مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

ازدواج با مرد كوچكتر از خود : چرا بهتر است مرد بزرگتر باشد؟

زمان و سن مناسب براي ازدواج از اولين مسائلي است كه در ازدواج مطرح مي‌شود. تناسب سني دختر و پسر با يكديگر از عوامل مهم ايجاد تفاهم و تناسب بيشتر ميان آن دو است. هر چقدر اين فاصله سني بيشتر شود ميزان تفاهم ميان زن و مرد كمتر مي شود. اگر هم كه سن دختر خانم بيشتر از باشد تفاهم كمتري به وجود مي آيد. دليل آن را در ادامه ذكر مي كنيم. البته در اين امر نيز مثل اصول و امور ديگر استثناهايي وجود دارد. ممكن است در اطراف شما چنين ازدواجي اتفاق افتاده باشد و طرفين هم از زندگي شان راضي باشند ولي به صرف اين چند مورد نمي توان ريسك كرد. شايد شما نتوانيد مانند آنها درست انتخاب كنيد و خوشبخت شويد.

 

ازدواج با مرد كوچكتر از خود | مشكلات 

 خانم ها چند سال زودتر از پسرها به بلوغ جسمي و جنسي و رشد عقلي، فكري، عاطفي، اجتماعي، اقتصادي و... مي رسند، به همين دليل زودتر از پسرها به پختگي هاي لازم براي زندگي مشترك دست مي يابند. دخترها زودتر به بلوغ جنسي مي رسند در نتيجه نيازهاي جنسي شان زودتر از مردان فروكش مي‌كند. معمولاً خانم ها در ميانسالي دچار سردي در روابط زناشويي مي شوند. تصور كنيد اگر سن مرد از زن كمتر باشد دوران سردي زن دقيقاً با دوران شور و هيجان همسرش مصادف مي شود. 
خانم ها به علت زايمان و شير دهي زودتر طراوت جسمي و شادابي خود را از دست مي دهند. سريعتر روند پيري را تجربه مي كنند. 

 

مشكلاتي كه به وجود مي آيد

۱. وقتي زن بزرگتر باشد چون خود را پخته‌تر، باتجربه‌تر از مرد كم‌سن و سال مي‌‌‌داند در طول زمان سعي مي كند همسر خود را كنترل كند. زن مانند مادر شروع به نصيحت و سرزنش شوهر خود مي‌كند. دراين شرايط زن دچار خستگي، درماندگي و استيصال مي‌‌شود و مرد براي حفظ اقتدار مردانه، شروع به مقابله در مقابل همسرش مي‌كند.
۲. اگر مردي به خاطر توان اقتصادي زن با او ازدواج كرده باشد، ممكن است زن احساس عشق واقعي از مرد نگيرد و به خاطر مسئوليت امور مالي، دچار فرسودگي جسمي‌‌ و رواني شود و رابطه به تعارض كشيده شود. 
۳. اگر ازدواج بر پايه عشق و دوستي بنا شده باشد، باز هم در صورت بزرگتر بودن زن مشكلاتي به وجود مي آيد. چون عشق در طول زمان كمرنگ تر مي شود. 

 

ازدواج با مرد كوچكتر | جلوگيري از اختلاف

با وجود تمام اين مسائل و مشكلات بسياري از خانم ها تمايل دارند با فرد موردنظر خود كه از او كوچكتر است ازدواج كنند. استدلال آنها اين است كه عشق و تفاهم مهم است نه تفاوت سني. در اين شرايط رعايت نكات زير مي تواند از بروز اختلافات احتمالي در آينده جلو گيري كند.
قدرت مديريت را به مرد بدهيد. به او ميدان بدهيد در زندگي خود را نشان دهد و سعي نكنيد او را كنترل كنيد. رضايت خانواده‌ها را جلب كنيد و بدون رضايت آنها ازدواج نكنيد. زن بايد دغدغه حفظ شادابي و جواني خود را داشته باشد. و زياد به ظاهر و پوست خود اهميت دهد. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج با مرد كوچكتر از خود مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : ازدواج با مرد كوچكتر از خود چه ايرادي دارد؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ تير ۱۳۹۸ ] [ ۰۷:۵۷:۳۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی