مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

 كتاب هاي روانشناسي كودك | آثار تاليفي فارسي

كتاب روانشناسي كودك به شما كمك مي‌كنند توانايي حل مساله را در فرزندان تقويت كنيد. برخي از والدين در كنار مطالعه فردي در كارگاه‌هاي آموزشي فرزندپروري شركت مي‌كنند و يا با استفاده ازمشاوره كودك براي شناخت بهتر و برداشتن گام هايي درست در مسير آموزش و تربيت كودكان قدم مي‌گذارند. پيش ازين كتابهاي روانشناسي موفقيت را معرفي كرديم و حالا مي‌خواهيم به كتابهاي مفيد درباب فرزندپروري و روانشناسي كودك بپردازيم.

كتاب رمز و راز دنياي كودكي

نويسنده اين كتاب غلامحسين رياحي است كه اطلاعات مختصري در زمينه روانشناسي شناختي از دنياي كودكان در اختيار خواننده قرار مي‌دهد. مطالب كتاب به صورت ساده و روان و مختصر نوشته شده است به همين دليل هرگز حوصله شما را سر نمي برد. كتاب رمز و راز كودكي جنبه هايي از دنياي پر پيچ و خم كودكي را براي شما نمايان مي كند. در اين كتاب مقالات زيادي آورده شده است كه با يكديگر ارتباط منطقي دارند و چگونگي رشد كودك از لحظه لقاح تا پايان كودكي را به شما آموزش مي دهد.

مطالبي كه اين كتاب را در بر مي گيرند شامل دوران قبل از تولد ، دوران بعد از تولد ، خانواده ، مدرسه و تاثير آن بر رفتار كودك ،‌ شكل‌گيري شخصيت در كودك ، اصلاح و هدايت تقويت كننده‌هاي مثبت و منفي ، ترس در كودك ، رشد و بهداشت رواني ، رشد و مسائل بهداشتي و پرورشي ، مشكلات خصلتي كودك ، مشكلات هيجاني كودك در سالهاي اوليه ، عوامل و اختلالات فيزيولوژي رواني در كودك مي شود.

كتاب روانشناسي كودك

اين كتاب به تاليف پرويز خاكيه مطالبي را با استناد از نظريات ، تحقيقات و تاليفات دانشمندان ايراني و استادان روانشناسي خارجي براي والديني كه به دنبال تربيت و پرورش كودك خود هستند عرضه مي‌كند. كتاب روانشناسي كودك كتابي كلي است كه شما را در زمينه هايي همچون زمان و آغاز و مكان تربيت كودك ، شخصيت ، اعتماد و اتكاء به نفس كودك ، كودكان ناسازگار ، تنبيه بدني ،‌ كودكان كند ذهن ، كودكان منزوي و گوشه‌گير ،‌ بد بيني و حسادت در كودكان ، دروغ و دزدي در كودكان ،‌ غرايز و انحرافات جنسي در كودكان ، نقش دين در تربيت كودك ،‌ نقش خانواده و مربي در تربيت كودك ياري مي دهد.

 

 كتاب هاي روانشناسي كودك و نوجوان | كتب ترجمه شده

كتاب چگونه به كودك خود نه بگوييم؟

اين كتاب با نويسندگي ويليام ويلكاف و مترجمي زهرا جعفري به شما يادآوري مي كند كه كليد موفقيت در پرورش و  تربيت كودكان آموزش نه گفتن به آنهاست. با استفاده از اين كتاب مي توانيد جهت نظم بخشيدن به رفتار كودك و كاربرد عملي " نه" در كنترل رفتار او به هدف خود در تربيت فرزندان برسيد. اين كتاب به شما مي گويد تا چگونه براي كنترل رفتار كودكتان برنامه ريزي كنيد و در اين زمينه راه كارهاي موثري ارائه مي دهد. از جمله مباحث آن شامل اين موارد مي شود: عادت دادن كودكان به زود خوابيدن تا در نظر گرفتن محدوديت هايي كه متناسب با سن آنها بايد در نظر گرفت.

در واقع اين كتاب مي تواند بسيار براي شما ملموس و راحت باشد چرا كه كتاب "چگونه به كودك خود نه بگوييم" درواقع از نظريات، سخنان و تجربيات هزاران پدر و مادر تشكيل شده كه در كنترل رفتار و تربيت فررزندان خود بارها موفق شده و يا شكست خورده اند.

كتاب لك لكي در كار نيست

تمام پدر و مادر ها به دنبال راهي هستند تا به پرسش هاي كودكشان در مورد مسائل جنسي به طور موثر پاسخ دهند. كتاب "لك لكي در كار نيست" به نويسندگي روبي هريس و مترجمي حسام حسين زاده آگاهي و اطلاعات روشني در اين زمينه به شما ارائه مي دهد. خيلي از والدين فكر مي كنند با صحبت كردن در مورد مسائل جنسي ذهن كودك را به پرداختن به اين مسائل تشويق مي كنند و افكار جنسي را در آنها پرورش مي دهند. كتاب لك لكي در كار نيست به شما مي آموزد كه چگونه با زباني بسيار ساده مسائل جنسي را براي كودك خود بازگو كنيد. اين كتاب راهي است تا خلا پرداختن به چنين موضوعاتي در پرورش كودكان از بين برود. مي توانيد قبل از مطالعه اين كتاب مقاله تربيت جنسي كودكان را مطالعه كنيد تا ذهنتان امادگي بيشتري در اين زمينه داشته باشد.

كتاب آموزش استفاده از توالت به كودك (از جيش گرفتن كودك)

نويسنده اين كتاب با نام هيدرولفرد سعي كرده تا با ارائه روش هاي موثر والدين را جهت آموزش توالت رفتن به كودكانشان ياري دهد. مترجم اين كتاب خديجه طاهري است. كودكان در خصوص بسياري مسائل مانند يادگيري، نوشتن، دوچرخه سواري و البته كنترل مثانه با يكديگر تفاوت دارند. بعضي از آنها بسيار سريع توالت رفتن را ياد مي گيرند اما در برخي موارد نيز ديرتر مي آموزند. كار والدين اين است كه كودكان را به شيوۀ درست راهنمايي كنند تا بتوانند كودك خود را از پوشك بگيرند. اين كتاب در چهارده فصل بهترين شيوه ها را در اين زمينه به شما معرفي مي كند. برخي از مسائل اين كتاب به طور خلاصه در مقاله از پوشك گرفتن كودك آورده شده است.

كتاب مادر كافي

اين كتاب كتابي بسيار معروف و موثر از نويسندۀ معروف جو فراست است كه اولين بار در سال 2005 به چاپ رسيد. مترجم آن مهبد ابراهيمي است. كتاب مادر كافي راه حل همه ي اضطراب هاي ناشي از رفتار و تربيت كودكان را به شما مي دهد. جي فراست در اين كتاب متدهاي ساده اما كاربردي و راهكارهاي درك و حل تمامي مشكلات مربوط به كودكان از جمله غذا خوردن، حمام رفتن، زمان خواب، شب ادراري، انجام تكاليف، رقابت هاي حسادت آميز، رفتارهاي پرخاشگرانه و بسياري چيزهاي ديگر را در اختيار والدين قرار مي دهد. كتاب مادر كافي به تربيت شما براي فرزندتان نظم مي دهد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه معرفي كتاب هاي مناسب روانشناسي كودك مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : كتاب روانشناسي كودك | بهترين كتاب هاي روانشناسي كودك

امتیاز:
بازدید:
برچسب: كتاب روانشناسي كودك،
موضوع:
[ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۵۸:۰۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی