مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

نكات مهم در ازدواج دوم : ۵ راهكار عملي

براي داشتن ازدواج دوم موفق در نظر گرفتن برخي نكات ضروري است. نكات زير به شما كمك مي‌كنند تا شما خطاهاي كم‌تري را مرتكب شويد و به اين ترتيب احتمال تشكيل يك زندگي موفق را براي خود افزايش دهيد. مشاوره قبل از ازدواج در اين مورد حتي از ازدواج اول شما هم حياتي‌تر است؛ چرا كه مي‌خواهيد انتخاب كاملاً درستي را تجربه كنيد. 

1- در گذشته خود باقي نمانيد

اين مسئله بسيار اهميت دارد كه افراد زماني براي ازدواج دوم اقدام كنند كه با گذشته خود كنار آمده باشند و بتوانند آن را رها كنند. رها كردن گذشته به اين معني نيست كه شما افكار و احساسات مربوط به ازدواج قبلي خود را سركوب كنيد و اصلاً راجع به آن‌ها حرف نزنيد. گاهي حرف زدن با يك دوست و يا در ميان گذاشتن احساسات منفي با يك مشاور به شما كمك مي‌كند كه آنچه را كه در ذهنتان شما را مي‌آزارد حل كنيد و درنتيجه از شر آن رها شويد.

يكي از مهم‌ترين چيزهايي كه در كنار گذاشتن گذشته به شما كمك مي‌كند مسئله بخشش است؛ به خصوص توانايي بخشش خود كمك بسياري در اين زمينه به شما خواهد كرد.  به همين خاطر تلاش كنيد با اشتباهاتي كه در گذشته داشته‌ايد رو به رو شويد، آن‌ها را بپذيريد و تلاش كنيد كه براي ساختن فردايي بهتر آماده شويد. بخشش خودتان، همسر قبلي‌تان و تمام كساني كه در اشتباهات شما نقش داشته‌اند به شما كمك مي‌كند تا تلخي گذشته را به امروز منتقل نكنيد.

2- كمال طلبي را كنار بگذاريد

در مورد راه‌هاي غلبه بر كمال گرايي فكر كنيد. بسياري از مواقع افراد در ازدواج مجدد معيارهاي بسيار بالايي براي خود وضع مي‌كنند و ديگر تحمل كوچك‌ترين نقص و ايرادي را از طرف مقابل خود ندارند. اين كمال طلبي باعث مي‌شود كه شما در برابر نقص‌ها و مشكلاتي كه از طرف مقابل خود مي‌بينيد انعطاف‌پذيري كم‌تري از خود نشان دهيد و درنتيجه اختلافات و تعارضات بيشتري را تجربه كنيد. اگر احساس مي‌كنيد كه سخت‌گيري‌تان نسبت به گذشته بسيار افزايش داشته، با مراجعه به يك روانشناس معيارهاي خود را مورد بازنگري و بررسي مجدد قرار دهيد.

3- مهارت برقراري ارتباط مؤثر را بياموزيد

بسياري از اختلافاتي كه زوجين تجربه مي‌كنند از ناتواني آن‌ها در برقراري يك ارتباط مؤثر و موفق نشات مي‌گيرد. در يك ارتباط مؤثر شما بايد انتظار اختلاف‌نظر را از سوي يكديگر داشته باشيد و با مديريت هيجانات‌تان بتوانيد به نيازها و خواسته‌هاي هم گوش دهيد و گفتگويي بدون پرخاشگري با يكديگر داشته باشيد. مهارت هاي ارتباطي مناسب به ميزان بسيار زيادي احتمال موفقيت شما را در ازدواج بالا مي‌برند. در نتيجه اگر در مهارت‌هاي ارتباطي خود احساس ضعف مي‌كنيد مراجعه به مشاوره روانشناسي، كارگاه‌هاي آموزشي و كتاب‌هاي خودياري مي‌توانند در اين زمينه به شما كمك كنند.

4- نكات مهم در ازدواج دوم : مسأله فرزندان را حل و فصل كنيد

بسياري از افرادي كه قصد دارند دوباره ازدواج كنند از ازدواج قبلي خود فرزند يا فرزنداني دارند. معمولاً پذيرش ازدواج دوباره براي بچه‌ها سريع اتفاق نمي‌افتد و ممكن است آن‌ها در برابر فردي كه مي‌خواهيد با او ازدواج كنيد موضع بگيرند. در اين شرايط لازم است كه شما پيش از اينكه تصميم ازدواج خود را قطعي كنيد در اين باره با فرزندان خود صحبت كنيد، نيازها و خواسته‌هايشان را بشنويد و به آن‌ها نشان دهيد كه براي احساسات منفي‌شان اهميت و ارزش قائل هستيد. اگر احساس مي‌كنيد كه فرزندتان در پذيرش شرايط جديد بحران زيادي را تجربه مي‌كند كمك  گرفتن از يك مشاور كودك يا خانواده براي شما و او  بسيار مفيد خواهد بود.

5- نكات مهم در ازدواج دوم : اهميت مشاوره 

ازدواج مجدد موقعيت منحصر به فردي است كه چالش‌هاي مربوط به خود را دارد. در اين موقعيت لازم است كه ابتدا بتوانيد مشكلات گذشته را حل كرده و با روحيه‌اي سالم براي ازدواج مجدد خود اقدام كنيد. مشاوره پيش از ازدواج به شما كمك خواهد كرد تا بتوانيد آمادگي روحي و رواني خود و همسر آينده‌تان را بيشتر محك بزنيد و ببينيد كه تا چه اندازه توانايي سازگاري با يكديگر را داريد. هم‌چنين در صورتي كه شما ترس‌ها و نگراني‌هاي زيادي را درباره ازدواج آينده داريد در طول جلسات روان‌درماني نحوه مقابله با اين ترس‌ها و شروع يك زندگي بدون دلهره را خواهيد آموخت.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه نكات مهم در ازدواج دوم  مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : نكات مهم در ازدواج دوم | به اين موارد عمل كنيد تا بشود!

امتیاز:
بازدید:
برچسب: نكات مهم در ازدواج دوم،
موضوع:
[ ۱۹ تير ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۰۵:۲۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی