مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

علل اصلي و عوامل طلاق چيست؟

بهتر است عوامل و علل طلاق را بشناسيد و آگاهانه در جهتپيشگيري از طلاق اقدام كنيد. از جمله مهم‌ترين علل و عوامل طلاق، مي‌توان به موارد زير اشاره داشت.

1- عوامل طلاق | ازدواج زود هنگام 

درست است كه ازدواج در جواني (سنين پايين) بسيار رويايي به نظر مي‌رسد ولي واقعيت چيز ديگري است. ازدواج در جواني يكي از عوامل دخيل در ترسيم چهره آرماني از زندگي زناشويي رويايي است. اين افراد بعد از ازدواج و رويارويي با مسئوليت‌هاي زندگي مشترك و درخواست‌هاي همسر دچار نوعي سرخوردگي ناشي از نبود زندگي زناشويي رويايي مي‌شوند. مي‌توان گفت باورهاي ناكارآمد، يكي از عوامل اصلي در بسياري از اختلاف‌هاي پيش آمده در روابط همسران است.

2- علل اصلي طلاق | ازدواج‌هاي قبلي

بعد از هر بار ازدواج تا حدي خطر طلاق در ازدواج بعدي افزايش مي‌يابد. چرا كه بسياري از افراد بعد از طلاق بدون اينكه از لحاظ رواني به دليل شكست ناشي از ازدواج قبلي خود بهبود يافته باشند و آمادگي لازم براي شروع يك رابطه جديد را داشته باشند، وارد يك رابطه جديد مي‌شوند. همين امر سبب ناكامي در رابطه‌هاي بعدي فرد نيز مي‌شود. علت اصلي طلاق در اين موارد، وارد رابطه جديد شدن براي فراموش كردن رابطه پيشين خود است.

3- عوامل طلاق | مسائل و مشكلات مالي

فقر مهمترين شاخصي است كه بيشتر از هر عامل ديگري خطر طلاق را افزايش مي‌دهد. زوج‌هايي كه در زندگي بدهي‌هاي بالايي دارند، به طلاق نزديك‌تر مي‌شوند. بين ماديات و شادي يك رابطه مستقيم وجود دارد. زوج‌هايي كه همواره در فكر اين موضوع هستند كه چه بخورند، چه چيزهايي مي‌توانند بخرند يا نمي‌توانند بخرند و نسبت به كساني كه مشكل مالي ندارند كمتر احساس شادي مي‌كنند. 

4- علل اصلي طلاق | بچه دار شدن و فرزندان زياد

فرزندان شيريني‌هاي زندگي هستند، اما خانواده‌هايي كه به فكر بچه دار شدن هستند بايد بدانند كه داشتن فرزند زياد نياز به زمان، انرژي و پول بيشتر نيز دارد. بسياري از خانواده‌ها در اينده از نظر مالي براي تامين نيازهاي كودكان دچار مشكل مي‌شوند و همين امر احتمال طلاق را افزايش مي‌دهد. بچه دار شدن از جمله مسائلي است كه نياز به آمادگي زن و مرد دارد و در بسياري موارد سبب جدايي و فاصله گرفتن زوجين از هم نيز مي‌شود. 

5- عوامل طلاق | اعتقادات و باور‌هاي مذهبي

همسان بودن اعتقادات، ارزش‌ها و باور‌هاي زوجين با هم نقش مهمي در پيشگيري از طلاق را ايفا مي‌كند. طلاق در ميان زن و شوهر‌هايي كه هر دو افرادي مذهبي هستند به مراتب كمتر از افراد غير مذهبي است. از همين رو افرادي كه اعتقادات و باور‌هاي ديني يكسان دارند بيشتر از افرادي كه عقايد مذهبي متفاوت دارند در كنار هم مي‌مانند.

6- علل اصلي طلاق | ميزان تحصيلات

داشتن تحصيلات به تنهايي براي داشتن ازدواجي موفق و پايدار كافي نيست. بر اساس مطالعات انجام شده آمار طلاق در ميان افرادي كه سطح تحصيلات بالاتري دارند، كمتر است. اين افراد معمولا داراي درآمد‌هاي بالاتر و به مراتب سطح زندگي آنها از استاندارد‌هاي بالاتري برخوردار است. 

7- عوامل طلاق | تفاوت سني زياد

از گذشته تا كنون يكي از دغدغه‌هاي مربوط به ازدواج، ازدواج دو فرد از دو نسل متفاوت است!!!! بر اساس تحقيقات انجام شده بر روي اين موضوع بهترين تفاوت سني در ازدواج بزرگتر بودن شوهر 2 تا 8 سال از همسرش است. در اين تفاوت سني احتمال طلاق بسيار كمتر از زماني است كه اختلاف سني دو فرد در خارج از اين محدوده باشد.

8- علل اصلي طلاق | عدم آموزش زوجين

استفاده از جلسات مشاوره طلاق مي‌تواند به طور قابل توجهي در كاهش آمار طلاق موثر باشد. طي اين جلسات به همسران مهارت‌هاي لازم براي حل مسائل و چالش‌هايي كه در مراحل بعدي زندگي ممكن است به اختلافات تمام عيار تبديل شود، آموزش داده مي شود. بايد در زمان مواجه با مشكلات، آنها را ريشه يابي كنيد و حل نماييد. 

9- عوامل طلاق | اختلاف نظر در تربيت كودك و فرزندان

عدم تفاهم و اختلاف نظر بر روي مسائل مختلف، بخصوص تربيت فرزند از جمله مواردي است كه به طلاق منجر مي‌شود. بسياري والدين بر سر اينكه چه كسي بايد تربيت فرزند را به عهده بگيرد با يكديگر به مشكل بر مي‌خورند، دريغ از اينكه هر دو بايد در تربيت فرزند همسو با يكديگر باشند. والدين در صورتي كه همسر‌ خوبي براي هم باشند و بتوانند اختلاف نظر هايشان را حل كنند، مي‌توانند والدين خوبي نيز براي فرزند خود باشند.

10- علل اصلي طلاق | بچه هاي طلاق

معمولا كودكان طلاق، نسبت به كودكان عادي در ازدواج شان با مشكلات بيشتري روبه رو مي‌شوند. احتمال طلاق در افرادي كه در خانواده‌ي طلاق رشد كرده‌اند 50 درصد بيشتر است. مهمترين دلايل آن ناشي از خاطرات فرد در دوران كودكي، توجه زياد و يا كم توجهي بيش از حد از سوي اطرافيان نسبت به آنان در دوران كودكي و... است.

11- عوامل طلاق | خيانت

يكي از نگران كننده‌ترين علل جدايي، طلاق به دليل خيانتاست. در بسياري از موارد خيانت به تنهايي سبب طلاق نمي‌شود. معمولا همسران خائن قادر به متقاعد كردن يكديگر هستند و مدتي مسئله را به تاخير مي‌اندازند. زماني خيانت تبديل به طلاق مي‌شود كه اعتماد بين زوجين كاملا از بين رفته باشد. كسي كه مورد خيانت قرار گرفته است به دليل احساس طرد يا رها شدن از سوي شريك زندگي اش به رفتار‌هاي خشونت آميز متوسل مي‌شود كه اين امر سبب بدتر شدن رابطه خواهد شد.

12- علل اصلي طلاق | مشكلات و عدم آموزش جنسي

مشكلات در مسائل جنسي يكي ديگر از مهمترين علل و عوامل طلاق است. زوج هايي كه نوع وميزان رابطه‌ي جنسي متفاوتي با هم دارند، با اين مشكل روبرو خواهند شد. در اين شرايط يكي از زوجين تحت فشار قرار مي‌گيرد و احساس بي اعتنايي از طرف مقابل خود مي‌كند و همين امر مسبب طلاق اين دو فرد مي‌گردد.

13- عوامل طلاق | اعتياد به مواد مخدر و الكل

سوء مصرف مواد مخدر و الكل مي‌تواند نقش مهمي در از هم پاشيدن بسياري از زندگي‌ها داشته باشد. به دليل خماري ناشي از اعتياد فرد معتاد ممكن است بد رفتار شود، دروغ بگويد، قانون گريز شود، دزدي كند و تمام فكرش تهيه مواد مخدر يا الكل مي‌شود. از همين رو فشار‌هاي عاطفي و رواني زيادي را به همسر و خانواده خود وارد مي‌كند. در جامعه نيز از ديد مردم وجه مناسبي ندارند. 

14- علل اصلي طلاق | اختلالات و مشكلات روحي و رواني

در مواردي كه يكي از همسران دچار اختلالات روحي و رواني، افسردگي، اضطراب، اختلالات شخصيتي و... باشد، سبب به وجود آمدن رفتار‌هايي در او مي‌شود كه سبب رنج كشيدن همسر و خانواده او مي‌گردد. بيماري‌ها و اختلالات رواني بايد به موقع درمان شود. 

 

آيا طلاق بهترين انتخاب براي شماست؟

اگر در زندگي مشترك خود با مشكلاتي روبرو شده ايد و ممكن است به سوي طلاق پيش برويد، بايد به خاطر داشته باشيد كه هميشه خراب كردن يك زندگي راحت‌ترين كار ممكن است و در اكثر مواقع بدترين راه نيز هست. شما مي‌توانيد با مشاوره گرفتن از افراد متخصص و ريشه يابي مشكل در رابطه اي كه داريد، آن را درمان كنيد و با تلاش و  استفاده از راهكار‌هاي درست، پايه‌هاي زندگي مشترك خود را محكم كنيد و ان را نجات دهيد. استفاده ازمشاوره روانشناسي مي‌تواند كمك كننده باشد.

براي دريافت مشاوره در زمينه عوامل دخيل در طلاق مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : علت اصلي و عوامل طلاق چيست | عامل و علت اصلي طلاق در زندگي مشترك

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ تير ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۰۸:۰۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی