مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

تاثير خودشناسي در ازدواج

از مهم‌ترين ابعاد خودشناسي در زندگي هركس خودشناسي در ازدواج است. بسياري از زوج‌ها به دليل عدم شناخت ابعاد مختلف شخصيت خود، علايق و خواسته‌ها زندگي ناموفق و روبه نابودي را تجربه مي‌كنند. ما اول بايد بدانيم چگونه خودمان را دوست بداريم بعد به دنبال شريك زندگي باشيم. بسياري بعد از ازدواج متاسف‌اند، چراكه معتقدند اگر خودشناسي بيشتري داشتند همسر بهتري انتخاب مي‌كردند. خودشناسي به شما كمك مي‌كند تا علاوه بر شناخت خود ديگران را نيز بهتر بشناسيد و روابط با كيفيتي با آن‌ها برقرار كنيد و به تبع آن همسري متناسب با خود انتخاب كنيد.

خودشناسي چه مسائلي را در بر مي‌گيرد؟

اينكه بدانيم وقتي از خودشناسي و نقش آن در ازدواج صحبت مي‌كنيم سراغ كدام حوزه ها بايد برويم تا حدود زيادي ابعاد قضيه را براي ما روشن خواهد ساخت. 

ميزان هوش خود را بسنجيد

از عواملي كه به زندگي مشترك موفق كمك مي‌كند مسئله هوش است. هركسي بايد از ميزان هوش خود آگاهي كامل داشته باشد و آن را براي ازدواج ملاك قرار دهد. هر پسر و دختري كه قصد ازدواج دارند بايد از لحاظ فكري و هوشي با يكديگر تناسب داشته باشند تا زندگي موفق‌تري را تجربه كنند.

 سلامت جسمي و روحي

شما بايد از وضعيت سلامتي خود كاملا آگاه باشيد. مشكلات روحي رواني مثل افسردگي، وسواس فكري عملي و سوظن بيش ازحد همگي در ازدواج شما و طرف مقابلتان تاثير مي‌گذارند. همچنين مشكلات جسمي مثل معلوليت هاي ذهني و جسمي، ايدز، سوختگي، سل و... در امر ازدواج بسيار مهم‌اند. افراد بايد از اين گونه مشكلات در خود آگاه بوده و بدانند كه در چه وضعيتي قرار دارند تا در زندگي مشترك و رابطه دوطرفه دچار مشكل نشوند.

تاثير خودشناسي در ازدواج : اعتقادات مذهبي

هركس بايد اصول و عقايد و چهارچو‌ب‌هايي را براي زندگي خود درنظر بگيرد و نسبت به آن‌ها آگاهي كامل داشته باشد. از مهمترين ابعاد خودشناسي در ازدواج شناخت اعتقادات مذهبي است. ممكن است تصور درستي از عقايد مذهبي خود نداشته باشيد و وارد زندگي با شخصي شويد كه كاملا با شما متفاوت است. بهتر است تمام جزئيات اعتقادي خود را بررسي كنيد تا همسري متناسب با عقايد و ارزش‌هاي خود انتخاب كنيد.

خصوصيات اخلاقي خود را بشناسيد

بدون شك شناخت خصوصيات اخلاقي ضعف‌ها و نقاط قوت به شما كمك مي‌كند تا راحت‌تر با خود كنار بياييد و دليل بسياري از رفتارها و آشفتگي‌ها را درخود متوجه شويد. اخلاقيات خوب و ناپسند بايد در هنگام ازدواج درنظر گرفته شوند. براي مثال اگر فرد  مستقل و خودمختاري هستيد ممكن است ازدواج با فردي كه شخصيت سلطه‌جو دارد براي‌تان پيامدهاي خوبي نداشته باشد.

 راه‌هايي براي افزايش خودشناسي

براي آگاهي و شناخت خود راه‌هاي زيادي وجود دارد تنها بايد دست به كار شويد و روي خود كار كنيد. يكي از راه هاي شناخت خود اين است كه از دوستان و اطرافيان قابل اعتماد بخواهيد تا شما را توصيف كنند و روي ويژگي‌هاي مشتركي اغلب آن ها ذكر مي كنند بيشتر تامل كنيد. براي خودآگاهي تنها لازم است تا بيشتر بيانديشيد و افكار و اعمال خود را كاوش كنيد. كاغذي برداريد، نقاط قوت و ضعف خود را به ياد آوريد و يادداشت كنيد. سعي كنيد مهم‌ترين ايراد خود را پيدا كنيد و درصدد رفع و اصلاح آن باشيد. با خود فكر كنيد كه كدام ويژگي را مايل نيستيد ديگران از شما ببينند و چرا؛ از خود چه انتظاراتي داريد. اين سوال‌ها كمك مي‌كنند تا خود را بهتر بشناسيد.

تاثير خودشناسي در ازدواج : فهرست ويژگي هاي شخصيتي

براي خودشناسي در ازدواج بايد بدانيد چه انتظاراتي از همسر آينده خود داريد؛ چه ويژگي‌ها و ملاك‌هايي را در مورد انتخاب همسر مدنظر داريد. ليستي از صفات و ويژگي‌هايي كه مي‌خواهيد درهمسرتان موجود باشد را تهيه كنيد. به چه دليل مي‌خواهيد همسرتان آن ويژگي‌ها را داشته باشد و براي شما چه فايده‌اي دارد؟ به اين بيانديشيد كه چه اتفاقات و يا تجربه‌اي باعث شده تا آن ويژگي را در ليست خود قرار دهيد. ويژگي‌هاي شخصيتي مطلوب همسر آينده‌تان را اولويت‌بندي كنيد. با اين كار مي‌توانيد دورنمايي از شخصيت مثبت دلخواه‌تان را تصور كنيد و به واسطه‌ي خودشناسي دست به انتخاب درستي در امر ازدواج بزنيد.

‏ براي دريافت مشاوره در زمينه تاثير خودشناسي در ازدواج مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد

 

منبع : تاثير خودشناسي در ازدواج چقدر است؟ + نكات اساسي

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۵ تير ۱۳۹۸ ] [ ۰۵:۴۵:۱۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی