مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

انواع ويار بارداري : دلايل علمي 

چرا در دوران بارداري دچار ويار مي‌شويم؟ اين سؤالي است كه بسياري از مادران از خود مي‌پرسند و به دنبال جوابي براي آن مي‌گردند. توجه به ويار را بايد جزو مراقبت هاي دوران بارداري محسوب كنيم. در ادامه به برخي از اين دلايل اشاره مي‌كنيم:

1- كمبودهاي بدن مادر

در دوران بارداري بدن مادر به ويتامين، پروتئين‌ها و مواد معدني بيشتري نياز دارد. چرا كه بايد بتواند نيازهاي بدن جنين را نيز برآورده كند تا او به رشد و سلامت كافي دست يابد. كمبودهاي مربوط به اين مواد مي‌تواند خود را در قالب احساس ويار به برخي مواد نشان دهد. براي مثال زماني كه مادر احساس نياز به خوردن موادي نظير خاك، گچ و نشاسته دارد احتمال بروز كمبود آهن در او وجود دارد.

2- انواع ويار بارداري : خوراكي‌هاي نامناسب براي جنين

ويار هميشه به صورت تمايل به خوردن بروز پيدا نمي‌كند بلكه گاهي اوقات مادر از برخي غذاها متنفر مي‌شود و نمي‌تواند آن‌ها را بخورد. دليل اين موضوع اين است كه بسياري از خوراكي‌ها براي بدن جنين مناسب نيستند. جالب است كه به طور غريزي بدن در اين شرايط برخي غذاها را كه تا قبل از بارداري آن‌ها را دوست داشته پس مي‌زند و به اين ترتيب مانع از مصرف آن‌ها توسط مادر مي شود.

3- تغييراتي در سيستم چشايي

تغييرات جسمي كه در دوران بارداري اتفاق مي‌افتد منجر به بروز تغييراتي در سيستم چشايي بدن زن مي‌شوند. اين تغييرات باعث مي‌شوند كه او تمايلات خاصي به برخي از غذاها پيدا كند. مثلاً به ترشيجات بسيار علاقه‌مند شود.

 

انواع ويار بارداري

با توجه به دلايلي كه در مورد بروز ويار گفته شد، اين مسئله در دوران بارداري مي‌تواند به شيوه‌ها و در انواع مختلفي بروز كند. در ادامه به انواع ويار اشاره كرده‌ايم:

1-ويار ؛ تمايل زياد به خوردن برخي از مواد خوراكي

داشتن هوس و ولع شديد نسبت به خوردن برخي از مواد خوراكي مسئله رايجي است كه در بين اكثر زنان باردار اتفاق مي‌افتد. اين موضوع به دليل تغييرات هورموني بدن در بارداري رخ مي‌دهد و ممكن است در هر زماني براي زن اتفاق بيفتد.

مثلاً ممكن است زن باردار در شبي زمستاني تمايل شديد به خوردن هندوانه پيدا كند! هنگامي كه تمايل به خوردن مواد غذايي خاصي پيدا كرديد حتماً در مورد سالم بودن آن اطمينان كافي كسب كنيد تا سلامت خود و جنيتان به خطر نيفتد. براي مثال خوردن غذاهايي با كالري و قند بالا مي‌توانند احتمال ابتلا به ديابت دوران بارداري را افزايش دهند و براي شما و فرزندتان عوارض ناخوشايندي را ايجاد كنند.

2- تمايل زياد به خوردن مواد غير خوراكي

برخي از مادران در دوران بارداري هوس بسيار شديدي براي خوردن مواد غير خوراكي نظير خاك، گچ، كبريت سوخته و ... پيدا مي‌كنند. از آنجايي كه اين تمايلات اكثراً نشان دهنده كمبود مواد غذايي در بدن است بهتر است با مراجعه به پزشك و انجام آزمايشات لازم از سلامت بدن خود اطمينان كافي كسب كنيد و يك رژيم غذايي مناسب كه جبران كننده كمبودهاي بدنتان است را نيز دريافت كنيد. ادامه دادن به خوردن مواد غيرخوراكي مسلما سلامت بدن شما و جنين را تهديد خواهد كرد.

3- ويار بارداري:  بيزاري و احساس ناتواني در خوردن

اين مشكل در دوران ابتدايي بارداري كه تغييرات هورموني به تازگي اتفاق مي‌افتند، بيشتر رخ مي‌دهد و  اكثراً با سپري شدن زمان بارداري در ماه‌هاي بعدي بهبود پيدا مي‌كند. بيزاري نسبت به‌ بو، طعم و به طور كل برخي از غذاها در اين دوره بسيار رايج است.

بيزاري نسبت به مواد غذايي مي‌تواند به بروز مشكلات جدي‌تري بيانجامد كه حتماً بايد مراقبت‌هاي لازم در اين زمينه صورت بگيرد. چرا كه برخي مادران در  مواجهه با مواد غذايي يا خوردن آن‌ها به‌شدت دچار تهوع و استفراغ مي‌شوند. تهوع و استفراغ زياد همراه با نخوردن مواد غذايي مورد نياز منجر به از دست رفتن آب زياد از بدن مي شود. در اين شرايط لازم است كه حتماً به پزشك مراجعه شود تا با دريافت سرم و داروهاي ديگر مواد مورد نياز بدن مادر تأمين شود.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه انواع ويار مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : انواع ويار بارداري | امروز چي هوس كردي؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: انواع ويار بارداري،
موضوع:
[ ۱۳ تير ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۱۶:۵۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی