مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

اهميت رفع اختلاف مذهبي در ازدواج

ازدواج ميان دختران و پسران با وجود اختلاف مذهبي در ازدواج بسيار فراگير شده است. در اين ازدواج ها طرفين تصور مي كنند هيچ اختلافي نمي تواند مانع عشق بين آنها شود و هر يك به خيال خود اميد به تغيير همسر بعد از ازدواج دارند. طبق اصول روانشناسي شما هرگز نمي توانيد كسي را كه چندين سال با اعتقادات خود بزرگ شده و با آنها خو گرفته تغيير دهيد. زماني كه با وجود اختلافات مذهبي وارد زندگي مشترك شويد مشكلات خود را در قالب تربيت فرزندان، نوع پوشش، مراسم مذهبي و خيلي موارد ديگر نشان مي دهند.

بايد گفت كه اختلاف فرهنگي در ازدواج با تعامل و بعد از مدتي قابل تطبيق مي باشد، اما تفاوت هاي عقيدتي شايد تا سال ها باعث دلخوري هاي ريشه اي ميان زوجين شويد. پس هرگز اين گونه مسائل را درانتخاب همسر ناديده نگيريد. در ادامه به چند مورد از مسائلي كه تحت تاثير اختلافات مذهبي مشكل ساز مي شوند اشاره كرده ايم.

 

پيامدهاي اختلاف مذهبي در ازدواج

اختلافات اعتقادي در تربيت فرزندان مشكل ساز مي شود

عقايد مذهبي والدين بر شكل گيري شخصيت فرزندان و تربيت آنها تاثير بسيار زيادي دارد. بايد قبل از ازدواج در مورد نحوه تربيت فرزندان گفتگو كنيد وگرنه به مشكل بر مي خوريد. والديني كه با يكديگر بر سر مسائل اعتقادي تفاهم ندارند باعث آشفتگي و دوگانگي فرزند خود مي شوند. براي مثال اختلافات والدين بر سر نوع پوشش فرزندشان، ارتباط او با جنس مخالف، به جا آوردن نماز و روزه باعث مي شود فرزند شما دچار سردرگمي شود و نتواند تصميم بگيرد كه بايد حرف كدام يك از والدين را بپذيرد و به آن عمل كند.

همچنين در صورت عمل به اعتقادات يكي از والدين ممكن است با مخالفت و حتي پرخاش والد ديگر مواجه شود. در نهايت مجبور مي شود براي رضايت هر دو والد در مقابل هر يك از آنها حفظ ظاهر كند؛ در اين حالت به احتمال زياد دچار بي ثباتي شده و بر شكل گيري هويت و تصميم گيري هايش در آينده اثرات مخربي مي گذارد.

بنابراين قبل از بچه دار شدن لازم است تا از يك مشاور در زمينۀ فرزندپروري و تربيت ديني كمك بگيريد. مشاور به شما كمك مي كند تا براي حل اختلافات خود در تربيت فررزندان راه حل هايي موثر به كار بگيريد.

اختلافات مذهبي در مورد حجاب، زن و شوهر را از هم دور مي كند

خيلي از دختران و پسران قبل از ازدواج تصوير دقيقي از حجاب و ميزان پوشش براي يكديگر ترسيم نمي كنند و همين سبب بروز اختلافات، بحث و جدل ها و دوري زن و مرد از هم مي شود. بسياري از پسران نيز تصور مي كنند مي توانند بعد از ازدواج همسر خود را تغيير دهند و با اعمال و نصيحت هاي خود و گاها با اعمال زور همسرشان را مجبور به حفظ حجاب كنند.

از طرفي ديگر دختر ممكن است براي رضايت و خوشحالي همسر آينده خود، اصول حجاب را رعايت كند؛ اما بعد از مدتي (كه به طور طبيعي از شور و عشق اوليه كاسته مي شود) از اين پوشش (كه البته به خواست قلبي خودش نبوده) خسته مي شود و آن را كنار مي گذارد. در اينجاست كه اختلافات و چالش ها خود را نشان مي دهند. در اين شرايط دخالت خانواده ها نيز مسئله را پيچيده تر مي كند.

 

راهكارهاي موثر براي مواجه با اختلاف مذهبي در ازدواج

حال ممكن است شما با وجود اختلافات مذهبي ازدواج كرده باشيد و همسر و زندگي خود را نيز بسيار دوست داشته باشيد. در چنين شرايطي مي توانيد با كمك مشاوره خانواده و زوجين از اختلافات خود بكاهيد. به علاوه آگاهي از مجموعه اي از راهكارهاي موثر كه در ادامه ذكر كرده ايم، مي توانند به شما در جلوگيري از بروز اختلافاتي كه منشا مذهبي و اعتقادي دارند ياري دهند.

1. احترام به اعتقادات يكديگر 

احترام به همسر از اركان مهم پايداري و آرامش در زندگي مشترك است. از آن مهم تر، احترام به اعتقادات مذهبي يكديگر است كه باعث مي شود زن و شوهر اجازۀ دخالت و يا مخالفت با اعتقادات طرف مقابل را به خود ندهد. بنابراين ابتدا با خودتان و سپس با همسرتان عهد ببنديد كه به اعتقادات او احترام مي گذاريد و او را با هر مذهب و عقيده اي كه دارد دوست داريد. هرگز در مورد اعتقادات با يكديگر بحث و مخالفت نكنيد، تنها شنونده باشيد.

2. پيدا كردن وجه اشتراكات

بين اعتقادات مذهبي خود و همسرتان اشتراك پيدا كنيد. براي مثال ممكن است كسي حجاب را قبول نداشته باشد اما مطمئنا براي خود در زندگي محدوديت ها و اصول اخلاقي در نظر مي گيرد. سعي كنيد موارد مورد قبول هر دو طرف را بيابيد و بيشتر در مورد  آنها با هم صحبت كنيد. مي توانيد هر دو بر روي باورهاي مشتركي كه در مورد وجود خدا داريد تمركز كنيد.

3. درك اعتقادات مذهبي يكديگر

براي فهميدن و درك اعتقادات مذهبي همسرتان تلاش كنيد. با خود بيانديشيد كه او نيز حق دارد چرا كه در تمام اين سالها با اعتقادات خود كه تا حدي مي توانند الگو پذيري از اعتقادات خانواده اش باشند رشد كرده و آنها را در خود پرورانده. سعي كنيد اعتقادات مذهبي او را جويا شويد و از آن ها آگاهي پيدا كنيد. شما نمي توانيد بگوييد كه اعتقادات او غلط يا درست است. فقط كافيست خود را جاي او بگذاريد و دركش كنيد. اين گونه با حمايت از همسر تان در موقعيت هاي مختلف از اختلافات خود مي كاهيد.

4. توجه بيشتر به مسائل غير مذهبي

ممكن است فكر كنيد در مورد مسائل مذهبي هيچوقت با همسرتان به تفاهم نمي رسيد، سعي كنيد روي مسائل غيرمذهبي كه هر دو از آن لذت مي بريد تمركز كنيد و به جنبه هاي خوب و مثبت يكديگر توجه و تمركز كنيد. مانند سرگرمي هاي مختلف، ورزش يا فيلم؛ انجام كارهايي كه هر دويتان را خوشحال مي كند، شما را به يكديگر نزديك تر كرده و حل اختلافات را آسان تر كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه اختلاف مذهبي در ازدواج مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265تماس بگيريد.

 

منبع : اختلاف مذهبي در ازدواج

امتیاز:
بازدید:
برچسب: اختلاف مذهبي در ازدواج،
موضوع:
[ ۷ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۱۳:۴۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی