مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

ازدواج با فرد افسرده مي‌تواند زندگي مشترك را با چالش‌هاي عميقي مواجه كند. بطور معمول، هرچقدر افسردگي فرد شديدتر باشد رفتارهاي روزمره او مانند عملكرد شغلي و خانوادگي با آسيب بيشتري مواجه خواهد شد و در نتيجه زندگي براي ساير افراد خانواده نيز سخت‌تر مي شود. اما راه چاره چيست؟ آيا يك فرد افسرده هرگز قادر نخواهد بود كه زندگي مشترك موفقي داشته باشد؟ اگر شما هم سوال هايي از اين قبيل در ذهن خود داريد در اين مطلب به مسائل مهم راجع‌به  ازدواج با فرد افسردهپرداخته ايم كه مطالعه آن مي‌تواند براي شما سودمند باشد. اولين قدم اين است كه بدانيم چگونه به افراد افسرده كمك كنيم.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج با فرد افسرده مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره  9092305265 تماس بگيريد.

 

ازدواج با فرد افسرده منجر به طلاق مي‌شود؟

برخي از افراد  با اين سوال مواجه مي شوند كه آيا افسردگي همسر مي تواند دوام ازدواج را تحت تاثير قرار دهد بطوري كه منجر به طلاق شود؟ متخصصان مي گويند افسردگي خود به طور مستقيم منجر به طلاق نمي شود. اما اگر تلاشي براي بهبودي فرد صورت نگيرد، اين اختلال به پيامدهاي ثانويه اي مي انجامد كه آن ها مي توانند جدايي نهايي را بوجود بياورند.

بهتر است راجع به افسرده خويي هرچقدر مي‌توانيد آگاهي كسب كنيد. فردي كه افسرده است به مرور زمان اعتماد به نفس خود را از دست مي دهد، نسبت به اطرافيان خود گوشه‌گير مي شود و تنهايي را به بودن در جمع ترجيح خواهد داد. اگر بگذاريد افسردگي شدت پيدا كند مسلماً اين علائم به زندگي مشتركتان آسيب خواهند زد و بين شما و همسرتان سردي و فاصله عاطفي ايجاد مي كنند. اين فاصله در بسياري از موارد به جدايي قطعي و يا طلاق عاطفي منجر خواهد شد.

در حقيقت افسردگي از طريق تاثير گذاري بر يكسري عوامل به صورت غير مستقيم به زندگي مشترك آسيب مي رساند. فرد افسرده ممكن است انگيزه اي براي فعاليت هايي نظير فعاليت شغلي نداشته باشد. بيكاري و مشكلات اقتصادي كه در پي اين بي انگيزگي ايجاد مي شود كانون خانواده را با چالش هاي زيادي مواجه خواهد كرد. در نتيجه اگر قصد ازدواج با فردي داريد كه سابقه افسردگي دارد بايد پيش از اين كه تصميم قطعي به ازدواج  بگيريد اطمينان حاصل كنيد كه افسردگي او تحت كنترل است و او تحت درمان قرار گرفته باشد. بهتر است با راهكارهاي افزايش انگيزه در افراد افسرده آشنا شويد و هرچه زودتر آنها را بكار گيريد.

 

ازدواج با فرد افسرده | موارد مهم

1- عملكرد روزانه فرد را بررسي كنيد

عملكرد روزانه زندگي فرد نظير عملكردهاي شغلي، تحصيلي و خانوادگي اطلاعات خوبي درباره شدت بيماري فرد مورد نظر به شما خواهد داد. اگر او در چند وقت اخير دچار مشكلات زيادي در حوزه هاي مختلف زندگي خود شده و نمي تواند كارهايش را به درستي انجام دهد احتمالا افسردگي او شدت زيادي دارد و حتما نيازمند دريافت خدمات مشاوره روان‌درماني است.

2- ازدواج درمان افسردگي نيست!

برخي از زوجين فكر مي كنند ازدواج مي تواند همه مشكلات آن ها  را حل كند. در واقع آن ها عشق را راه حلي براي تمامي مشكلات مي دانند. درست است كه دريافت حمايت اجتماعي مطلوب از جانب اطرافيان به خصوص از جانب همسر در بهبود شرايط فرد و مشكلات او تاثير بسزايي دارد اما اين در صورتي است كه فرد قبل از آن درمان مورد نياز خود را دريافت كرده باشد در غير اين صورت  پس ازدواج و به مرور زمان زندگي مشترك نيز به محلي براي تشديد اضطراب و افسردگي تبديل خواهد شد.

خدمات درماني مورد نياز فرد افسرده مي تواند براساس شدت آن متفاوت باشد. در افسردگي هاي شديد فرد به داروهاي ضدافسردگي نياز پيدا مي كند و دركنار خدمات مشاوره روانشناسي بايد به روانپزشك نيز مراجعه كند.

3- مشكلات همراه با افسردگي را نيز در نظر بگيريد

در بسياري از مواقع مشكل افسردگي تنها مشكل فرد نيست بلكه بيماران افسرده اكثرا از مشكلات ديگري نظير اختلالات اضطرابي نيز رنج مي برند. در صورتي كه شما تصميم به ازدواج با چنين فردي مي گيريد بايد تمامي شرايط و مشكلات پيش رو را با ديدِ باز در نظر بگيريد تا بتوانيد درست‌ تصميم بگيريد. به دست آوردن شناخت كافي در مورد ساير مشكلات فرد مسير آينده شما را با وضوح بيشتري ترسم خواهد كرد و به شما در انتخاب درست كمك بسياري مي كند.

4- اهميت مشاوره پيش از ازدواج

همه افراد قبل از ازدواج با مراجعه به مشاوره پيش از ازدواج مي توانند به انتخاب هاي بهتري دست يابند. مراجعه به روانشناس در صورتي كه شما مي خواهيد تصميم به ازدواج با فردي كه سابقه افسردگي دارد بگيريد، اهميت بيشتري پيدا مي كند. روانشناس به شما كمك خواهد كرد تا مشكلات و چالش هاي پيش روي خود را  در زندگي با فرد افسرده بيشتر بشناسيد و با بررسي مهارت هاي زندگي و مهارت هاي سازگاري خود بتوانيد در تصميم خود با قاطعيت بيشتري عمل كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج با فرد افسرده مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره  9092305265 تماس بگيريد.

منبع : ازدواج با فرد افسرده

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ازدواج با فرد افسرده،
موضوع:
[ ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۱۵:۴۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی