مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

راه هاي افزايش صميميت با فرزندان

براي ايجاد صميميت با فرزندان لازم است مراحل رشدي و توانايي هاي كودك خود را در سنين مختلف بشناسيد. شما با درك فرزندتان، راحت تر با او ارتباط برقرار مي كنيد. صميميت در خانوادهلازمه رشد و پيشرفت اعضاي آن مي باشد. برخي از راه هاي افزايش صميميت با فرزندان عبارتند از:

1- احترام به فرزندان و گوش دادن به صحبت هاي آن ها، باعث مي شود فرزندان حس ارزشمندي را در وجود خود حس كرده و احساس تعلق پذيري داشته باشند‌.

2- با محبت به فرزندان تان آرامش و اطمينان به آنها بدهيد. همچنين مشاركت دادن آنها در تصميم گيري ها باعث افزايش اعتماد به نفس و استقلال در آنها مي شود.

3- با فرزندان خود صحبت كنيد و از دغدغه ها و مشكلات آن ها جويا شويد، حامي فرزندانتان باشيد و سعي كنيد راه حلي براي مشكلاتشان پيدا كنيد.

4- به عهدهايي كه با فرزندان خود مي بنديد عمل كنيد، رازدار خوبي باشيد تا اعتماد فرزندتان را جلب كنيد.

5- انتظارات و خواسته هاي خود را از فرزندانتان تعيين كنيد و به گونه‌اي آنها را مطرح كنيد كه بتوانند درك كنند.

6- به جاي فرزندانتان تصميم نگيريد و به آنها حق انتخاب دهيد تا آنچه را كه مي خواهند انجام دهند و اگر تصميم اشتباهي بگيرند با صحبت كردن سعي كنيد مسئله را حل كنيد، در تصميم گيري ها خودخواه نباشيد‌.

7- در آخر فرزندانتان را همانطور كه هستند بپذيريد و از مقايسه كردن آنها اجتناب كنيد، فقط سعي كنيد زمينه‌ي رشد آنها را فراهم كنيد.

 

صميميت با فرزندان نه رفاقت با آن ها

معناي رفيق بودن با صميميت تفاوت دارد؛ در سبك فرزند پروري ايده آل بايد با قاطعيت با فرزند خود رفتار كنيد و مرزهاي خودتان را مشخص كنيد تا رابطه‌ي پدر و مادري حفظ شود.
فرزندان خود را به درستي تربيت كنيد و دائما چالش ها و مشكلات زندگي آنها را برطرف نكنيد، ولي براي حل آنها به فرزندانتان كمك كنيد.

سعي كنيد رفتاري متناسب با علايق، شخصيت و سن فرزند خود داشته باشيد و در عين حال روابط تان دوستانه و منطقي باشد. والدين نيز بايد از ثبات رواني برخوردار باشند تا بتوانند فرزندان خود را به خوبي تربيت كنند.

 

چرا بايد با فررندان خود صميمي باشيم؟

فرزندان شما نياز دارند تا در رابطه با مسائل زندگي شان با كسي صحبت كنند، شما بايد با ايجاد فضايي محبت آميز و ايمن اين فرصت را به فرزندان خود بدهيد تا درباره‌ي مسائلي كه ذهنش را درگير كرده با شما صحبت كند. حتي مي توانيد در رابطه با مسائل جنسي به صورت مستقيم يا غير مستقيم با او صحبت كنيد. نحوه برخورد با فرزندان در سن بلوغ اهميت زيادي دارد، چرا كه مسائل جنسي نيز به ديگر مسائل اضافه مي شوند.
هنگامي كه با فرزند خود صميمي هستيد و نقش حامي را داريد؛ اعتماد به نفس بالاتري پيدا مي كنند و مسئوليت هاي خود را با دلگرمي بيشتري انجام مي دهند.

 

كارهايي كه باعث عدم صميميت با فرزندان مي شود

گاهي اوقات والدين رفتار هايي مي كنند كه باعث ميشود فرزندان رنجيده شوند و صميميت بين آنها كاهش پيدا كند. همانطور كه والدين مي توانند رابطه‌ي نزديكي با فرزندان خود برقرار كنند، با انجام بعضي رفتارها به راحتي اين صميميت از بين مي برود. در ادامه به برخي از اين رفتارها اشاره مي شود.

1. سرزنش كردن مداوم فرزندان به خصوص وقتي كه كار اشتباهي انجام مي دهند باعث مي شود تا اعتماد به نفس آنها كاهش پيدا كند و بيشتر نگران و مضطرب شوند.

2. مسخره كردن و تحقير فرزندان باعث مي شود كه احساس بي‌ارزشي كنند و منزوي و گوشه گير شوند.

3. بي‌توجهي به علايق فرزندان، به جاي آنها تصميم گرفتن و مخالفت كردن هاي مداوم با فرزندان باعث مي شود كه فرزندتان در آينده قدرت تصميم گيري و انتخاب نداشته باشد و همچنان نياز باشد شما براي او تصميم بگيرد.

4. از بحث و مشاجره هاي زياد با فرزندان اجتناب كنيد و خود را كنترل كنيد، زيرا با داد و فرياد زدن خود را ضعيف نشان مي دهيد، همچنين بايد فضايي را در خانه ايجاد كنيد كه فرزندان بدون ترس با شما صحبت كنند، بگذاريد تا در مسير زندگي كوشش و خطا كنند تا درس بگيرند‌.

5. در جمع از فرزندتان بدگويي نكنيد و او را دعوا نكنيد زيرا با اين كار غرور آنها جريحه دار مي شود و تاثيرات مخربي بر ذهن آنها مي گذارد.

6. و در آخر شما الگوي رفتاري فرزندتان هستيد و هنگامي كه خطايي انجام مي دهد شايد از شما خود ياد گرفته، بنابراين به جاي سرزنش كردن او ابتدا خودتان را اصلاح كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه صميميت با فرزندان مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : صميميت با فرزندان | راه هاي افزايش صميميت با فرزندان

امتیاز:
بازدید:
برچسب: صميميت با فرزندان،
موضوع:
[ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۲۱:۴۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی