مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

تا چه حد بايد از والدين بعد از ازدواج اطاعت كرد؟

دخالت اطرافيان در زندگي زناشويي موضوعي است كه بايد از ابتدا مديريت شود. نيكي به پدر و مادر در همه نظام‌هاي اخلاقي توصيه شده است؛ اما اطاعت كردن فرق دارد. اگر شما فكر مي‌كنيد اطاعت از والدين بعد ازدواج بعد از ازدواج‌تان در حد معقولي نيست بهتر است با يك مشاور متحصص راجع به اين مسأله صحبت كنيد. معمولا زماني كه زوجين ازدواج مي‌كنند تمايل دارند كه استقلال داشته باشند اما گاهي با دخالتها و دستورات بيش از حد والدين مواجه هستند و مجبور‌ند كه به فرمان هاي والدين خود يا همسرشان عمل كنند. اين كار باعث مي‌شود تا نتوانند مستقل عمل كنند و وابسته به تصميمات ديگران شوند. سرپيچي از اين دستورات هم ممكن است كدورت ايجاد كند. 

در صورتي كه زوج‌ها فكر مي‌كنند تصميمات والدين‌شان نادرست است در واقع  لزومي ندارد كه از آن تصميمات اطاعت كنند و يا به مقابله مستقيم با آن بپردازند. زيرا در اين‌صورت باعث ايجاد تنش در خانواده مي‌شود و حتي ممكن است حرمت‌هايي زير پا گذاشته شود. در اينجا لازم است زوج‌ها با سياست عمل كنند و ضمن حفظ احترام والدين، كاري كه درست مي‌دانند را انجام دهند. البته براي اين منظور لازم است زن و شوهر باهم هماهنگ و هم‌نظر باشند. 

 

نداشتن پيش‌زمينه ذهني نسبت به خانواده همسر

گاهي اوقات يكي از زوجين به دليل داشتن پيش زمينه ذهني منفي نسبت به خانواده همسر، هر تصميمي كه والدين همسرش مي گيرند را حتي در صورتي كه كاملا معلوم باشد تصميم درستي است رد مي‌كنند و آن را قبول نمي‌كنند. چرا كه فكر مي‌كنند والدين نفع شخصي خودشان را در نظر مي‌گيرند. و يا اينكه چون در گذشته اشتباه داشته‌اند حالا تمامي تصميمات آنها نيز اشتباه خواهد بود.اين طرز تفكر اشتباه است. بايد اين نكته را در نظر بگيريد كه در صورتي كه تصميمات والدين همسر از لحاظ منطقي درست باشد مي‌توانيد بدون قضاوت به عنوان يك گزينه به آن فكر كنيد. اگر در انتخاب كردن شك داريد لازم است با يك مشاور مشورت كنيد تا بتوانيد بهترين تصميمات را انتخاب كنيد.

 

تحميل راه و رسم زندگي به زوجين

هر زوجي در ابتداي ازدواج خود سردرگم است و نياز به مشورت دارد تا بتواند بهترين مسير زندگي خود را پيدا كند. مشورت كردن با بزرگترها در حد معقول مي‌تواند مفيد باشد؛ اما اگر مشورت زوجين با والدين بيش از اندازه باشد و تبديل به دخالت شود، زيانبار است و ممكن است منجر به نتايج منفي شود. معمولاً والدين گمان مي‌كنند كه فرزندشان هنوز بدون تجربه است و در هر زمينه‌اي نياز به راهنمايي دارد.  اين رفتار باعث مي‌شود تا زوجين احساس عدم استقلال داشته باشند و فكر كنند كماكان نبايد تصميمات مهم را بدون كسب نظر والدين‌شان انجام دهند. گفتگوي منطقي با والدين در اين زمينه مي‌تواند راهگشا باشد. 

 

اطاعت از والدين بعد ازدواج | رعايت حد وسط

داشتن تفاوت‌هايي در عقيده و رفتار با خانواده همسر طبيعي است ولي نبايد اين تفاوت‌ها به‌اندازه‌اي باشد كه مشكل آفرين باشد و هرچقدر شباهت ها بيشتر باشد احتمال بروز اختلاف در آن خانواده كمتر است. همچنين بايد اين نكته را در نظر داشته باشيد كه احترام گذاشتن و توجه كردن به تصميمات والدين همسر به معناي پذيرش بي‌قيد و شرط آن نيست، بلكه توجه به راهنمايي هاي آن‌ها و انتخاب بهترين گزينه است.

زوجين نبايد به دليل تصميمات اشتباهي كه والدين همسرشان مي‌گيرند، با همسر خود بحث كنند يا آن رفتار‌ها را به حساب همسرشان بگذارند. زوجين بايد همسر خود را در الويت قرار دهند و ديگران را بيش از حد معمول درگير تصميمات خود نكنند. زندگي زناشويي سالم نيازمند مستقل بودن زوجين است و رسيدن به اين استقلال تدبير هوشمندانه‌اي را مي‌طلبد. 

زوجين با رسيدن به بلوغ عاطفي مي‌توانند بين همسر و والدين خود حريمي قرار دهند و به گونه‌اي عمل كنند كه بتوانند هم به والدين خود و هم به همسر خود رسيدگي كنند و باعث رنجش هيچكدام نشوند. براي داشتن زندگي پايدار و موفق مي‌توان از طريق مشورت با روان‌شناس بهترين تصميمات را گرفت به‌گونه‌اي كه به هيچكدام از طرفين آسيبي نرسد و مشكلي ايجاد نشود.ارتباط موثر و موفق همان چيزي است كه به شما كمك مي‌كند تعادل را حفظ كنيد. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه اطاعت از پدر و مادر بعد از ازدواج مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : اطاعت از والدين بعد ازدواج | تعادل را حفظ كنيد

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ تير ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۱۵:۵۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی