مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

فرزندان شاد الگو مي‌خواهند

چگونگي رفتار با كودكان مهارت و آگاهي است كه مي توان كسب كرد. اولين نكته اي كه براي داشتن فرزندان شاد بايد رعايت كنيد اين است كه به خود اهميت دهيد. ميزان شاد بودن شما بر شادي كودكتان تاثير بسيار زيادي دارد. واضح است كه اولين الگوي فرزندان پدر مادرشان هستند. افسردگي مادران ارتباط تنگاتنگي با مشكلات رفتاري و عملكرد منفي كودكان دارد. اين به اين معني نيست كه انتقال شادي از والدين به كودكان ارثي است بلكه شما با رفتارهاي  خود مي توانيد شاد بودن را به كودك خود بياموزيد. سعي كنيد هر هفته زماني را به گردش با دوستان خود اختصاص دهيد. با افراد خوش خنده معاشرت كنيد. اگر فرد افسرده اي هستيد بهتر است ابتدا با مراجعه به مشاور روانشناس مسئله خود را حل كنيد.

 

فرزندان شاد با خشونت بوجود نمي‌آيند

والديني كه احساسات منفي نسبت به كودك خود بروز مي كنند و يا براي مديريت رفتارهاي آنها از خشونت و پرخاش استفاده مي كنند، باعث پرورش خشونت و ناراحتي در او مي شوند. اين رفتارها با رفتارهاي خشونت اميز در سال هاي بعدي و در رابطه با همسر و فرزند در آينده رابطه دارد. پس اگر در برخورد با اشتباهات فرزندتان پرخاشگري مي كنيد رفتار خود را اصلاح كنيد. به مرور زمان مشاهده مي كنيد كه كودك شادتري خواهيد داشت. استفاده از راه هاي كنترل خشم در اين زمينه مي تواند كمك زيادي به شما بكند. در مورد كنترل خشم در تربيت فرزندان مي‌توانيد از مشاوره كودك كمك بگيريد. 

 

فرزندان شاد والدين شوخ طبعي دارند

شوخي كردن با كودكان علاوه بر افزايش شادي آنها را در كسب موقعيت هاي اجتماعي در آينده آماده مي كند چراكه روابط اجتماعي در آنها رشد مي‌يابد. زماني كه والدين با فرزندان خود شوخي مي كنند و آنها را مي خندانند به آنها در جهت افزايش تفكر خلاقانه، پيداكردن دوستان و مديريت استرس كمك مي كنند. پس روابط نزديكتر و صميمانه‌تري با فرزندان خود ايجاد كنيد و آنها را با چيزهاي متفاوت بخندانيد.

 

محيط شادي را براي فرزند خود به وجود آوريد

تمام انسانها و به ويژه كودكان ناخودآگاه تحت تاثير محيط خود قرار مي گيرند. همه تلاش هاي شما در جهت شاد نگه داشتن كودكان به اساس زمان و توانايي هاي شما ممكن است محدود باشد. اما محيط زندگي همواره جريان دارد و بر رفتارهاي شما تاثيرگذار است. پس بهتر اين است كه محيط شاد و به دور از تنش و اضطراب را درخانواده ايجاد كنيد.

 

عادت هاي نامطلوب را كنار بگذاريد

تلاش هاي شما در جهت شاد كردن كودكتان ممكن است با عادت هاي ناپسند از بين بروند. يكي از اين عادت ها تلويزيون ديدن بيش از حد در خانواده است. كودكاني كه به طور مداوم كارتون نگاه مي كنند مغز خود را خسته مي كنند و نمي توانند به ميزان كافي شاد باشند. علاوه بر اين از بازي كردن كه ضامن سلامت رواني انهاست باز مي مانند. از ديگر عادت هايي كه سبب كاهش شادي و افزايش بي حوصلگي و خستگي مي شود دير خوابيدن كودكان است. خواب ناكافي باعث مي شود كودك انرژي كافي براي بازي كردن و فعاليت در طول روز را نداشته باشد و اگر اين روند ادامه يابد باعث بروز علائم افسردگي مي شود.

 

بازي كردن از همه مهمتر است 

اهميت بازي كودكان قابل مقايسه با چيز ديگري نيست. بازي كردن به خوبي مديتيشن و تمرينات ذهن آگاهي عمل مي كند و شادي را در كودك افزايش مي دهد. وقت گذاشتن براي كودك قدرتمندترين ابزار افزايش شادي در آنهاست. در واقع كودكان در هنگام بازي كردن به نوعي ذهن آگاهي مي كنند. به اين گونه كه از لحظه حال خود به صورت تمام و كمال لذت مي برند و به چيز ديگري فكر نمي كنند.

بازي كردن همچنين براي رشد و يادگيري كودكان لازم و ضروري است. كودكان خود را به بازي هاي بدون ساختار تشويق كنيد. بازي هاي بدون ساختار يعني بازي هايي كه توسط خود كودك هدايت مي شوند و دستور العمل و قانوني براي آن وجود ندارد. با وجود مشغله هاي زياد هر روز زماني را به بازي با كودك خود اختصاص دهيد. بازي كردن باعث افزايش شادي در والدين نيز مي شود. علاوه بر اينها بازي كردن براي بهبود رفتارها و رشد احساسات در  كودكان هم مفيد است. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه راه هاي افزايش شادي در فرزندان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : فرزندان شاد چه رازي دارند؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ تير ۱۳۹۸ ] [ ۰۶:۳۸:۰۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی