افراد نظرات خود را علارغم تفاوت ها بيان كنند. اعضاي خانواده سالم به يكديگر اعتماد مي كنند و بين آنها ارتباط روشن و سازگار وجود دارد؛ برقراري ارتباط روشن مستلزم آگاه‌بودن از خود و از ديگري و نيز احترام گذاشتن به يكديگر است.

در خانواده‌هاي سالم لزومي ندارد همه افراد خانواده مثل هم فكر و رفتار كنند. منحصر به‌ فرد بودن اعضاي خانواده نوعي ارزش محسوب مي شود. در يك خانواده سالم مشكلات هر كدام از اعضا قضاوت و رد نمي شوند، بلكه همه خانواده با هم براي حل آن مي كوشند. در چنين خانواده هايي قوانين خانه، باز و انعطاف‌پذيرند. اما در هر خانواده سالمي علاوه بر اين ويژگي ها مجموعه اي از اصول وجود دارد كه در زير سايه آنها خانواده شكوفا مي شود. در ادامه به چند مورد از اين اصول اشاره كرده ايم.

 

وحدت در خانواده

مادر يكي از اركان اصلي براي رسيدن به وحدت خانوادگي مي باشد. مادران بايد فرزندان خود را با يكديگر صميمي كنند و كدورت هاي ايجاد شده بين ساير اعضاي خانواده را از بين ببرند. آن ها اين قدرت را دارند كه همدلي ها را زياد كنند و خود مركز كانون گرم خانواده باشند. براي اينكه در جامعه اي وحدت وجود داشته باشد، ابتدا بايد درون خانواده ها و بين اعضا وحدت ايجاد شود. وقتي اعضاي خانواده، كدورت هايشان را پيش افراد غريبه عنوان مي كنند اما با عضو خانواده خود كنار نمي آيند نشان از عدم وحدت در آن خانواده مي باشد. انسجام خانوادگيو احترام بين اعضاي خانواده به دنبال وحدت خانواده به وجود مي آيند.

 

عشق در خانواده

عشق اولين موضوعي است كه در يك خانواده سالم مطرح مي شود. ابراز عشق در خانواده از طرف همه اعضاي خانواده بايد صورت بگيرد. زوج هايي كه زندگي مشترك موفقي دارند، حضور هميشگي يك نوع عشق و محبت بي چون و چرا را عامل اصلي خوشبحتي در زندگي خود مي دانند. اين موضوع مي تواند نقش مهم و استحكام پذيري را در خانواده داشته باشد. اين محبت بدون قيد و شرط باعث مي شود، همه اعضا به يكديگر اعتماد داشته و هميشه مهم ترين مسائل خود را با خانواده مطرح كنند. بنابراين صداقت در خانواده اي با اين ويژگي ها بيشتر به چشم مي خورد. اظهار عشق و محبت، محبت بيشتري را در پي دارد و باعث مي شود در جامعه نيز افرادي تربيت شوند كه به ديگران اهميت مي دهند؛ پس همدلي و ياري رساني در آن جامعه تقويت مي شود.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه خانواده سالم مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : خانواده سالم | ويژگي ها و اهميت خانواده سالم

امتیاز:
بازدید:
برچسب: خانواده سالم،
موضوع:
[ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۲۵:۳۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی