مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

ذهن ميموني در جنگ با آرامش ذهن و روان

ذهن ميموني اصطلاحي است كه براي نشان دادن درگيري بي پايان شك و ترديد، ترس ها و نگراني هاي ذهني استفاده مي شود. احتمالا شما هم گاهي كه به رختخواب مي رويد افكار مختلف به ذهن تان هجوم آورده و مانع از آرامش و استراحت تان مي شود. مهم نيست اين افكار بي پايان مربوط به خود شما يا ديگران باشد، چرا كه اثرات منفي ذهن ميموني يكسان است. حل نكردن مشكلات به طور موثر، به تاخير انداختن آن ها و فرار از حل مسائل، تنها باعث مي شود كه ذهن ميموني قوي تر شده و آرامش را از شما بگيرد؛ پس بايد راهي براي مقابله با آن پيدا كرد.

 

راه هايي براي آرامش ذهن

حال مي دانيم كه ذهن ميموني و افكار بي پايان، جزئي از خصوصيات انساني است كه از بين نمي رود. اما با انجام تكنيك هايي ساده مي توانيد ذهن تان را در اختيار خود بگيريد و آرامش تان را به دست بياورديد. اين تكنيك هاي به شما مي آموزند كه چگونه به افكارتان جهت داده و از آن ها به عنوان راهي براي آرامش ذهن و سپس پيشرفت استفاده نماييد. اغلب اين تكنيك هاي آرامش براي درمان استرس و آرام سازي مراجع توسط روانشناسان در جلسات مشاوره روانشناسي ابداع و مورد استفاده قرار مي گيرد. 

1- مديتيشن اولين راه براي آرامش ذهن

مديتيشن يا مراقبه، از فنون تسلط بر ذهن هستند كه به طور كلي باعث افزايش تمركز و توجه مي شوند. مديتيشن انواع و روش هاي مختلفي دارد كه هدف مشترك همۀ آن ها رسيدن به آرامش ذهن و روان است. تمامي راهكارهايي كه در ادامه گفته مي شود در واقع به نوعي مديتيشن هستند كه به آرامش ذهن شما كمك مي كنند.

2- تنفس عميق

تنفس سطحي ميزان اكسيژن مورد نياز بدن را به خوبي تامين نمي كند و سطح عملكرد بدن را پايين مي آورد. تنفس عميق باعث تقويت سلول هاي مغزي، كاهش تنش و اضطراب و آرامش در فرد مي شود. شما با به كارگيريتكنيك هاي تنفسي مي توانيد سطح عملكرد مغز خود را افزايش دهيد. تنفس عميق در هر جا و مكاني قابل انجام و موثر بر علائم استرس و اضطراب و رسيدن به آرامش مي باشد.

3- نويسندگي

نوشتن، يكي از بهترين راه ها براي مقابله با تنش ها و رسيدن به آرامش است. اين كار براي افكار منفي يك مكان خاص تعيين مي كنيد كه فقط در آن جا تخليه مي شوند. زماني كه افكار منفي روي كاغذ مي آيند، اثرات مخرب شان كم شده و فرد آن ها را به عنوان يك احساس گذرا تجربه مي كند. روانشناسان نيز از نوشتن براي كاهش استرس و ايجاد آرامش در مراجعان استفاده مي كنند.

4- زندگي در لحظه

ذهن انسان هميشه درگير گذشته و آينده است. مسلما عمل به زندگي در لحظه كار راحتي نيست چرا كه گذشته و نگراني آينده بخش مهمي از وجود انسان است. براي زندگي در لحظه نيازي نيست كه گذشته را كاملا فراموش كنيد و يا از تلاش براي آينده دست بكشيد. فقط لازم است به اين باور برسيد كه گذشته را نمي توان تغيير داد و آينده نيز هنوز نرسيده، پس نگراني و غصه خوردن براي آن، كاري بيهوده است. ولي امروز و اين لحظه وجود دارد و اگر خوب به آن اهميت ندهيد تبديل به گذشته اي تلخ مي شود كه در آينده نيز آرامش ذهن شما را از بين مي برد.

5- استفاده كمتر از تلويزيون و فضاي مجازي

وسايل ارتباطي مثل تلويزيون و فضايي مجازي، عمده ترين عوامل كنترل ذهن هستند. در اكثر مواقع، آن چيزي كه در تلويزيون و فضاي مجازي ديده مي شود با زندگي واقعي تناقض دارد. در نتيجه درك و نگرش فرد از واقعيت تغيير مي كند و باعث آشفتگي ذهن و از بين رفتن آرامش او مي شود. بهتر است در استفاده از اين ابزار كنترل بيشتري داشته باشيد تا ارتباط خود را با زندگي واقعي حفظ كنيد و آرامش ذهني بيشتري تجربه نماييد.

6- ارتباط با طبيعت

وقت گذراندن در طبيعت باعث احساس آرامش و نوازش روح مي شود. سعي كنيد در روزهاي تعطيل و اوقات فراغت خود به مكان هاي سرسبز يا ساحل برويد و از زيبايي هاي آن لذت ببريد. با داشتن برنامه اي منظم براي وقت گذراندن در طبيعت، به تدريج متوجه مي شويد كه آرامش بيشتري داريد.

7- ورزش

حتما اين جمله را شنيده ايد كه عقل سالم در بدن سالم است. تمرينات فيزيكي باعث مي شوند كه گردش خون در بدن افزايش پيدا كند و مواد مغذي بيشتري به مغز برسد. همچنين ورزش با تحريك سيستم عصبي، هورمون هاي شادي بخش را در بدن فرد ترشح مي كند. در نتيجه فرد، احساس سرزندگي و آرامش بيشتري خواهد داشت.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه آرامش ذهن و راه هاي كسب آرامش روان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : آرامش ذهن | 7 روش به آرامش ذهن و روان

امتیاز:
بازدید:
برچسب: آرامش ذهن،
موضوع:
[ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۸:۴۴:۳۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی