مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

بلوغ هيجاني و اجتماعي مهم‌تر از سن ازدواج

براي ازدواج تنها رسيدن به بلوغ جنسي و جنسي در پسران و دختران كافي نيست. بلكه بايد فرد به بلوغ هيجاني، رواني يا عاطفي نيز برسد. منظور از بلوغ رواني اين است كه نگاه به زندگي فرد با يك كودك يا نوجوان تغيير كند و اين چيزي نيست كه خود فرد متوجه آن شود و بيشتر اطرافيان آن متوجه اين تغيير رفتار در او مي‌شوند. از جمله ويژگي‌ها و مشخصه‌هاي بلوغ عاطفي، هيجاني و اجتماعي مي‌توان به موارد زير اشاره داشت:

-اعتماد به نفس و عزت نفس دارد.

- مي‌تواند تكيه گاه باشد.

- ميتواند عادات غلط خود را ترك كرده و توانايي تغيير و اصلاح شدن دارد.

- درك بالا دارد و مي‌تواند با تغييرات و مشكلات سازگار شود.

- بر هيجانات و احساسات خود كنترل دارد.

- آينده نگر و هدفمند است.

- توانايي مديريت خود و خانواده را دارد.

- مسئوليت پذير است.

- مي‌تواند نياز‌هاي مالي، علمي و بهداشتي خانواده را تامين كند.

- توانمند و پخته است و به شناخت كافي از خود رسيده است.

- مستقل است يا براي مستقل بودن تلاش مي‌كند.

- توانايي درك جنس مخالف و انسان‌هاي ديگر را دارد و متعصب و لجباز نيست.

- تلاش گر، پر انرژي و داراي خلق متعادل است.

- با وجدان و با اخلاق است و به منافع جمع احترام مي‌گذارد.

- از چيزي ترس ندارد و براي هر شكست يا مشكل، برنامه اي دارد.

و ...

تشخيص اينكه فرد به بلوغ رواني و اجتماعي رسيده است كار آساني نيست و مشاوره گرفتن از يك روانشناس مي‌تواند به شما كمك كند تا به شناخت بهتري از خود و شرايطتان برسيد. توصيه مي كنيم كه مقالات بلوغ دختران و بلوغ پسران را مطالعه نماييد.

 

بهترين سن ازدواج چه زماني است؟

سن ازدواج واقعا محدود به يك عدد خاص نمي‌شودد. ممكن است 20 سالگي واقعا زمان مناسب براي ازدواج يك فرد باشد در حالي كه فردي ديگر حتي در 35 يا 40 سالگي نتواند ازدواج كند. اصل تفاوت‌هاي فردي مي‌گويد كه سن و زمان مناسب براي ازدواج در هر كس تفاوت دارد. برخي از ملاك‌هاي كلي كه براي ازدواج لازم است عبارتند از :

اختلاف سني مناسب

زوجين نبايد بيش از 7 يا 8 سال باهم اختلاف داشته باشند. اين مسئله مي‌تواند هم در تربيت فرزند و هم در نگاه به زندگي و درك همديگر تفاوت ايجاد كند. با اين حال نمي‌توان يك قانون كلي درباره مناسب‌ترين اختلاف سني در ازدواج بيان كرد.

بچه دار شدن تعيين كننده سن ازدواج

اگر تصميم بر بچه دار شدن داريد، بايد شرايط فيزيكي خود را بررسي كنيد. بچه دار شدن براي زنان بالاتر از 35 سال مي‌تواند مشكلاتي را به همراه داشته باشد. بالا رفتن سن ازدواج موضوعي است كه بسياري از مادران آينده را نگران و حتي شايد افسرده بكند. اگر تصميم به ازدواج در سن بالا، ازدواج با دختر بزرگ تر و يا ازدواج با مردان مسن را داريد نيز بايد به موضوع فرزندآوري فكر كرده و در مورد آن پرس و جو نماييد.

تجربه زندگي مستقل داشته باشيد

كسي كه دائم زير نظر خانواده و تحت حمايت و كنترل آنها بوده است، نميتواند يكسري از تجربه‌هاي لازم براي زندگي مشترك را كسب كند.

وضعيت مالي و پشتوانه مناسب

اگر توانايي تامين مستقل هزينه‌هاي زندگي ( نه تجملات عروسي و وسايل غير ضروري )، را نداريد، هرگز نبايد به ازدواج فكر كنيد. در هر سني كه باشيد. منظور از پشتوانه مناسب، پول خانواده نيست، بلكه داشتن هنر يا تحصيلات است كه اگر چه به صورت زود بازده درآمد ندارد، اما سوپاپ اطميناني براي روز‌هاي آينده است.

خودشناسي

بايد بفهميد از زندگي چه مي‌خواهيد و ايده آل‌ها و روياهايي واضح داشته باشيد. نگاهتان به زندگي و آينده چگونه است و آيا همسري كه مي‌خواهيد، پذيرش روياها و اهداف شما را دارد يا نه. براي خودشناسي كليك كنيد.

ازدواج با صلاح شما باشد، ولاغير

هيچكس نبايد شما را مجبور به ازدواج كند. اگر كسي اينكار را كرد بايد مشكلات شما را نيز او حل كند. بنابراين تازماني كه واقعا آمادگي ازدواج نداريد، بخاطر هنجار‌ها و خانواده و جامعه و حتي بچه، ازدواج نكنيد.

تنهايي و فشار جنسي را كنترل كنيد

هرگز براي رهايي از تنهايي، بي هدفي در زندگي و يا براي رفع نياز‌هاي جنسي خود ازدواج نكنيد. نياز جنسي عاملي است كه براي بسياري از افرادازدواج زودهنگام را رقم مي زند. به جاي ازدواج به دنبال روش هايي برايارضاي نياز جنسي در زمان مجردي باشيد.

زندگي، سخت است

زندگي دائمي با يك نفر زير يك سقف، با رويا‌ها و آرزوهاي شما فرق دارد. هر چقدر هم خوشبين باشيد و از خود مطمئن، تا چيزي را تجربه نكنيد نمي‌توانيد آن را درك كنيد.

از نظر جسمي و رواني سالم باشيد

يكي ديگر از ملاك‌هاي مهم ازدواج، اين است كه شرايط جسمي آن را داشته باشيد و مشكلي كه در زندگي زناشويي شما اختلال ايجاد كند وجود نداشته باشد. همچنين بايد مطمئن باشيد كه از نظر رواني و روحي ثبات و سلامت نسبي داريد كه اين دو مورد با يك چكاپ ساده پزشك و روانشناس قابل بررسي است.

فرار از خانواده و واقعيت زندگي خود

ازدواج، راه مناسبي براي دور شدن از مشكلات شخصي زندگي شما نيست. اگر از خانواده خود، از كنترل‌هاي آنها، از بي پولي‌ها و يا از يكنواختي زندگي گلايه داريد، ازدواج راه مناسبي براي آن نيست.

 

سن ازدواج در مقايسه با عشق

و در نهايت بايد بگوييم مهمترين لازمه ازدواج بعد از بلوغ عاطفي، عشق است. ازدواج بر اساس منطق صرف و يا بخاطر اصرار‌ها و هنجار‌ها، جز عادت و وابستگي چيزي به شما نمي‌دهد و شما را از اهدافتان دور خواهد كرد. نياز به گفتن نيست كه ازدواج بدون عشق، چه آسيب‌هايي دارد اما فراموش نكنيد، عقل و عشق بايد هر دو به يك اندازه در هر ازدواجي دخيل باشند.مشاوره ازدواج به شما اين امكان را مي دهد تا در هر سن و شرايطي كه تصميم به ازدواج گرفته ايد بهترين تصميم را بگيريد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه زمان و سن مناسب براي ازدواج مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : سن ازدواج | بهترين سن ازدواج چه زماني است؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: سن ازدواج،
موضوع:
[ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۶:۳۸:۴۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی