مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

ازدواج با عشق يا بدون عشق؟

اگر شما نيز از آن دسته افراد هستيد كه فكر مي كنيد شروع زندگي مشترك را يا بايد با منطق شروع كنيد يا عشق احتمالا هنوز به تعريف درستي از عشق نرسيده ايد. در واقع برخلاف تصورات عامه مردم، عشق و منطق در مقابل يكديگر قرار نمي گيرند. بلكه يك عشق واقعي مي تواند با عقل و منطق شما نيز هماهنگ باشد. به همين خاطر است كه شما نياز داريد قبل از هر تصميمي ابتدا به تعريف درست و جامعي ازعشق دست پيدا كنيد.

تعريف عشق

صميميت، شهوت و تعهد، سه عنصر عشق واقعي هستند؛ در نتيجه روابط آتشيني كه تنها ميل شديد جنسي را شامل مي شوند يا روابط طولاني كه بدون صميميت و رابطه جنسي تنها متعهدانه ساليان سال ادامه پيدا مي كنند نمونه هاي درستي از روابط عاشقانه نيستند.

در حقيقت هيچ كدام از اين فاكتورها به تنهايي نمي توانند تضمين كنندۀ يك رابطه رضايت بخش براي شما باشند. يك رابطه رضايت بخش رابطه ايست كه شما در آن با شريك زندگيتان صميمت داريد و مي توانيد با او مانند يك دوست رفتار كنيد. به او ميل و كشش جنسي داريد و همزمان افكار و عقايد او را درك مي كنيد و به اين رابطه پايبند هستيد. ناديده گرفتن هر يك از اين عوامل در آينده مي تواند براي شما دردسرساز باشد.

 

آينده ازدواج هاي بدون عشق

بر اساس فاكتور ازدواج بدون عشق؛ رابطه شما مي تواند فراز و نشيب هاي مختلفي را تجربه كند. براي مثال ممكن است شما تنها به اين فكر كنيد كه در ازدواج مساله اصلي تعهد و پايبندي به يكديگر است، اما توجهي به رابطه صميمانه با همسرتان نداريد يا به كيفيت رابطه جنسي خود بي توجه هستيد. اينجاست كه كمبودهاي عاطفي و جنسي در رابطه منجر به سردي هرچه بيشتر مي شود و چه بسا همان تعهد و پايبندي دو طرف را نيز تحت تاثير خود قرار مي دهند. چرا كه افراد براي جبران اين كمبودها ممكن است سراغ افراد ديگري بروند و به دنبال آن خيانت در رابطه اتفاق بيافتد.

البته هر كدام از اين عوامل مي تواند داراي شدت و ضعف باشد. مثلا ممكن است در شروع يك رابطه هنوز صميميت بين شما و شريك زندگيتان به سطح مطلوب خود نرسيده باشد، اما اين عوامل با توجه و تمرين مشترك بين زوجين قابليت بهبودي دارند و عوامل ثابت و غير قابل تغييري نيستند.

در واقع براي يك ازدواج موفق بايد عشق و رابطه خود را از زوايا و ابعاد مختلف در نظر بگيريد. وجود كيفيت بالاي هريك از عوامل صميميت، شهوت و تعهد را به تنهايي براي نجات رابطه خود كافي ندانيد و هم زمان بتوانيد در همه ابعاد رابطه با كيفيتي را با همسر خود برقرار كنيد.

 

عشق قبل از ازدواج يا بعد از ازدواج

خيلي از افراد معتقدند اگر تجربه عاشق شدن به معناي عام (يعني تجربۀ احساس و علاقۀ شديد) را به فردي نداشته باشند، نمي توانند ازدواج كنند و خيلي از افراد نيز دقيقا در نقطه مقابل اين تفكر قرار مي گيرند و معتقدند عشقي كه پس از ازدواج رخ مي دهد دوام بيشتري خواهد داشت. اما بيشتر از اين كه زمان تجربه عشق در كيفيت رابطه تاثير داشته باشد، بايد ديد كه تجربه فرد دقيقا از چه نوعي است و به چه شكل ابراز مي گردد.

براي مثال اگر عشق پرشوري كه فرد قبل از ازدواج تجربه مي كند، بيشتر ناشي از تمايلات جنسي باشد؛ مسلما پس از ازدواج و رفع نيازهاي جنسي، فرد بيشتر به ابعاد منطقي رابطه توجه مي كند و متوجه شكاف هاي عميقِ ناشي از تفاوت ها در رابطه خود مي شود. پس بسيار مهم است كه قبل از هرچيزي عشق و علاقه خود را بررسي كنيد تا بببينيد همه ملاك هاي لازم را شامل مي شود يا خير.

 

عشق، وابستگي است يا دلبستگي؟

نحوه بروز عشق نيز در كيفيت و دوام رابطه بسيار اهميت دارد. ممكن است شما تجربه عشق و دوست داشتن را با وابستگي بيش از حد به شريك زندگيتان مساوي بدانيد درحالي كه تفاوت بسياري بين وابستگي و دلبستگي وجود دارد. با احساس وابستگي شما بيش از حد به حضور فيزيكي شريكتان اهميت مي دهيد و بدون او از پس زندگي روزمره خود برنمي آييد. در حالي كه در دلبستگي شما در عين حال كه شريك زندگي خود را دوست داريد، در نبود او استقلال خود را از دست نمي دهيد و تمام امورات خود را به حضور او وابسته نمي كنيد.

مسلما در رابطه اي كه بيشتر از دلبستگي، وابستگي وجود دارد، افراد رفتارهاي غيرمنطقي و افراطي  بيشتري را از خود بروز مي دهند كه در طول زمان بيشتر از آن كه باعث نزديكي شريك زندگي تان شود، او را از اين رابطه دور مي كند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه عشق و ازدواج مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره ي9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : ازدواج بدون عشق

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ازدواج بدون عشق،
موضوع:
[ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ] [ ۰۷:۵۶:۰۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی