مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

علائم طلاق عاطفي

طلاق عاطفي، پيش مقدمه اي براي كمرنگ شدن صميميت در زوجين و عميق شدن تنش‌ها بين آنان است؛ همچنين از مهم‌ترين دلايل طلاق و جدايي در زوجين هست. جدايي مي‌تواند در ابتدا براي افراد نامشخص بوده و نتوانند تشخيص دهند كه در كجاي رابطه مشكل پيش آمده است. در ذيل علائمي از طلاق عاطفي را بيان كرده ايم:

1- كم شدن يا نبود روابط عاطفي بين زوجين

2- عدم شكايت يا انتقاد از مشكلات و بي تفاوت شدن نسبت به يكديگر

3- وقت نگذاشتن براي همسر و زياد شدن خوش گذراني‌هاي خارج از خانه

4- نداشتن روابط جنسي و معاشقه

5- تمركز عاطفي روي فرزند به صورتي كه تمام مهر و محبت پدر يا مادر به سمت فرزند مي‌رود.

6- نپسنديدن و اهميت ندادن به طرز فكر همديگر

7- بي اعتمادي نسبت به يكديگر

8- كاهش وابستگي‌ زوجين به هم

9- بروز دادن راز‌ها و مسائل زناشويي به بيرون از خانه

10- به رخ كشيدن اشتباهات، مسائل كوچك و سرزنش كردن يكديگر

11- پرداختن به مسائل گذشته به جاي انديشيدن به مسائل پيش رو

12- كاهش چشمگير شور و هيجان در زندگي

13- عدم پذيرش مشكل يا ماندن در وضعيت سكوت كه منجر به تشكيل ائتلافي عليه همسر مي‌شود.

 

علل طلاق عاطفي

زماني كه بحث خانواده و روابط بين افراد مي‌شود عوامل بسياري مي‌تواند بر نوع و روند رابطه آن‌ها تاثير بگذارد، طلاق عاطفي يكي از اتفاقاتي كه مي‌تواند به صورت تدريجي بيفتد. پس اهميت دادن به رابطه در هر مرحله اي حائز اهميت است. در اينجا برخي از عوامل شناسايي شده را ذكر مي‌كنيم:

1- ويژگي‌هاي اخلاقي نامطلوب در زوجين

2- ازدواج دير هنگام

3- خشونت يكي از زوجين

4- دخالت‌هاي بي مورد ديگران در زندگي مشترك

5- بيكاري يا از دست دادن موقعيت شغلي

6- ضعف مهارت‌هاي ارتباطي كلامي و غير كلامي

7- عدم شناخت و برطرف كردن نيازهاي عاطفي يكديگر

8- ازدواج‌هايي كه بالاجبار به زوجين يا يكي از آنها تحميل شده است

9- تفاوت‌هاي فرهنگي خانواده‌هاي زوجين

10- تفاوت‌هاي شخصيتي و روحيات زوجين

11- ازدواج‌هاي احساسي و بدون شناخت كافي

12- ازدواج‌هايي كه يكي از زوجين يا هر دو براي فرار از خانواده خود تن به آن مي‌دهند

مراحل طلاق عاطفي 

طلاق عاطفي به صورت كلي شامل پنج مرحله مي‌شود كه در ادامه به آنها خواهيم پرداخت:

1- سرزنش

هر يك از زوجين شخص مقابل را مقصر همه اتفاقات افتاده مي‌دانند. زوجين تصوير نامناسبي نسبت به خود دارند كه مي‌تواند زمينه ساز آسيب جدي به آن‌ها شود. فرد در اين مرحله از طلاق عاطفي آشفته و پريشان به نظر مي‌آيد كه اين از ديد اطرافيان نيز قابل تائيد است. در اين مرحله زوجين مي‌خواهند از يك زندگي پر استرس به آرامش برسند.

2- سوگواري

زوجين دچار غم و ناراحتي فراوان شده و در دنياي خود غرق مي‌شوند و تمركز حواسشان كم مي‌شود، به نحوي كه در انجام امور روزمره نيز مشكل دارند.

3- خشم

در طي مراحل طلاق عاطفي هر يك از زوجين نسبت به اطرافيان اعم از دوستان و خانواده حس خشم دارند به گونه اي كه شايد مرد نسبت به تمام زن‌ها و زن نسبت به تمام مردها حس خشم داشته باشد. حتي گاهي به فرزندان خود توهين و پرخاشگري كرده و حساسيت‌هاي بي مورد ابراز مي‌كنند. اما واقعيتي كه وجود دارد در پس اين رفتارهاي خشن و پرخاشگرانه ترس‌هاي فراواني نهفته است.

4- تنهايي

افراد وقتي كه در اين مرحله قرار مي‌گيرند سعي بر اين دارند كه ترس‌ها و نيازهاي خود را انكار كنند، به گونه اي كه انگار نياز به همسرشان ندارند و با اطمينان پيدا كردن نسبت به خود مي‌خواهند تصميم نهايي را بگيرند. زوجين در اين مرحله سعي بر بازساري شخصيت خود داشته و تصوير ذهني از خودشان در اين مرحله نسبت به مرحله اول خيلي بهتر مي‌شود.

5- بازگشت به زندگي

آخرين مرحله از فرايند طلاق قانوني، ورود مجدد به زندگي است. مرد يا زن در اين مرحله احساس مي‌كند كه كنترل بيشتري بر زندگي خود داشته و شخص اقدام به برنامه ريزي درازمدت مي‌كند و اگر زوجين هر دو با هم در اين مرحله قرار بگيرند طلاق قانوني بدون نياز به محاكم قضايي انجام مي‌پذيرد.

راهكارهايي براي جلوگيري از طلاق عاطفي

در ادامه راهكارهايي را ارائه مي‌دهيم كه مانع از طلاق عاطفي مي‌شوند:

1- مشاوره قبل از ازدواج: زوجين سعي كنند قبل از اينكه وارد زندگي مشترك شوند به شناخت كافي و واقع بينانه نسبت به هم برسند كه با ديد بازتري پا به عرصه زندگي بگذارند. مشاوره قبل ازدواج در اين زمينه مي‌تواند موثر باشد. 

 

2- آموزش به زوجين: زوجيني كه در برخي مسائل ارتباط زناشويي دچار مشكلات ريز و درشتي هستند سعي كنند با مراجعه به مشاور و يا شركت در كلاس‌هاي آمورشي اين دست مشكلات را حل كنند.

3- احترام متقابل بين زوجين: همديگر را با اسم كوچك و به صورت محبت آميز صدا كنيد. سعي كنيد شان و منزلت همسر خود را در جمع‌هاي خانوادگي حفظ كنيد و حتي در صورت بروز اختلاف نظر و يا مشكل آن را به بيرون از خانه و خانواده بروز ندهيد.

4- صحبت كردن: از حدس و گمان بپرهيزيد و دغدغه‌ها يا درگيري‌هاي ذهني خود را با همسرتان در ميان بگذاريد. با تعامل و صحبت كردن موضوعات مختلف را براي خود روشن كنند و در تمام مسائل با يكديگر مشورت كنيد.

5- ابراز محبت به يكديگر: براي همديگر وقت بگذاريد. به صورت كلامي و رفتاري علاقه خود را به طرف مقابل بروز دهيد. معاشقه و پيش نوازي نقش مهمي در بهبود رابطه جنسي و افزايش صميميت زوجين دارد. براي دريافت مشاوره جنسي كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه طلاق عاطفي و راهكارهاي پيشگيري از آن مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : طلاق عاطفي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: طلاق عاطفي،
موضوع:
[ ۱۶ تير ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۳۶:۱۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی