مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

روابط جنسي پرخطر | انواع رابطه

بسياري از افراد به دليل عدم آگاهي و شناخت كافي در مورد رابطه جنسي به روابط جنسي ناسالم و پرخطر روي مي‌آورند؛ در نتيجه دچار يكي از بيماري‌هاي مقاربتي مي‌شوند. در ادامه به برخي از انواع روابط جنسي ناسالم اشاره خواهيم كرد. آگاهي از آن‌ها به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد با رعايت نكات مربوط به آن‌ها از عوارض مربوط به اين روابط محفوظ بمانيد.

1- بدون كاندوم هرگز!

رابطه جنسي محافظت نشده به معني داشتن رابطه جنسي واژينال، مقعدي يا دهاني بدون استفاده از كاندوم است. بيماري‌هاي بسياري از طريق رابطه محافظت نشده انتقال مي‌يابند كه از جمله مهم‌ترين آن‌ها مي‌توان به ايدز، كلاميديا يا عفونت باكتريايي مجاري تناسلي، سوزاك، و دچار شدن به انواع زگيل‌هاي تناسلي اشاره كرد. اين بيماري‌ها به‌شدت مسري هستند و در صورتي كه شما با افراد مبتلا به اين بيماري‌ها رابطه جنسي بدون استفاده از كاندوم برقرار كنيد به احتمال زياد به آن‌ها دچار مي‌شويد.

2- تنوع طلبي جنسي 

افرادي كه بيش از يك شريك جنسي دارند يا در طول زندگي خود با افراد متعددي رابطه جنسي برقرار مي‌كنند، به‌احتمال بيشتري به بيماري‌هايي نظير ايدز و HIV و انواع بيماري‌هاي مقاربتي دچار مي‌شوند. چرا كه مسلما هرچقدر تعداد شركاي جنسي بالا برود احتمال ابتلاي آن‌ها به بيماري‌هاي عفوني و مقاربتي نيز بالاتر خواهد بود.

علاوه بر اين افرادي كه پيش از ازدواج رابطه جنسي با افراد مختلفي را تجربه مي‌كنند، پس از ازدواج نمي‌توانند تعهد و پايبندي كافي از خود نشان بدهند و هم چنين رضايت جنسي پايين‌تري در ارتباط با همسر خود خواهند داشت.

3- رابطه جنسي مقعدي و عوارض آن

رابطه جنسي مقعدي به عنوان پرخطر ترين شكل رابطه جنسي شناخته مي‌شود. اين مسأله هم در مورد مردان و هم در مورد زنان صادق است. چرا كه احتمال ابتلا به انواع بيماري‌ها در رابطه مقعدي به ميزان بسيار بيشتري وجود دارد. علت اين امر را بايد در آناتومي بدن جست و جو كرد. در واقع پوست مقعد نسبت به واژن بسيار نازك‌تر است و بنابراين بسيار راحت‌تر آسيب مي‌بيند. همين موضوع مقعد را در برابر انواع عفونت‌ها بسيار آسيب‌پذير مي‌سازد.

استفاده درست از كاندوم در طول رابطه جنسي مقعدي  و اطمينان از عدم پاره شدن آن خطر ابتلا به بيماري‌ها را كاهش مي‌دهد. استفاده از انواع روان كننده‌ها كمك بسياري در اين زمينه  به افراد مي‌كند. اگرچه با وجود رعايت همه نكات، بازهم در رابطه مقعدي احتمال خطر بسيار بالاتر از ساير اشكال رابطه جنسي است چراكه به طور كل ساختار مقعد براي رابطه جنسي آفريده نشده و وجود باكتري‌هاي زياد در آن و عدم كنترل كافي  زن بر آن رابطه جنسي را با مشكلات زيادي همراه مي‌كند. براي مثال رابطه مقعدي علاوه بر ريسك ابتلا به بيماري‌ها، زنان را با مشكلاتي نظير بي اختياري دفع، و دچار شدن به بيماري هموروئيد يا بواسير مواجه مي‌كند.

4- رابطه جنسي گروهي

رابطه جنسي گروهي، يكي ديگر از پرخطرترين اشكال رابطه جنسي محسوب مي‌شود. مانند موارد فوق احتمال ابتلا به انواع بيماري‌هاي مقاربتي در اين نوع از رابطه نيز بسيار بالاست. علاوه بر اين اكثر افرادي كه در اين نوع رابطه شركت مي‌كنند براي اينكه بتوانند عملكرد جنسي مناسبي داشته باشند، ممكن است از انواع داروها، مواد يا الكل استفاده كنند. اين مواد ممكن است در كوتاه‌مدت به لذت بيشتر و تأخير در انزال كمك كند اما در بلندمدت منجر به انواع اختلالات و كژكاري هاي جنسي خواهد شد.

5- روابط جنسي پرخطر | رابطه ضربدري

رابطه جنسي ضربدري به معني اين است كه زوجين با يكديگر توافق كنند تا زوج ديگري را وارد رابطه جنسي خود كنند و به طور ضربدري به برقراري رابطه با آن زوج بپردازند. جدا از احتمال ابتلا به بيماري‌ها، اين سبك از رابطه پيامدهاي رواني بسياري براي افراد خواهد داشت و به روابط عاطفي زوجين آسيب‌هاي بسيار جدي وارد خواهد كرد. زير سؤال رفتن مفهوم تعهد در اين نوع رابطه منجر به تجربه احساس ناامني زيادي براي افراد مي‌شود. و آن‌ها را دستخوش اضطراب‌ها و نگراني‌هاي زيادي مي‌كند. هم‌چنين پس از تجربه اين نوع رابطه بسياري از افراد به احساس گناه شديدي دچار مي‌شوند كه كنار آمدن با آن  در بسياري از اوقات بسيار دشوار مي‌شود.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه روابط جنسي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : روابط جنسي پرخطر | روابط جنسي ناسالم را جدي بگيريد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: روابط جنسي پرخطر،
موضوع:
[ ۴ تير ۱۳۹۸ ] [ ۰۶:۱۴:۱۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی