مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

چگونگي پاسخ دادن به سوالات جنسي كودكان

بسيار اهميت دارد كه والدين چگونه پاسخ به سوالات جنسي كودكان مي دهند، چرا كه ممكن است با پاسخ و عكس العمل اشتباه اثرات بدي در بلوغ جنسي و شخصيت كودك به وجود بيايد. بهترين راه هاي پاسخ به سوالات جنسي كودكان به شرح زير مي باشد:

1- گوش دادن به سوال كودك

با ورود كودك به اجتماع، منابع اطلاعاتي اش نيز بيشتر مي شود، مسلما سوالاتي در زمينه مسائل جنسي برايش به وجود مي آيد. در مقابل سوالات كودك عصباني نشويد و با دقت و آرامش به او گوش دهيد. اول بايد بفهميد سوال او دقيقا چيست و تا چه حد لازم است به او اطلاعات دهيد.

2- گرفتن اطلاعات از كودك

وقتي كه كودك سوالي مي پرسد، ممكن است فقط به خاطر كنجكاوي اش باشد و يا كودك اطلاعاتي داشته باشد و مي خواهد از دانسته هاي خود مطمئن شود.

پس بهتر است وقتي كودك سوال مي پرسد اول از او بپرسيد" خودت چه فكر مي كني؟" تا از اين طريق متوجه شويد كه سطح اطلاعات كودك در چه حد است و سپس متناسب با آن، پاسخ هاي صحيح و قانع كننده اي دهيد.

3- عدم تاخير در پاسخگويي

وقتي كودك سوال خود را پرسيد، به او نگوييد "بعدا برايت مي گويم" يا "فعلا وقتش نيست". بهتر است در همان لحظه سوال كودك را پاسخ دهيد.

چرا كه در اين صورت، كودك به دنبال منابع ديگري براي پاسخ به سوال هايش مي گردد و كنجكاوي خود را از طريق منابع ديگر رفع مي كند. 

4- داشتن صداقت

مهم ترين نكته در پاسخگويي به سوالات جنسي كودكان، صداقت است. صداقت با كودك باعث اعتماد او به شما مي شود و در اين صورت اگر باز هم سوالي داشته باشد آن ها را از شما مي پرسد.

توجه داشته باشيد كه تنها منبع اطلاعاتي كودك شما نيستيد و به احتمال زياد، خود كودك اطلاعاتي دارد و در صورت دروغ شنيدن از شما اعتمادش از بين مي رود.

5- منحرف كردن فكر كودك

كودكان در سنين 3 الي 5 سالگي در مورد اندام هاي جنسي و آلت تناسلي خود كنجكاو مي شوند. اين كنجكاوي و كسب تجربه بسيار طبيعي است؛ پس اگر كودك با آلت تناسلي خود بازي مي كند او را تنبيه و شرمنده نكنيد. بهترين كار اين است كه فكر او را با بازي و يا صحبت منحرف كنيد. در اين سنين تربيت جنسي كودكبيشترين اهميت را دارد.

 

پاسخ به سوالات كودكان متناسب با سن

شايع ترين و مهم ترين سوالي كه كودكان مي پرسند اين است كه من چطور به دنيا آمدم؟

پاسخ به اين سوال در سنين خردسالي مي تواند بسيار ساده باشد و كودك قانع شود. مثلا مي توانيد بگوييد "ما از خداوند خواستيم تو را به ما بدهد. بعد تو در شكم مادر بزرگ شدي و پس از مدتي در بيمارستان تو را از شكم مادر بيرون آوردند".

وقتي كه كودك بزرگ تر شود، اطلاعات بيشتري نيز پيدا مي كند و پاسخ هاي ساده او را قانع نمي كند. در اين سنين مي توانيد كمي صريح تر به او پاسخ دهيد. مثلا مي توانيد بگوييد "وقتي پدر و مادري بچه مي خواهند، يك سلول از بدن پدر به بدن مادر مي رود و سپس بچه در شكم مادر بزرگ مي شود و پس از مدتي در بيمارستان به دنيا مي آيد".

 

نكاتي مهم در مورد مسايل جنسي كودكان

1- اتاق فرزندان تان را از هم جدا كنيد. مخصوصا اگر كودكان جنسيت متفاوت داشته باشند.

2- وقتي كه كودك را به حمام مي بريد پوشش مناسب داشته باشيد.

3- حمام بردن كودك بهتر است به عهده والد هم جنس باشد.

4- در هنگام بازي كودكان در مكان هاي خلوت به آن جا رفت و آمد كنيد و مواظب كودكتان باشيد.

5- از رفتارهاي جنسي در جلوي كودكان به شدت خودداري كنيد. در صورت ديدن رابطه پدر و مادر نياز به اقداماتي جداگانه داريد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه نحوه پاسخ به سوالات جنسي كودكان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : نحوه پاسخ دادن به سوالات جنسي كودكان

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ] [ ۰۷:۲۶:۴۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی