مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

چرا هر كسي بايد هدف از زندگي خود را بداند؟

هر كسي از همان دوران كودكي به دنبال هدف و معناي زندگي خود به روش هاي مختلف مي باشد. سوالي كه ذهن هر انساني را به خود جلب مي كند، اينكه از كجا آمده ايم؟ چرا آمده ايم و به كجا مي رويم؟ بي هدفي و پوچي منجر به نااميدي و ابتلا به اختلالات رواني چون افسردگي مي شود. پس اگر به دنبال يك زندگي سالم و پويا هستيد بايد بدانيد كه در مي خواهيد به چه چيزي در زندگي برسيد. با آگاهي از اهداف خود قادر به برنامه ريزي و حركت خواهيد بود. در اين صورت هر وقت كه به زندگي خود بنگريد از چرايي و چگونگي زندگي خود اطلاع خواهيد داشت. 

 

هدف از زندگي از ديد افراد مختلف

از آن جا كه هر كسي با ديدگاه هاي مختلف به زندگي مي نگرد، نمي توان به طور كلي هدفي را به عنوان والاترين هدف معرفي كرد. به همين دليل با بررسي نقل قول هاي بزرگاني كه در زندگي احساس خوشبختي مي كردند، مي توانيم به چشم اندازي روشن تر برسيم. اهدافي كه در ادامه ذكر شده پاسخ و نقل قولي از چندين متفكر بزرگ مي باشد. اين افراد به نظر مي رسد كه هدف از زندگي خود را پيدا كرده اند؛ پس دانستن آن ها خالي از لطف نيست.

هدف از زندگي از ديدگاه لومينيتا ساويز( Luminita Saviuc)

"هدف از زندگي دوست داشتن حقيقي است."

هدف از زندگي چيست؟ عشق… عشق حقيقي. به يك عاشق واقعي تبديل شويد و آن گاه از خود پرتو‌هاي عشق را به اطراف بتابانيد. به كساني‌ كه دوست‌تان دارند، عشق بورزيد و همين‌طور به كساني‌كه دوست‌تان ندارند! لازم نيست حتما سزاوار عشق ورزيدن باشند، بايد عشق بورزيد، چون اين تنها چيزي است كه مي‌توانيد به ديگران ببخشيد. به دنبال فرصت براي عشق ورزيدن باشيد، بدون توجه به اينكه در كجا يا مشغول چه كاري هستيد. شايد نتوانيد به كسي كمك كنيد، اما مي‌توانيد يك عشق پرقدرت را بعد از چيزهايي كه مي‌بينيد و انجام مي‌دهيد، حس كنيد.

زندگي عشق است و عشق زندگي است، وقتي عشق بيشتري در رگ‌هاي ما جاري‌ شد، تبديل به نشاط بيشتر مي‌شود، ديد ما را روشن‌تر مي‌كند و اين وقتي ساده‌تر مي‌شود كه نه تنها به قلب و روح‌خودمان، بلكه به قلب و روح هر موجود زنده‌اي كه روي اين سياره زندگي مي‌كند، متصل شويم.

در وهله‌ي اول ممكن است آدم‌ها بسيار متفاوت از يكديگر به‌ نظر برسند، اما هسته‌ي وجودي همه‌ي ما يكسان است. همه‌ي ما از يك مسير عميق و قدرتمند با يكديگر در ارتباطيم. اساس هسته‌ي وجودي ما يكسان است، همه‌ي ما از يك نوع نژاد بشر هستيم.

هيچ جدايي به جز جدايي كه در ذهن ما و از روي ترس از وابستگي شكل مي‌گيرد، وجود ندارد. اگر اجازه بدهيم عشق به قلب‌مان بازگردد، همه با عشق يكي مي‌شويم و زندگي‌مان از همان نقطه دوباره آغاز مي‌شود، پس اين خود ما هستيم كه دنياي اطراف‌مان را مي‌شناسيم و در نهايت درك مي‌كنيم كه ما در اين جهان زندگي مي‌كنيم و اين جهان هم در ما خلاصه مي‌شود؛ همه‌ي ما يكي هستيم.

 

جاستين ماسك (Justine Musk)

"هدف از زندگي ترويج استعداد‌ها و موهبت‌هاي خود و تلاش براي كسب دانش دروني و ارتقا روح‌‌تان در تمام مدت عمر است: اين هدف، چيزي است كه شما زماني و در جايي انجامش مي‌دهيد و ماهيت شما را نمايان مي‌كند. اين خدمتي است كه ديگران به شما مي‌كنند. مراقبت از خودتان در واقع مراقبت از جهان است."

 

بري دونپورت (Barrie Davenport)

"هدف از زندگي، آگاهانه و عاشقانه زيستن در لحظه است، بي‌پروا عشق ورزيدن، هميشه آموختن و به دنبال ماجراجويي و رشد بودن و گسترش صلح و مهرباني در تمام طول مسير زندگي."

 

پاركر هسر (Parker Heuser)

"هدف از زندگي كشف محيط اطراف‌تان است، كشف خودتان و آنچه آموخته‌ايد. پيرو قلب‌تان و تكامل معنوي خود باشيد."

منظور هِسر اين است كه جهان اطرافتان و همين طور خودتان را بشناسيد و كارهايي را انجام دهيد كه دوست داريد و براي اين كه بهتر شويد هر آن چه مي توانيد انجام دهيد.

 

رالف اسمارت (Ralph Smart)

"باور دارم هدف از زندگي اين است كه به بهترين نسخه‌‌ي خودمان تبديل شويم."

 

متيو سيلور (Matthew Silver)

"خداوند به ما قدرت تصميم‌گيري و اراده داده، اما بايد از قلب‌مان براي يافتن آن استفاده كنيم."

 

كريستين ماري شلدون (Christi Marie Sheldon)

"تنها هدف زندگي كه‌ مي‌‌تواند ارضاكننده‌ي روح آدمي‌ باشد، عشق است. اجازه بدهيد آنچه روح‌تان را لبريز از شادماني مي‌كند راه را به شما نشان‌ بدهد. اين تمام كاري است كه بايد انجام بدهيد؛ فرصت‌ها را رهبري كنيد!"

 

هدف از زندگي از ديد دالايي لاما (The Dalai Lama)

"شاد بودن، هدف واقعي زندگي است."

"من معتقدم هدف واقعي زندگي، شاد بودن است. هسته‌ي وجودي ما قناعت است و من با توجه به تجربه‌ي ناچيزم دريافته‌ام، هر چه بيشتر به خوشحالي ديگران توجه كنيم، احساس خوب‌تري درون‌مان ايجاد مي‌شود. حس محبت به ديگران خودبه‌خود ذهن را آرام مي‌كند و ترس و ناامني، از شما دور مي‌شود و اين احساس به شما قدرت مي‌دهد تا با هر گونه مانعي كه روبه‌رو مي‌شويد، مقابله كنيد و اين منشأ اصلي موفقيت در زندگي است، چون ما تنها موجودات روي زمين نيستيم. اين اشتباه است كه همه‌ي آرزوهاي‌مان در شادماني خودمان خلاصه شود. البته نبايد بيرون از خودمان به دنبال خوشحالي باشيم، اين رمز گسترش آرامش دروني است."

 

ساده ترين و مهم ترين هدف زندگي

اگر در پاسخ هاي اين متفكران بزرگ كمي تعقل كنيم، مي فهميم كه در واقعهدف از زندگي همه يك چيز است با اين تفاوت كه راه رسيدن به آن فرق مي كند. در واقع هدف هر كسي در زندگي اين است كه به يك "حس خوب" در زندگي دست پيدا كنيم. حس خوب در وجود انسان چيزي است كه باعث مي شود تمام مشكلات زندگي راحت تر حل شود و زندگي لذت بخش تري داشته باشيد. پس هر كاري كه انجام مي دهيد به دنبال اين باشيد كه حس خوبي در خود به وجود بياوريد. مشاوره روانشناسي به شما براي يافتن چنين زندگي ياري رسانده و شما را با ابعاد مختلف وجودي تان آشنا مي كند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه يافتن راه هاي خوشبختي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : هدف از زندگي | ليستي از اهداف زندگي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: هدف از زندگي،
موضوع:
[ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۸:۲۶:۲۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی