مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

جدا خوابيدن زن و شوهر : پيامدهاي مثبت و منفي

جدا خوابيدن زن و شوهر هميشه بد نيست. گاهي اوقات جدا خوابيدن زن و مرد ممكن است براي آن‌ها ضرورت يابد و حتي به نفع رابطه باشد. در ادامه به پيامدهاي مثبت و منفي جدا خوابيدن زن و مرد اشاره خواهيم كرد:

جدا خوابيدن زن و مرد؛ فوايد و مضرات

گاهي اوقات جدا خوابيدن زن و شوهر مي‌تواند به آن‌ها در حفظ سلامتشان كمك كند. براي مثال اگر همسر شما در طول شب خُر و پف كند، زيادي تكان بخورد يا نيمه شب‌ها از خواب بيدار شود و شما را نيز بيدار كند طبيعتاً استراحت و خواب شما دچار آسيب خواهد شد. اين مسئله هم از نظر جسمي و هم از نظر رواني شما را با مشكل مواجه خواهد كرد.

از جمله اين مشكلات مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

- احساس غمگيني

- تغييرات خلقي

- بروز مشكلاتي در تمركز

- ايجاد تغييراتي در وزن

جدا خوابيدن در اين شرايط، به شما كمك مي‌كند تا كيفيت خواب خود را بهبود بخشيد. اين مسأله به خصوص در زنان اهميت بيشتري دارد چرا كه ناتواني در داشتن خواب كافي و يا خواب بي‌كيفيت وضعيت خلقي زنان را در طول روز بيشتر تحت تأثير قرار خواهد داد. مي‌توانيد به راه‌هايي براي خواب راحت خود و همسرتان فكر كنيد و با او در ميان بگذاريد.

اگر شما در عين جدا خوابيدن به رابطه جنسي و عاطفي همسرتان توجه كنيد و براي نيازهاي همسرتان ارزش قائل باشيد، جدا خوابيدن به رابطه شما آسيب چنداني وارد نخواهد كرد. شما از اين جدايي فيزيكي مي‌توانيد بهره مثبت ببريد. به اين صورت كه جدا خوابيدن در طول شب منجر به احساس دلتنگي بيشتري در شما و همسرتان خواهد شد و ميل جنسي شما را افزايش خواهد داد. در نتيجه مي‌توانيد از اين موضوع در جهت مثبت استفاده كنيد. وقتي آدم از چيزي محروم شود، معمولاً قدرش را بيشتر مي‌داند.

جدا خوابيدن زن و مرد؛ پيامدهاي منفي

تمام پيامدهاي منفي كه در اثر جدا خوابيدن زن و مرد به آن اشاره مي‌شود به دليل از دست رفتن فرصت تماس جسماني  كافي  در طول روز است. چرا كه هنگام خواب بيشترين و بهترين فرصت براي اين امر محسوب مي‌شود. تماس‌هاي جسمي شما و همسرتان فوايد سلامتي و هيجاني بسياري براي هردوي شما خواهد داشت.

براي مثال اين تماس‌ها استرس روزانه را كاهش خواهد داد زيرا سطح هورمون كورتيزول كه مسئول استرس در بدن است در اين شرايط كاهش پيدا مي‌كند. علاوه بر اين عملكرد سيستم ايمني نيز بالا رفته و شما از نظر سلامتي بيشتر در امان خواهيد بود.

در نتيجه زماني كه شما جدا از هم مي‌خوابيد و در طول روز هم زمان كافي براي بودن در كنار هم نداريد، رابطه بدون نوازش و بدون  تماس جسمي مناسب برايتان به رابطه‌اي پر تنش تبديل خواهد شد كه دو طرف در آن از لحاظ سلامت جسماني و رواني افت زيادي را تجربه خواهيد كرد.

مهم‌تر از همه اين مسئله روابط عاطفي شما را نيز  تا حد زيادي مختل مي‌كند. بنابراين اگر قصد داريد جدا از يكديگر بخوابيد لازم است كه براي رابطه جسماني و رابطه جنسي خود از پيش برنامه ريزي كنيد و اثرات ناديده گرفتن آن را دست كم نگيريد.

 

جدا خوابيدن زن و شوهر : پيشگيري از پيامدهاي منفي

بسياري از زوجين به دنبال اين هستند كه اثرات منفي جدا خوابيدن را كاهش دهند اما نمي‌دانند كه براي اين امر بايد چه كاري انجام دهند. اگر اين مسئله براي شما نيز دردسر ساز شده است به نكات زير توجه كنيد:

1- جدا خوابيدن زن و شوهر : علت اصلي چيست ؟  

دليل جدا كردن محل خواب از همسر بر ميزان پيامدهاي منفي آن بسياري دارد. اگر شما به دليل مشكلاتي كه در رابطه عاطفي با يكديگر داريد بسترتان را جدا كرده‌ايد، بايد بدانيد كه اين كار تنها منجر به تشديد مشكل شما مي‌شود. زيرا  شما با اين كار فرصت با هم بودن را بيش از پيش از خود و همسرتان مي‌گيريد. شما براي اينكه بتوانيد مشكلاتتان را حل كنيد بيش از هر چيز به گفت وگوي سالم و ترميم آسيب‌هاي عاطفي از طريق آن داريد.

جدا كردن بستر از همسر در اين شرايط تنها به جدايي عاطفي منجر خواهد شد. اگر نمي‌توانيد ارتباط كلامي مناسبي با همسرتان داشته باشيد تا به اين شيوه مشكلاتتان را حل كنيد كمك گرفتن از يك زوج درمانگر در رفع اختلافات شما تأثير بسيار زيادي خواهد داشت.

2- معناي جدا خوابيدن براي همسرتان چيست؟

بسيار اهميت دارد كه پيش از اينكه بسترتان را از همسر خود جدا كنيد در اين باره با او در فضايي صميمانه گفت وگو كنيد، نيازهايش را بشنويد و ببينيد اين اقدام براي او چه معنايي دارد. براي مثال اگر او اين كار را تعبير به دوست نداشتن و يا طرد كردن كند مسلما شما در آينده نزديك با مشكلاتي در ارتباط خود مواجه خواهيد شد.

اما اگر دلايل خود را براي همسرتان توضيح دهيد. مثل بازگو كردن مشكلاتتان در زمينه خواب. به اين صورت مي‌توانيد دركنار هم و با درك متقابل از هم  به تصميمي مشترك براي رفع مشكلتان برسيد.

3- رابطه جنسي و فيزيكي خود را فراموش نكنيد

ممكن است شما به هر دليلي فرصت خوابيدن در كنار يكديگر را نداشته باشيد، اين مسئله نبايد باعث شود كه رابطه جنسي و جسمي خود را با يكديگر فراموش كنيد. براي حفظ كيفيت و تداوم رابطه لازم است كه در طول روز زمان بيشتري براي يكديگر بگذاريد، در مورد نيازهاي جنسي خود با يكديگر گفت و گو كنيد و براي داشتن رابطه جنسي مناسب برنامه ريزي كنيد. اين كارها به شما كمك خواهد كرد تا جدا خوابيدن تأثير منفي كم‌تري  بر روابط زناشويي شما بگذارد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه جدا خوابيدن زن و شوهر  مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : جدا خوابيدن زن و شوهر | قهر نيستيم فقط جدا مي‌خوابيم!

امتیاز:
بازدید:
برچسب: جدا خوابيدن زن و شوهر،
موضوع:
[ ۸ تير ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۲۷:۲۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی