مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

قوانين و مباني لازم براي موفقيت

در كتاب مشهور جك كنفيلد كه در مورد مباني موفقيت منتشر شده است، او مباني موفقيت را در 6 بخش توضيح مي دهد. عادات افراد موفق با به كارگيري اصول موفقيت و مباني آن شكل گرفته است، داراي اشتراكاتي است كه با به كارگيري آن ها، شما نيز مي توانيد به آن ها دست يابيد. در ادامه به معرفي برخي از اين مباني پرداخته ايم:

1- پايه و مباني موفقيت را بشناسيد

مسالۀ اصلي و اساسي براي موفقيت در زندگي، اهدافي است كه شما به اين منظور براي خود تعريف مي كنيد. در واقع شما تا ندانيد كه چه مي خواهيد نمي توانيد در مسير درستي قرار بگيريد. به همين منظور تلاش كنيد اهداف خود را به روشني براي خود تعريف كنيد.

براي مثال شما موفقيت تحصيلي را هدف خود قرار داده ايد. اما براي اين كه به اين موفقيت تحصيلي دست پيدا كنيد بايد از خود بپرسيد كه موفقيت تحصيلي دقيقا چه تعريفي براي شما دارد؟ در واقع تا زماني كه اهداف را از حالت ذهني به حالت عيني و ملموس تبديل نكنيد نتيجه اي دريافت نمي كنيد.

ممكن است از ديد يك نفر اخد مدرك دكتري موفقيت تحصيلي باشد اما از ديد فرد ديگر استفاده از مدرك تحصيلي در زندگي شغلي و خانوادگي موفقيت تحصيلي محسوب شود. مسلما هر هدفي كه شما براي خود تعريف مي كنيد به مسير خاص خود مي انجامد. در نتيجه تا زماني كه شما به طور كاملا دقيق مشخص نكنيد كه هدفتان چيست، راه هاي رسيدن به آن را نخواهيد شناخت و اصلا در مسير آن قرار نخواهيد گرفت.

2- خود را براي دستيابي به موفقيت تغيير دهيد

تجربه هاي گذشته شما بر عزت نفس تان تاثير گذاشته و حتي در گام هاي بعدي كه بر مي داريد نيز تغييراتي ايجاد مي كند. شما با تمام تجربيات ناكام كننده اي كه در گذشته داشته ايد از هر زمان كه تصميم به تغيير خود بگيريد با برداشتن گام هاي درست مي توانيد اين كار را انجام دهيد.

براي بازيابي عزت نفس از دست رفته و شروع يك مسير جديد از تمركز بر شكست هايتان دست برداريد. به جاي آنكه در احساسات منفي خود غرق شويد، ريشۀ شكست هايتان را پيدا كنيد. مسلما عوامل بسياري نظير عدم تعيين اهداف، برنامه ريزي هاي غلط، اهداف غير ممكن و... در شكست افراد تاثير گذارند با ريشه يابي از آن ها در جهت موفقيت هاي آينده خود استفاده كنيد.

در نظر داشته باشيد كه عزت نفس آسيب ديده نياز به درمان دارد. پس پيش از آنكه تلاش هاي نافرجام ديگري داشته باشيد، از يك مشاوره روانشناسي براي رفع مشكلات خود كمك دريافت كنيد.

3- گروه موفقيت خود را بسازيد

ميزان موفقيت هر فردي ميانگيني از مجموع موفقيت افرادي است كه بيشترين تعامل را با آن ها دارد. براي مثال اگر شما دائما با افراد شكست خورده، نشست و برخاست كنيد؛ در نهايت احتمال بالاتر رفتن از سطح آن ها، كاهش پيدا مي كند. در نتيجه بهتر است درمورد تعاملات و روابط نزديك خود تجديد نظر كنيد.

در كنار شناخت تاثير موفقيت اطرافيان در شما، نبوغ دروني خود را كشف كنيد. با شناسايي استعدادهاي خود، مسير موفقيت را سريع تر طي خواهيد كرد. براي مثال ممكن است شما سال ها در تلاش باشيد كه يك مدير خريد خوب بشويد، اما حتي با گذشت زمان هرگز به نتيجه دلخواه خود نرسيده ايد. در حالي كه اگر بهتر به خود نگاه مي كرديد مي ديد كه مي توانستيد يك آشپز نمونه بشويد.

4- خلق روابط موفقيت آميز بر اساس مباني موفقيت

انسان به عنوان يك موجود اجتماعي، تمام موفقيت هايش در ارتباط با ديگران اتفاق مي افتد. اين كه چقدر مهارت هاي ارتباطي را بدانيد و از آن ها استفاده بكنيد، بي شك بر موفقيت شما تاثير مي گذارد. عواملي نظير گوش كردن و پرهيز از بحث هاي بي نتيجه، اهميت دادن به صداقت در روابط و گفتن واقعيات، انتخاب كلمات درست هنگام گفتگو با ديگران، پايبندي و تعهد به قول وقرارها تاثير بسيار زيادي بر پرورش روابط سالم خواهد داشت.

5- رابطه موفقيت و پول

مسلما درآمد و وضعيت اقتصادي بر ساير جنبه هاي زندگي و موفقيت هايي كه به دنبال دست يابي به آن هستيد تاثير بسيار زيادي دارد. به اين نكته توجه كنيد كه موفقيت در زمينه مالي همچون موفقيت در ساير بخش ها از قوانين خاصي پيروي مي كند كه آگاهي از آن ها مسلما براي شما مفيد خواهد بود.

واتلز نويسنده كتاب علم ثروتمند شدن در اين باره مي گويد: براي كسب ثروت، دانشي وجود دارد و آن دانشي دقيق است، مثل جبر و رياضي. قوانين خاصي وجود دارد كه بر روند كسب ثروت حاكم است و وقتي كسي اين قوانين را ياد بگيرد و از آن ها پيروي كند، طبق رياضيات مطمئنا ثروتمند خواهد شد. براي اطلاعات بيشتر مي توانيد به كتاب هاي روانشناسي موفقيت سري بزنيد.

6- موفقيت از هم اكنون آغاز مي شود

اهمال كاري يكي از مهم ترين عواملي است كه سدي بر سر راه موفقيت ايجاد مي كند. در واقع بسياري از افراد، موفقيت را امري مي دانند كه قرار است در آينده اتفاق بيافتد. آينده را هم كسي نديده! اما بايد اين را بدانيد كه موفقيت در آينده از برنامه ريزي درست و تلاش در زمان حال نشات مي گيرد.

اگر از زمان حال خود به درست ترين نحو استفاده نكنيد، آيندۀ روشن هرگز از راه فرا نخواهد رسيد. پس از همين حالا براي موفقيت گام برداريد.

 

براي دريافت مشاوره براي اطلاع از قوانين و مباني موفقيت مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : مباني موفقيت | قبل حركت موفقيت را بشناسيد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مباني موفقيت،
موضوع:
[ ۵ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۰۹:۱۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی