مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

دليل تغيير رفتار پس از ازدواج | مقايسه‌ دوران نامزدي و بعد از ازدواج

معمولاً  مقايسه‌هاي غلط شما را به اشتباه مي‌اندازند؛ براي نمونه مقايسه دوران نامزدي و زندگي زناشويي است. حال آنكه شرايط در اين دو دوره متفاوت است. زماني كه با يكديگر ازدواج مي‌كنيد از جزء به جزء زندگي يكديگر با خبر هستيد.

اما در دوران نامزدي چنين شرايطي وجود ندارد و علاوه‌بر اين افراد در اين دوران تمام سعي مي‌كنند تصوير خوبي از خود براي طرف مقابل ايجاد كنند. معمولا جلوي خشم و رفتارهاي خود را مي‌گيرند و سعي مي‌كنند به نحو احسن عمل كنند. اما بعد از ازدواج افراد چهره‌ي واقعي خود را نشان مي‌دهند و رفتارهاي محافظه‌كارانه خود را كنار مي‌گذارند. ممكن است كم‌تر به شما محبت و رسيدگي كنند. آگاهي از اين تفاوت‌ها در دوران نامزديو بعد از ازدواج شما را در مواجه با تغييرات همسر و برخورد سازگارانه با اين تغييرات ياري مي‌دهد. 

 

دليل تغيير رفتار پس از ازدواج | تغيير شرايط

ممكن است در مورد تغيير همسرتان بعد از ازدواج دچار خطاي شناختي شده باشيد و  آنچه كه شما را آزرده مي‌كند تغييرات شرايط  و تغيير در نوع رابطه‌ با همسرتان باشد. همان‌طور كه ظاهر افراد در طول زندگي تغيير مي‌كند نمي‌توانيم انتظار داشته باشيم كه يك رابطه نيز در يك سطح ثابتي بدون تغيير باقي بماند. بنابراين اين را در نظر بگيريد كه ممكن است همسر شما تغيير نكرده باشد بلكه اين شرايط هستند كه باعث تغيير در روابط شده‌اند. اين تغييرات براي رشد شما در رابطه الزامي هستند. شور و هيجان زياد در رابطه در بسياري مواقع مانع از تكامل افراد در زندگي مشترك مي‌شود. پس تغييرات را بپذيريد و با آن‌ها كنار بياييد. شركت در جلسات مشاوره به شما در اين زمينه كمك زيادي مي‌كند.

 

دليل تغيير رفتار پس از ازدواج | بي‌علاقگي به همسر

اول از همه خود و رفتارهايتان را زير ذره‌بين قرار دهيد. لازم نيست احساس گناه كنيد تنها بيانديشيد كه ممكن است كدام خصوصيت باعث تغيير در رفتار همسرتان و بي‌علاقگي و دوري او شده‌است. ممكن است مشكلات زندگي، كاري و مالي در تغيير عشق و علاقه‌ي او به شما موثر باشد. زماني كه يكي از زوجين سرزنش كند و يا غر بزند حس نااميدي در همسرش به‌وجود مي‌آيد و نه تنها نسبت به او بلكه نسبت به زندگي نيز دلسرد و بي‌علاقه مي شود. زنان نيز در هنگام سختي‌ها نياز به حمايت عاطفي دارند و در صورتي كه متوجه شوند همسرشان از زير بار مسئوليت‌ها شانه خالي مي‌كند و تكيه‌گاه مناسبي برايشان نيست دچار دلزدگي از زندگي مي‌شوند.

 

در مواجه با تغييرات همسر چه بايد كرد؟

صبر و حوصله به خرج دهيد

بسياري از طلاق‌ها در سال اول زندگي اتفاق مي‌افتد چراكه همسران خود را  عاجز از حل مشكلات مي‌بينند و ديگر اميدي براي برگشت به روزهاي خوب گذشته ندارند. بسياري از آن‌ها به دنبال دستورالعمل‌هاي سريع در بهبود روابط خود هستند. زوج‌ها بايد به خود فرصت دهند و منشا تغييرات را در همسرشان بيابند. بايد زمان گذاشت و شيوه‌ي صحيح برخورد و رفتار با همسر را آموخت.

خواسته‌ها و انتظارات همسرتان را در نظر بگيريد

اگر فكر مي‌كنيد رفتارهاي همسرتان بعد از ازدواج تغيير كرده و به فكر حفظ رابطه خود نيز هستيد در مورد خواسته‌ها و انتظاراتش از او سوال كنيد. از او بپرسيد كه چه چيزي او را ناراحت مي‌كند و باعث تغيير در رفتارش شده. همچنين سعي كنيد نقايص و مشكلات رفتاري خود را بپذيريد و آن‌ها را برطرف كنيد. در بيشتر مواقع براي حفظ روابط نبايد سعي كنيد كه طرف مقابلتان را تغيير دهيد و او را به روزهاي قبل از ازدواج برگردانيد بلكه بايد خود را تغيير دهيد. در اين صورت رفتارهاي همسرتان نيز تغيير مي‌كند.

در مورد همه مسائل گفتگو  كنيد 

هميشه صحبت كردن بسياري از مسائل را حل مي‌كند. به شرطي كه محبت‌آميز و با درنظر گرفتن احترام و شخصيت فرد مقابل همراه باشد. در مورد آن رفتارهاي همسرتان كه باعث آزار شما مي شود با او صحبت كنيد. رفتارهاي قبل ازدواجش را به يادش بياوريد. احساس و افكار او را در مورد شرايط فعلي زندگي جويا شويد و ناراحتي‌هاي خود را  نيز بدون غر زدن و سرزنش كردن بيان كنيد. درصورتي كه هيچ‌كدام از تلاش‌هاي شما موفقيت آميز نبود مي‌توانيد از مشاوران متخصص استفاده نماييد تا به راه‌حل كاربردي برسيد. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج و مسائل مربوط به زندگي مشترك مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : دليل تغيير رفتار پس از ازدواج 

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ تير ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۱۳:۳۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی