مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

فنون مذاكره حرفه‌ اي و اهميت آن

توانايي مذاكره كردن به شما اين امكان را مي دهد كه در موضوعات مختلف بيشترين نفع را ببريد. مذاكره خوب در كارهاي تجاري باعث مي شود كه فرد نفع زيادي ببرد و گامي بزرگ در جهت رشد سازمان و تجارت خود بردارد. افرادي مثل كارمندان و كارگران نيز مي توانند از طريق مذاكره خوب و حرفه اي مشكلات خود را به طور صحيح حل كنند. مثلا ممكن است كارگران از حقوق دريافتي خود ناراضي باشند و از اين طريق بدون بحث و درگيري و با قانع كردن كارگزار خود، حقوق شان را افزايش دهند.

 

اصول مذاكره حرفه اي

مذاكره كردن يك مهارت اكتسابي است كه با تمرين و يادگيري اصول اساسي آن مي توان آن را به دست آورد. موفقيت در مذاكره به شخصيت شما نيز بستگي دارد. اينكه چقدر به خودتان مسلط باشيد و بدانيد به كدام نقطه مي‌خواهيد برسيد. براي مثال مهارت تمركز و تسلط كلامي بسيار به شما كمك خواهد كرد. در اينجا به پنج اصل طلايي فنون مذاكره حرفه‌ اي اشاره مي‌كنيم.

جايگاه شما در مذاكره حرفه‌ اي

اولين گام براي شروع يك مذاكره آگاهي فرد از شرايط و موقعيت خودش است. براي مثال فردي مي خواهد در سازماني شروع به كار كند و بر سر حقوقي دريافتي خود مذاكره مي كند. در اين مذاكره فرد بايد واقع بين باشد و از كاركرد و توانايي هاي خود اطلاع داشته باشد. در صورت درخواست زياده از حد فرد مقابل نيز آن را رد مي كند. فرد مقابل بايد قانع شود كه چيزي كه ارائه مي دهد متناسب با كاركردي است كه دريافت مي كند. در واقع شما بايد ازكاري كه مي توانيد انجام دهيد آگاه باشيد تا فرد مقابل مذاكره را قانع كنيد كه از اين معامله هر دو به نفع مشترك مي رسيد.

آگاهي از ارزش هاي طرف مقابل

در مرحله بعد شما بايد بدانيد كه فرد مقابل تان به دنبال چه چيزي مي باشد. در مواقعي ممكن است كه خيلي از توانايي هاي شما براي طرف مقابل مهم نباشد پس مطرح كردن آن ها در مذاكره كاري بيهوده است. از طرف ديگر ممكن است فرد مقابل به دنبال چيزهايي باشد كه براي شما اهميت ندارند و اگر از آن ها آگاه باشيد، با توجه به آن ها مي توانيد مذاكره را به نفع خود تمام كنيد.

مشخص كردن اولويت ها در مذاكره حرفه اي

پس از اين كه از شرايط خود و طرف مقابل مذاكره آگاهي پيدا كرديد لازم است تا اولويت هاي خود را در اين مذاكره مشخص كنيد. به اين معني كه بايد جايگاه خود را پيدا كنيد و تصميم بگيريد كه چيزهايي را بايد حتما به دست بياوريد و از چه چيزهايي مي توانيد صرف نظر كنيد. مسلم است كه مذاكره با توافق بر سر تمام منافع و خواسته هاي شما تمام نمي شود. پس شما بايد آمادگي داشته باشيد كه بعضي از منافع خود را در طي مذاكره فراموش كنيد و يا به خاطر آن ها مذاكره را تمام كنيد.

مذاكره حرفه‌ اي | پيش‌بيني اتفاقات

براي موفقيت در مذاكره علاوه بر اين كه استراتژي خود را مشخص كرده ايد بايد پيش بيني كنيد كه در طي مذاكره چه اتفاقاتي پيش مي آيد و طرف مقابل تان چه واكنش هايي نشان مي دهد. در اين صورت مي توانيد مذاكره را بهتر پيش ببريد و از ضعف هاي طرف مقابل براي رد كردن ضعف هاي خود و قوي تر كردن نقاط مثبت تان استفاده كنيد. اين كار باعث مي شود كه براي مذاكره اعتماد به نفس بيش تري داشته باشيد و سريع تر به سراغ اهداف خود برويد.

پايبندي به اصول انساني در مذاكره

در حين مذاكره براي اقناع طرف مقابل و رسيدن به منظور خود تلاش مي‌كنيد اما بايد از خودخواهي و وارد كردن احساسات به كار خودداري كنيد. توجه داشته باشيد كه نبايد طرف مقابل را گول بزنيد و تقلب كنيد. به جاي اين كه به فكر بُرد انفرادي باشيد به اين فكر كنيد كه منافع مشترك و طولاني مدت به دست بياوريد. هنر شما ايجاد رابطه برد-برد است. اگر در معامله اي آن طور كه انتظار داشتيد نفع نبرديد آن را يك شكست كامل تلقي نكنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه روش مذاكره حرفه اي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : مذاكره حرفه‌ اي | پنج اصل طلايي براي مذاكره

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مذاكره حرفه‌ اي،
موضوع:
[ ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۳۰:۵۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی