مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

 

كنترل ذهن | فرمانرواي شما كيست

اول از همه بايد دريابيد شما بر ذهن‌تان احاطه داريد و يا برعكس كاملاً اسير ذهن هستيد. امروزه به راحتي حتي با مشاوره روانشناسي تلفني مي توانيد با فردي مطلع به اين شناخت نزديك شويد. ذهن ابزاري بسيار قدرتمند است كه مي تواند فرد را قوي كند و باعث آرامش او شود و يا در راستاي ويراني فرد مورد استفاده قرار بگيرد. اين انتخاب به عهده ي انسان است كه تصميم بگيرد ذهن خود را در كدام جهت استفاده و كنترل كند. مي توانيد بنشينيد و اجازه دهيد كه افكار منفي و مخرب آرامش شما را از بين ببرند و يا تمرين كنيد كه با روش هاي صحيح ذهنتان را در اختيار خود بگيريد و آرامش را به دست آوريد.

 

راه هاي كنترل ذهن

ذهن آشفته علاوه بر اين كه آرامش فرد را از بين مي برد، باعث تغيير رفتار نيز مي شود. براي كنترل ذهن و تغيير رفتار مي توانيد تكنيك هاي زير را به كار بگيريد:

جلوگيري از نشخوار فكري

حتما برايتان اتفاق افتاده است كه بي مقدمه افكار منفي به سراغتان بيايد. براي جلوگيري از نشخوار فكري مي توانيد به بدترين حالت ممكن فكر كنيد. ممكن است در ابتدا به نظرتان اشتباه بيايد ولي حقيقت اين است كه اگر شما به بدترين حالت يك اتفاق فكر كنيد توانايي مقابله با آن را در ذهنتان پيدا مي كنيد و آن فكر ديگر برايتان به ترسناكي قبل نيست و كم كم عادي مي شود.

مي توانيد يك برنامه زماني براي خود داشته باشيد تا به موارد منفي فكر كنيد. در اين صورت ديگر نگران يك موضوع نيستيد و خيالتان راحت است كه با جديت و به اندازه كافي به آن موضوع فكر كرده ايد. در زمان هاي ديگر كه افكار منفي به سراغتان مي آيند راحت تر مي توانيد آن ها را متوقف كنيد.

اطمينان از تغيير كردن

اطمينان داشته باشيد كه مي توانيد متناسب با شرايط و مشكلات خود را تغيير دهيد و با آن ها هماهنگ شويد. در واقع با اين روش به خود اطمينان مي دهيد كه براي مقابله با مشكلات آماده هستيد پس راحت تر مي توانيد افكار منفي را از خود دور كنيد.

اطمينان به توانايي هاي خود

با خود تكرار كنيد كه مي توانيد ذهن خود را كنترل كنيد. حتي اگر به آن باور نداريد باز هم تكرار كنيد. مطالعات نشان داده است باور به توانايي به كنترل ذهن كمك مي كند. زمان هايي را كه توانسته ايد ذهن خود را آن طور كه مي خواستيد كنترل كنيد به ياد بياوريد و به خود اطمينان دهيد كه باز هم توانايي انجام آن را داريد.

خودداري از نتيجه گيري شتاب زده

نتيجه گيري شتاب زده باعث مي شود كه بدون اين كه دليل محكمي داشته باشيد شروع به افكار منفي كنيد. قبل از اين كه در مورد يك موضوع نتيجه گيري كنيد كمي مكث كنيد و سپس تمام شواهد را كنار هم بگذاريد و متناسب با آن ها نتيجه بگيريد.

خودداري از فاجعه سازي

اگر در كاري يا موضوعي شكست خورديد براي خود فاجعه سازي نكنيد. مثلا ممكن است فردي در امتحان خود رد شده باشد. اگر براي خود فاجعه سازي كند كه زندگي اش به اتمام رسيده است، افكار منفي به ذهن او سرازير مي شود و رفتاراش را نيز تحت تاثير قرار مي دهد. اين فرد مي تواند با خود فكر كند كه افرادي نيز مانند او امتحان خود را رد شده اند ولي اكنون به موفقيت هاي زيادي دست پيدا كرده اند.

ورزش و مديتيشن

ورزش كردن يكي از موثر ترين راه هاي كنترل ذهن است كه در اكثر مواقع و بر روي اكثر افراد جواب مي دهد. با تمرينات منظم و مديتيشن مثل نفس گيري درست مي توانيد ذهن خود را مرتب كنيد و كنترل آن را به دست بگيريد. آرامش ذهني چيزي است كه در تمامي لحظات زندگي بدان نياز داريم.

 

مشاوره براي كنترل ذهن

بهترين راه براي كنترل ذهن كمك گرفتن از يك مشاور است. مشاوره رواني به شما كمك مي كند كه ذهن و مشكلات خود را بهتر بشناسيد و راحت تر با آن ها كنار بيايد. هم چنين مشاور با شناخت شما و توانايي هاي تان، تكنيك هايي متناسب با آن ها به شما ارائه مي دهد كه راحت تر بتوانيد ذهن خود را كنترل كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه كنترل ذهن مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

 

منبع : كنترل ذهن | تو هماني كه مي‌انديشي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: كنترل ذهن،
موضوع:
[ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۲۰:۵۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی