مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

خيانت توافقي چيست؟

(CNM (Consensual nin-monogomy را مي توان به شكل هاي مختلفي ترجمه كرد؛ چند همسري توافقي، خيانت مورد رضايت دو طرف، ناسازگاري مشترك و... امروزه در برخي روابط زوجين به وجود آمده است.

تعريف كلي اين اصطلاح به اين شكل است كه زن و شوهر، به دلايلي با هم توافق مي كنند كه مي توانند در عين زندگي مشترك با هم، روابط آزادانه جنسي و عاطفي با افراد ديگري نيز داشته باشند. به قولي زن ها دوست پسر و مرد ها دوست دختري غير از همسرشان براي خود اختيار كنند.

از ديدگاه اين زوج ها CNM با خيانت متفاوت است. افرادي كه خيانت مي كنند معمولا در شرايط سري و محرمانه اين كار را مي كنند و در صورت عيان شدن موضوع، ممكن است كار به جدايي برسد، اما در اين نوع روابط، معمولا همه چيز آگاهانه است و زندگي زن و شوهر كنار هم چيزي جز هم خانه بودن و يا براي حفظ زندگي فرزندشان نيست. اين زوجين رابطه زناشويي پايدار خود را مقرون خيانت توافقي شان مي دانند.

 

آيا خيانت توافقي باعث بقاي خانواده مي شود؟

اگر منظور از ازدواج و خانواده، فقط بودن زن و مرد در يك خانه و بودن اسم در شناسنامه همديگر است بايد بگوييم شايد اين اتفاق بيافتد. وقتي زن و شوهر از هم راضي نباشند و وارد روابط عاشقانه ديگري شوند، توقعات زناشويي آنها از هم كم شده و نيازي به حل مشكلات يا جدايي احساس نمي كنند. اما بر اساس مشاهدات، فرزندان حاصل از اين نوع روابط و ازدواج ها نيز، از زندگي سالمي برخوردار نخواهند بود.

طبيعتا در فرهنگ هايي كه عرف و سنت هنوز باقي است، پذيرش اين نوع ازدواج سخت تر مي شود، اما اينكه جدايي آسيب بيشتري به خانواده و جامعه مي زند يا CNM و روابط عاشقانه توافقي با غير، در هر فرهنگ و جامعه اي نياز به بررسي بيشتر دارد.

 

چه چيزي باعث به وجود آمدن خيانت هاي توافقي مي شود؟

نارضايتي از زندگي، اصلي ترين دليلي است كه مي توان برايخيانت توافقي مطرح كرد. نارضايتي در هر بخشي از زندگي؛ مالي، روحي و جنسي، مي تواند نارضايتي زوجين را از يكديگر حادتر كرده تا جايي كه تصميم بگيرند نيازهاي خود را با فرد ديگري برطرف كنند.

اينكه يك نفر بتواند تمام نيازهاي شما را برآورده كند خيلي دلنشين به نظر مي رسد، اما زماني كه تعهد به فردي داده مي شود، به اين معناست كه شما حاضريد قيد برخي از نيازهاي خود را بزنيد، اما كنار فردي باشيد كه براي شما ارزشمند است و هويت زندگي اجتماعي و خانوادگي خود را حفظ كنيد.

زماني كه انسان ها، فراتر از ارزش هاي انساني و اخلاقي، نيازهاي شخص خود را مي بينند، روز به روز بيشتر به فروپاشي هاي اخلاقي جامعه دامن خواهند زد. بنابراين فقط احساس و اميال نبايد كنترل انسان را در دست بگيرد.

فروپاشي اعتقادات اخلاقي و ديني نيز دليل ديگري است كه باعث مي شود زن و شوهر، در عين آگاهي از يكديگر، به زندگي مشترك شان متعهد نبوده و نيازي نبينند كه همه چيز خود را براي يك نفر بگذارند.

 

دليل اصلي ازدواج چيست؟

وفاداري و تعهد، مي تواند اصلي ترين دليل و بنياد ازدواج باشد. يكي از سخت ترين مسائلي كه زوجين مي توانند با آن مواجه شوند، زماني است كه يكي از طرفين، قرارداد ازدواج را نقض مي كند. ترس از آبرو و قضاوت ديگران، در اكثر مواقع باعث مسكوت ماندن خيانت مي شود. اما زماني كه اصلي ترين دلايل ازدواج يعني وفاداري، عشق و همراهي بين زوجين از بين برود و با افراد ديگري تقسيم مي شود، بسيار تلخ و آسيب زا مي باشد. نقش خانواده در ايجاد و يا ممانعت از انحرافات تمام اعضاي خانواده و تشكيل يك خانواده سالم، اصل ازدواج و با هم بودن زن و مرد را تعريف مي كند.

 

چرا زن و شوهر، روابط باز همسرشان را مي پذيرند؟

اصلي ترين دليلي كه مي توان براي خيانت توافقي مطرح كرد، نارضايتي زن و شوهر از هم مي باشد. اما چرا زوجين مخالفتي نمي كنند؟ براي پاسخ به اين سوال بايد گفت توقعات و مسئوليت هايي كه در زندگي زناشويي براي زن و مرد وجود دارد گاهي بيشتر از حد توانشان مي شود. افرادي كه توانايي حل مسائل را نداشته و نمي توانند توقعات همسرشان را برآورده كنند، مي توانند با صدور مجوز خيانت به همسرشان، از زير بار مسئوليت هاي زندگي شانه خالي كرده و هم خود و هم همسرش را دچار يك دور باطل كند.

گاه اين مجوز صرفا جهت رفع نياز جنسي داده مي شود و آن را خطري براي ازدواج نمي دانند. در حالي كه رابطه جنسي با غير يكي از انواع خيانت مي باشد كه داراي آسيب ها و پيامدهاي خاص خودش است. چه مرد و چه زن اگر با نشانه هاي خيانت همسرخود مواجه شد، پيش از آن كه اقدامي انجام دهد؛ بهتر است با در ميان گذاشتن مشكل خود با يك روانشناس به جاي انجام اشتباهات بيشتر، به حل مساله بپردازد. 

مشاوره روانشناسي و مشاوره ازدواج به زوجين كمك مي كند تا بتوانند سلامت زندگي زناشويي خود را حفظ نمايند. مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي با كادر مجرب در زمينه ازدواج و خانواده به شما خدمات ارائه مي دهد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه خيانت توافقي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : خيانت توافقي | علل و پيامدهاي خيانت توافقي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: خيانت توافقي،
موضوع:
[ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۳۰:۱۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی