مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

زبان بدن در سخنراني

زبان بدن شامل يكسري ژست ها و حركات خودكار بدن مي باشد كه ذهن تلاش مي كند از طريق آن افكار و احساسات بيان نشده شما را به ديگران منتقل كند. شما در يك سخنراني علاوه بر پيغامي كه از طريق كلام تان به ديگران مي دهيد، با ارتباط چشمي، بيانات چهره اي، حركات سر و دست و زبان بدن در سخنراني به مخاطبان خود پيامي جدا گانه ارسال مي كنيد.

 

زبان بدن در سخنراني چه اهميتي دارد؟

حالت ها و ژست هاي بدني كه شما در زمان سخنراني از آن ها استفاده مي كنيد به اثرگذاري كلام تان كمك مي كنند. تا حدي كه مي توانند موفقيت يا شكست شما را در سخنراني تعيين كنند. زبان بدن مناسب در سخنراني توجه مخاطبان را به ميزان زيادي به صحبت هايتان جلب خواهد كرد و احتمال همراهي مخاطبان را بيشتر مي كند. پس در زمان تمرين براي يك سخنراني علاوه بر تسلط بر مطالب، بايد بر نوع حركات دست و حالات چهره تان نيز دقت نماييد.

 

نكاتي مهم درباره زبان بدن در هنگام سخنراني

با توجه به اهميتي كه زبان بدن در هنگام سخنراني، لازم به رعايت اصولي هستيد. شما با به كارگيري و تمرين اين اصول مي توانيد با مخاطبان خود رابطه اي موثرتر برقرار نماييد. به 4 نكته اي كه در ادامه شرح داده ايم، توجه كنيد.

1- لبخند زدن از مهم ترين زبان بدن در سخنراني

شايد شما هم با فردي برخورد داشته ايد كه در نگاه اول بسيار خشك به نظر مي آمده، اما با اولين لبخندش، نظر شما را به طور كل تغيير مي دهد. اين به ما نشان مي دهد كه لبخند سلاح بسيار نيرومندي است كه در لحظه مي تواند نظر افراد را در مورد شما تغيير دهد.

داشتن لبخند به لب در هنگام سخنراني، احتمال توجه بيشتر مخاطبان را افزايش مي دهد و باعث مي شود كه آن ها نيز به لبخند شما پاسخ دهند و به صحبت هايتان واكنش نشان دهند.

2- نفس كشيدن را فراموش نكنيد!

اضطراب باعث مي شود كه با سرعت بيشتري صحبت كنيد و دائما با اكسيژن كم مواجه شويد. هنگام سخنراني بيشتر خودتان را زير نظر داشته باشيد اگر مي بينيد كه در حال تند صحبت كردن هستيد، با تكنيك هاي تنفسي آرامش خود را بازيابيد، اين نفس ها به كاهش اضطراب شما كمك مي كنند. تنفس هاي عميق به شما كمك مي كند كه بين ايده ها و افكار خود توقف هاي كوتاهي ايجاد كنيد و در نتيجه با تمركز و انسجام بيشتري صحبت نماييد. نفس هاي عميق لحن مناسبي به صحبت هاي شما خواهد داد كه شنونده را بيشتر مجذوب خود مي كند.

3- ژست هاي قدرتمندانه اي در زبان بدن داشته باشيد

قبل از اينكه درمورد قدرتمندي حالات بدني صحبت كنيم يادآوري اين نكته بسيار اهميت دارد كه بدانيد ژستهايي كه در زمان سخنراني از آن ها استفاده مي كنيد بايد طبيعي به نظر بيايند به اين منظور لازم است كه قبل از سخنراني آن ها را تمرين كنيد.

يكي از ژست هاي بسيار قدرتمندي كه تاثيرگذاري شما را بسيار افزايش مي دهد ژستي است كه "ابر قهرمان" نام دارد. در اين حال شما هنگامي كه مي ايستيد پاهايتان در عرض شانه هايتان قرار مي گيرد، سر خود را بالا مي گيريد و دست هايتان در پششتان قرار دارد. البته در طول زمان بايد از حركات دست هاي خود نيز استفاده كنيد. اين حالت بدني به ميزان زيادي احساس اقتدار و تاثيرگذاري را به مخاطبان  شما انتقال خواهد داد.

4- به حركات چهره زبان بدن خود دقت كنيد

بيانات چهره اي از جمله ويژگي هاي زبان بدن است كه به بهبود ارتباط ميان شما و مخاطبان تان كمك مي كند. براي اينكه بتوانيد بيانات چهره اي مناسبي داشته باشيد قبل از سخنراني در مقابل آينه سخنراني خود را تمرين كنيد. همچنين مي توانيد اين كار را در مقابل دوربين انجام دهيد و بعد فيلم ضبط شده خودتان را ببينيد.

چهره شما در هنگام سخنراني بايد به گونه اي باشد كه نشان دهد شما خود به حرف هاي خودتان اعتقاد داريد و صادقانه صحبت مي كنيد. به همين دليل بايد با چهره اي مصمم در سخنراني حاضر شويد.

 

اگر زبان بدن به كمك سخنران نيايد

ممكن است كه با تلاش هاي زيادي كه در زمينه زبان بدن و تسلط بر مطالب سخنراني انجام مي دهيد بازهم احساس كنيد كه در سخنراني با مشكل زيادي رو به رو هستيد و نمي توانيد مطالب را به خوبي ارائه دهيد. اين مشكلات مي تواند ناشي از مسائلي نظير استرس سخنراني و نداشتن ساير مهارت هاي ارتباطي باشد. براي آنكه بتوانيد سخنراني خوبي داشته باشيد بايد بتوانيد در ابتدا اين مشكلات را تشخيص داده و براي بهبود آن ها گام برداريد. استفاده از خدمات مشاوره روانشناسي در زمينه سخنراني تا حدود بسيار زيادي به موفقيت شما در اين راه كمك خواهند كرد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه زبان بدن و بهبود زبان در سخنراني مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره  9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : زبان بدن در سخنراني چگونه بايد باشد؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۸:۳۷:۱۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی